Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επενδύσεις Οι σχεδιασμοί για την Σιδηροδρομική Εγνατία και την νέα χάραξη Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Ξάνθη

Οι σχεδιασμοί για την Σιδηροδρομική Εγνατία και την νέα χάραξη Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη – Καβάλα – Ξάνθη

0

Η μελέτη και κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα

Εκ παραλλήλου γίνεται από τον ΟΣΕ και την θυγατρική εταιρεία του, την ΕΡΓΟΣΕ ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και της αναβάθμισης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση.

Όπως επισημαίνεται, η μελέτη και κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας έχει μακροπρόθεσμο χαρακτήρα, ενώ η αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου έχει μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα.

Ειδικότερα, η νέα σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Αμφίπολη, την Καβάλα (εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος») και τους Τοξότες αφορά γραμμή υψηλών ταχυτήτων, λόγω του ότι η μορφολογία του εδάφους, όπου θα διέρχεται είναι κυρίως πεδινή.

H νέα σιδηροδρομική γραμμή θα συνδέεται με την υφιστάμενη στους Τοξότες και έτσι η πόλη της Δράμας θα συνδέεται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Αντίστοιχα για την πόλη των Σερρών θα δρομολογηθεί η μελέτη νέας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Αμφίπολη με την Νέα Ζίχνη Σερρών.

Παράλληλα, θα δρομολογηθεί η ανακαίνιση της υπάρχουσας γραμμής από την Νέα Ζίχνη μέχρι την πόλη των Σερρών και οι κάτοικοι των Σερρών θα συνδέονται με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή.

Με τον τρόπο αυτό, τόσο οι κάτοικοι των Σερρών, όσο και οι κάτοικοι της Δράμας, όπως υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν και με την υφιστάμενη γραμμή, αλλά και με νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων με καλύτερους δρομολογιακούς χρόνους.

Εάν και δεν αναφέρεται στην κοινοβουλευτική απάντηση, η σύνδεση (νέα, νότια χάραξη) Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες έχει αρχικό προϋπολογισμό 1,3 δις ευρώ και θα προκηρυχθεί, εφόσον εκδηλωθεί αρχικό ενδιαφέρον, κάτι το οποίο θα διαφανεί στη διαδικασία του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Επιπρόσθετα, για την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, που εξυπηρετεί τους νομούς Σερρών και Δράμας, η ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνει στα προγραμματισμένα έργα της τρέχουσας Προγραμματικής Περιόδου την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμόνας – Προμαχώνας.

Ο ΟΣΕ έχει ήδη εκπονήσει οριστικές μελέτες στα τμήματα Στρυμώνα – Σέρρες και Δράμα – Παρανέστι – Σταυρούπολη, με στόχο τη βελτίωση της χάραξης στα τμήματα αυτά, ενώ είναι σε εξέλιξη και μελέτες που αφορούν ορισμένα προβληματικά τμήματα της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Σερρών – Δράμας – Τοξότες, με σκοπό την αναβάθμιση, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότησή της.

 

*Πηγή: metaforespress.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επενδύσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Διατηρώ»: Για τις αρχές του 2025 έχει μετατεθεί η έναρξη του προγράμματος

Μειώθηκε ο προϋπολογισμός του προγράμματος για τα διατηρητέα κτήρια Στις αρχές του 2025 αν…