Διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί Β/Βάθμιας Εκπαίδευσης για τα διαγωνίσματα και κατηγορούν το Υπουργείο Παιδείας ότι δε φρόντισε για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και ισότιμη πρόσβαση των μαθητών
Την αντίδρασή τους, στην e-αξιολόγηση των μαθητών γυμνασίων και λυκείων, εκφράζουν τα μέλη της ΕΛΜΕ Ξάνθης και κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας ότι βρίσκεται εκτός πραγματικότητας των θεμάτων της εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί της Β/βάθμιας Εκπαίδευσης κατηγορούν το υπουργείο Παιδείας ότι δεν φρόντισε για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα νέα δεδομένα και εργαλεία και δε μερίμνησε για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ΕΛΜΕ Ξάνθης στην δημόσια διαμαρτυρία της υπογραμμίζει τον αγώνα των εκπαιδευτικών ώστε να ανταποκριθούν στις συνθήκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξ αποστάσεων, παρά τα διαρκή εμπόδια και αντιπαραβάλλει τη διάψευση των εξαγγελιών του Υπουργείου Παιδείας που, όπως σημειώνουν, δεν προχώρησε σε επιμορφώσεις εκπαιδευτικών και αναβαθμίσεις συστημάτων. Όπως επισημαίνει, «έχει ληφθεί ανεπαρκής μέριμνα για τα παιδιά και τις/τους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν επαρκή εξοπλισμό και σύνδεση στο διαδίκτυο. Η υπόσχεση για παροχή εξοπλισμού σε μαθήτριες και μαθητές καθυστερεί τραγικά και, όπου πραγματοποιήθηκε στηρίχθηκε αποκλειστικά σε χορηγίες … Τα παιδιά χρησιμοποιούν κυρίως τα κινητά τους για την παρακολούθηση των μαθημάτων όσο τα επιτρέπει η μικρή οθόνη ενός κινητού. Όταν μάλιστα προκύπτει ανάγκη να παρακολουθήσουν κάτι εκτός του ΠΣΔ, υφίστανται και χρεώσεις» και σχολιάζει «η τηλεκπαίδευση, έτσι όπως δεν σχεδιάστηκε, ακυρώνει το έργο μας και μας επιβαρύνει ακόμη περισσότερο οικονομικά. Στηρίζεται σε τεχνολογικά προϊόντα και ψηφιακά εργαλεία μάθησης (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) ενώ το κόστος για την απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού μεταφέρεται σε μαθήτριες/ές και εκπαιδευτικούς με αποτέλεσμα να παύει προοδευτικά να είναι δημόσια και να γίνεται όλο και περισσότερο ταξική».
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ καταλήγει: «από όλα αυτά τα προβλήματα και αυτές τις δύσκολες συνθήκες η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν έχει καταλάβει τίποτα, βαυκαλίζεται ότι όλα πηγαίνουν περίφημα, δεν δέχεται να συναντήσει το ΔΣ της ΟΛΜΕ και δεν συζητά καμία πρόταση. Και, κερασάκι στην τούρτα, ζητά να γίνει η αξιολόγηση των παιδιών κανονικά μέσω … τηλεδιαγωνισμάτων. Για όλες και όλους εμάς τους εκπαιδευτικούς αλλά και τους γονείς αυτή η επιμονή στην αξιολόγηση των παιδιών είναι ένα κακόγουστο αστείο. Αστείο, όχι μόνο για τον προφανή λόγο της μη εξασφάλισης ότι είναι το παιδί που γράφει το τεστ, αλλά, κυρίως γιατί δεν εξασφαλίστηκε, με ευθύνη του ΥΠ, η ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στην εκπαιδευτική διαδικασία»
Οι διεκδικήσεις της ΕΛΜΕ Ξάνθης
– Αναβάθμιση των υλικοτεχνικών υποδομών και των ΚΕΠΛΗΝΕΤ για τη στήριξη του ΠΣΔ για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών. Άμεση επιμόρφωση στην παιδαγωγική των ψηφιακών εργαλείων.
– Εξασφάλιση της συμμετοχής όλων των μαθητριών/ών στην τηλεκπαίδευση
– Άμεσο άνοιγμα των σχολείων με ολες τις υγειονομικές προϋποθέσεις.
– Να συζητηθεί η λύση της βάρδιας.
– Να μειωθεί η ύλη σε όλες τις τάξεις και να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θεμάτων
– Δωρεάν, μαζικά και επαναλαμβανόμενα τεστ για παιδιά και εκπαιδευτικούς.
– Το πολύ 15 παιδιά στις τάξεις.
– Μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και βοηθητικού προσωπικού. Άμεση πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.
– Αύξηση του αριθμού των σχολικών λεωφορείων. Ίδια μέτρα προστασίας με το κοινό.