Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Διατήρηση αρμοδιοτήτων για τις σχολικές εφορείες των μειονοτικών σχολείων διεκδικεί ο Χ. Ζεϊμπέκ

Διατήρηση αρμοδιοτήτων για τις σχολικές εφορείες των μειονοτικών σχολείων διεκδικεί ο Χ. Ζεϊμπέκ

0

Με ερώτηση στους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας διαμαρτύρεται γιατί η διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας αλλάζει και ανατίθεται στους δήμους

 Επισημαίνει ότι δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τα μέλη των Σχολικών Εφορειών και ότι μέχρι σήμερα τα μειονοτικά σχολεία  λειτουργούν υπό καθεστώς αυτοδιοίκησης

 Τη διαμαρτυρία του για την αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Σχολικές Εφορείες των Μειονοτικών Σχολείων εκφράζει με ερώτησή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Παιδείας ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, με αφορμή την ΚΥΑ που αφορά στη διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων, η οποία ανατίθεται στους δήμους και για τα μειονοτικά σχολεία. Ο βουλευτής επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα τα μειονοτικά σχολεία λειτουργούν υπό καθεστώς αυτοδιοίκησης που ευνοεί σημαντικά στην ταχύτητα της λήψης αποφάσεων πρόσληψης προσωπικού και υπογραμμίζει ότι δεν προηγήθηκε διαβούλευση με τις σχολικές εφορείες.

Αναλυτικά, στο κείμενο της ερώτησής του αναφέρει: «με την υπ’ αριθμ. 50175/ 2020 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών, όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. 51938/2020 Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών ορίστηκε η διαδικασία και τα κριτήρια πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας των σχολικών μονάδων με ευθύνη των Δήμων.

Τα Μειονοτικά Σχολεία, ωστόσο, διέπονται από ένα ιδιαίτερο καθεστώς καθώς αυτοδιοικούνται από τις Σχολικές Εφορείες. Μια από τις αρμοδιότητες των Σχολικών Εφορειών ήταν και οι προσλήψεις του προσωπικού καθαριότητας, οι οποίες μάλιστα γίνονταν ταχύτατα. Με τις παραπάνω ΚΥΑ αυτή η αρμοδιότητα ουσιαστικά αφαιρείται από τις Σχολικές Εφορείες, χωρίς μάλιστα να έχει προηγηθεί καμία διαβούλευση μαζί τους.

Βέβαια, αυτή είναι μια όψη της συνολικότερης στρατηγικής της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας για αποδυνάμωση των Μειονοτικών Σχολείων και των Σχολικών Εφορειών, με σκοπό την γενικότερη υποτίμηση της μειονοτικής εκπαίδευσης. Το γεγονός αυτό καταδεικνύεται άμεσα και από τις αποφάσεις για αναστολή λειτουργίας οκτώ μειονοτικών σχολικών μονάδων, χωρίς την σύμφωνη γνώμη των Σχολικών τους Εφορειών. Πρόκειται για δύο Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία στον Έβρο (Μειονοτικά Δ.Σ. Γονικού και Πετρόλοφου),  τέσσερα Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία στη Ροδόπη (Μειονοτικά Δ. Σ. Βελκίου, Ισάλου, Ληνού, Σκαλώματος) και δυο Μειονοτικά Δημοτικά Σχολεία στην Ξάνθη (Μειονοτικά Δ. Σ. Βελοχωρίου και Ευλάλου).

Επισημαίνουμε ότι όλες οι πρωτοβουλίες αφαίρεσης αρμοδιοτήτων από την πλευρά της Κυβέρνησης δεν έγιναν μετά από διαβούλευση με τις Σχολικές Εφορείες προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία των Μειονοτικών Σχολείων αλλά και πλήγμα για την μειονοτική εκπαίδευση γενικότερα.

Επειδή, οι προσλήψεις του προσωπικού καθαριότητας των Μειονοτικών Σχολείων ανήκαν μέχρι πρότινος στις αρμοδιότητες των Σχολικών Εφορειών και πραγματοποιούνταν άμεσα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους

Επειδή,  το κλείσιμο των Μειονοτικών Σχολείων πρέπει να γίνεται σε συνεννόηση με τις Σχολικές Εφορείες και την τοπική κοινωνία

Επειδή, η αναστολή λειτουργίας των Μειονοτικών Σχολείων διαταράσσει την καθημερινότητα των μαθητών οι οποίοι καλούνται να αλλάξουν έξαφνα σχολικό περιβάλλον με συχνά προβλήματα στις μετακινήσεις τους

Επειδή, οποιαδήποτε αφαίρεση αρμοδιοτήτων από τις Σχολικές Εφορείες και αλλαγής του καθεστώτος λειτουργίας των Μειονοτικών Σχολείων θα πρέπει να γίνεται μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους

Επειδή, όλες αυτές οι πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης καταδεικνύουν την επιλογή της να υποβαθμίσει την μειονοτική εκπαίδευση

Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:

  1. Τι προτίθεστε να πράξετε ώστε να μην αφαιρεθούν οι ανωτέρω αρμοδιότητες από τις Σχολικές Εφορείες;
  2. Ποιες νομοθετικές πρωτοβουλίες προτίθεστε να λάβετε ώστε να παραμείνει στην αρμοδιότητα των Σχολικών Εφορειών η πρόσληψη του προσωπικού καθαριότητας των Μειονοτικών Σχολείων, αντί για τους Δήμους;
  3. Πώς δικαιολογείτε την αναστολή λειτουργίας των οκτώ Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων και μάλιστα χωρίς την σύμφωνη γνώμη των Σχολικών Εφορειών τους ;
  4. Υπάρχει η πρόθεση στήριξης της Μειονοτικής Εκπαίδευσης από την Κυβέρνηση; Και αν ναι, ποιες πρωτοβουλίες προτίθεστε να λάβετε για την στήριξή της;».
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το στοίχημα της κυβέρνησης μετά την πρόταση δυσπιστίας και το όριο του 30%

Κρίσιμο πλέον για την κυβέρνηση το κοντέρ των ευρωεκλογών, το οποίο ο ίδιος ο Κυριάκος Μητ…