Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επενδύσεις Στις ράγες βάζει η ΕΡΓΟΣΕ τη σιδηροδρομική διασύνδεση Τοξοτών-λιμανιού Καβάλας-Θεσσαλονίκης

Στις ράγες βάζει η ΕΡΓΟΣΕ τη σιδηροδρομική διασύνδεση Τοξοτών-λιμανιού Καβάλας-Θεσσαλονίκης

0

1,3 δισ. θα διατεθούν στο μεγάλο έργο

Νέα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ, βάζει στις ράγες η ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται τα έργα διασύνδεσης του τρένου με τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, ενώ το 1,3 δισ. θα διατεθεί στη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες. Εντωμεταξύ, σε φάση δημοπράτησης βρίσκονται έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου και εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, με συνολικό προϋπολογισμό 693 εκατ. ευρώ.

Όπως εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, από το βήμα του 8ου Περιφερειακού Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Πάτρα, που διοργάνωσε η εφημερίδα Πελοπόννησος, «ο ανταγωνιστικός διάλογος αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο για τη δημοπράτηση μεγάλων και σύνθετων έργων». Επιτυγχάνεται επίσπευση της διαδικασίας ωρίμανσης των έργων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Τοξοτών, η οποία με την κλασική μέθοδο δημοπράτησης θα χρειαστεί περί τα 5 χρόνια για να πατηθεί το κουμπί του διαγωνισμού, δεδομένου ότι το έργο δεν έχει μελετητική ωριμότητα.

Ακόμη, με τον ανταγωνιστικό διάλογο διασφαλίζεται η αρτιότερη τεχνική λύση, ως αποτέλεσμα της διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζομένων κατά την κύρια φάση του διαγωνισμού, γεγονός που ευνοεί και τη δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων. Ακόμη, ο ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου, με αποτέλεσμα να διασφαλίζονται τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης. «Πιστεύω ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει στη χώρα μας και στη νομοθεσία» τόνισε ο κ. Βίνης, αναφερόμενος στον νέο τρόπο δημοπράτησης, απαντώντας ουσιαστικά στην κριτική που δέχεται η εν λόγω μέθοδος με παράδειγμα την περίπτωση της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας, όπου η διαδικασία κρατά ήδη 4 χρόνια.

Στο τεράστιο «πακέτο» των 3,3 δισ. ευρώ, όπως παρουσιάστηκε από τον κ. Βίνη, περιλαμβάνονται έξι έργα. Πρόκειται για τη νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Τοξότες, με κόστος 1,3 δισ. ευρώ, η οποία και θα έχει νέα παραλιακή χάραξη ως το λιμάνι της Νέας Καρβάλης. Συμπεριλαμβάνονται ακόμη, η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, κόστους 815 εκατ.ευρώ, καθώς και η νέα σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένος Θεσσαλονίκης με το εθνικό δίκτυο, κόστους 22 εκατ.ευρώ. Το έργο μπορεί να προκηρυχθεί στις αρχές του 2021.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επενδύσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Οι 11 αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο για τον φορολογικό κώδικα

Ψηφίσθηκε το νομοσχέδιο από την Επιτροπή της Βουλής – βελτιώσεις ζητά η αντιπολίτευση Ολοκ…