Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ ΑΜΘ ζητούν πίσω τα κομμένα δρομολόγια των τρένων

Οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ ΑΜΘ ζητούν πίσω τα κομμένα δρομολόγια των τρένων

0

Επερώτηση στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών από τους πέντε βουλευτές της Περιφέρειας

 Αναδεικνύουν το κρίσιμο ζήτημα της υποστήριξης της οικονομίας και του τουρισμού της περιοχής

 Επερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσαν οι πέντε βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ ΑΜΘ με αίτημα την επαναφορά των κομμένων δρομολογίων των τρένων στην Περιφέρεια. Η Νατάσα Γκαρά, η Τάνια Ελευθεριάδου, ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ. Ο Θεόφιλος Παπαδόπουλος και ο Δημήτρης Χαρίτου αναδεικνύουν τις προεκτάσεις της ζητούμενης ενίσχυσης της αμαξοστοιχίας για την οικονομία και τον τουρισμό της περιοχής. Το κείμενο της ερώτησής τους αναφέρει: «τον Σεπτέμβρη του 2019, τριάντα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είχαμε καταθέσει ερώτηση με τίτλο «Η άνοδος του κ. Μητσοτάκη στη φετινή ΔΕΘ βρήκε τη Θράκη χωρίς τρένα», αναδεικνύοντας, ήδη από τότε, την αναστολή των δρομολογίων όλων των αμαξοστοιχιών από την Δράμα και ανατολικότερα έως την Αλεξανδρούπολη, την Ορεστιάδα και κατ’ επέκταση τα σύνορα της χώρας, και, παράλληλα, απαιτώντας να βρεθεί λύση ώστε να μην εγκαταλειφθεί ολόκληρη η ΠΑΜΘ χωρίς τρένα.

Στην παραπάνω ερώτηση λάβαμε απάντηση 3,5 μήνες μετά, από τον Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κεφαλογιάννη, στην οποία σημειωνόταν πως τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν με λεωφορεία για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και, μάλιστα, πως όλο αυτό βαίνει προς όφελος των επιβατών, οι οποίοι με αυτό το «νέο μέσο» φτάνουν ταχύτερα στον προορισμό τους.

Ωστόσο, και ενώ έχει περάσει ένας χρόνος από την απόφαση αναστολής των δρομολογίων, η ταλαιπωρία κατοίκων και επιβατών στην ΠΑΜΘ συνεχίζεται. Ολόκληρη Περιφέρεια παραμένει αποκομμένη από τη σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα. Πόσο μάλλον στις σημερινές δύσκολες συνθήκες της «μετά την καραντίνα» περιόδου, όπου ο τουρισμός και η οικονομία της χώρας βάλλονται σκληρά, λόγω και της αναλγησίας της Κυβέρνησης, την στιγμή που όλοι γνωρίζουν πως το τρένο μπορεί να ενισχύσει την επισκεψιμότητα στην ΑΜ-Θ, να τονώσει τον εσωτερικό τουρισμό, να αποτελέσει ένα ισχυρό αναπτυξιακό εργαλείο για ολόκληρη την περιοχή.

Ο Έβρος ιδιαίτερα αντιμετωπίζει ένα επιπλέον πρόβλημα εξαιτίας των χρόνων στους οποίους πραγματοποιούνται τα λιγοστά δρομολόγια από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο και αντίστροφα. Αναλυτικότερα, το πρώτο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη ξεκινά στις 08.40, γεγονός που σημαίνει ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει κανέναν εργαζόμενο που θέλει να μετακινηθεί προς τον βόρειο Έβρο, αφού οι υπηρεσίες ξεκινούν τη λειτουργία τους πολύ νωρίτερα.

Αντίστοιχα, ξεκινώντας κάποιος από το Ορμένιο προς την Αλεξανδρούπολη, το πρώτο δρομολόγιο που βρίσκει είναι στις 11.45. Κατά συνέπεια, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 το μεσημέρι.

Οποιοσδήποτε, λοιπόν, κάτοικος του βορείου Έβρου θέλει να επισκεφτεί κάποια υπηρεσία στην πρωτεύουσα του νομού ή το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου, φτάνει στην Αλεξανδρούπολη όταν όλες οι υπηρεσίες έχουν ήδη ή κοντεύουν να κλείσουν.

Επιπλέον, δεν υπάρχει ο διαθέσιμος χρόνος για εξυπηρέτηση αφού το τελευταίο δρομολόγιο από Αλεξανδρούπολη προς Ορμένιο φεύγει στις 15.15. Άρα, όποιος φτάσει στην Αλεξανδρούπολη στις 14.00 έχει στη διάθεσή του μόλις μία ώρα και ένα τέταρτο πριν φύγει το τελευταίο τρένο για την επιστροφή στον βόρειο Έβρο.

Τα δε Σαββατοκύριακα η κατάσταση είναι απελπιστική διότι δεν προβλέπεται κανένα δρομολόγιο από και προς τον βόρειο Έβρο.

Η αστοχία στο χρόνο που διεξάγονται τα δρομολόγια, αφού δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πολίτες, οδηγεί στην απόρριψη του τρένου ως μεταφορικού μέσου, με αποτέλεσμα, φοβούμαστε, σύντομα το δρομολόγιο να κινδυνεύει να «κοπεί» και λόγω έλλειψης επιβατικού κοινού, αλλά και διότι, φτάνοντας κανείς από τον βόρειο Έβρο στην Αλεξανδρούπολη, δεν υπάρχει τρένο για να τον μεταφέρει στις άλλες πόλεις της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, αφήνει ολόκληρη την ΠΑΜΘ χωρίς τρένα δίνοντας την εντύπωση της οικονομικής και κοινωνικής αποσύνθεσης της περιοχής μας, αλλά και μιας ξεχασμένης από το κράτος περιοχής.

Επειδή το φετινό καλοκαίρι είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά η ανάγκη στήριξης του τουρισμού και της οικονομίας γενικότερα, λόγω των περιορισμών που επέβαλλαν τα αναγκαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας,

Επειδή για τους κατοίκους της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού παραμένουν χωρίς σιδηροδρομική σύνδεση με όλη την υπόλοιπη Ελλάδα εδώ και περίπου έναν χρόνο,

Επειδή για τους κατοίκους του Έβρου συνεχίζεται η ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους, αφού οι ώρες των δρομολογίων του τρένου καθιστούν πρακτικά την σιδηροδρομική σύνδεση μη λειτουργική,

Επειδή η εικόνα ενός εκτός λειτουργίας ή μη λειτουργικού σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί εικόνα παρακμής για την ευαίσθητη περιοχή μας, ενώ η απρόσκοπτη μετακίνηση επισκεπτών και πολιτών ενισχύει, μεταξύ άλλων, και την τοπική οικονομία,

Επειδή θεωρούμε την ύπαρξη σιδηροδρομικού δικτύου και σιδηροδρομικών συνδέσεων σε όλη την επικράτεια ως αυτονόητο γεγονός για μία σύγχρονη, ευνομούμενη πολιτεία,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα όλων των δρομολόγιων  των τρένων από και προς την Αν. Μακεδονία – Θράκη;

2) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να στηριχθεί η κοινωνία και η οικονομία της Θράκης μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης της περιοχής με την υπόλοιπη Ελλάδα;

3)  Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται ώστε να επανέλθει η κανονικότητα στις μετακινήσεις για τους πολίτες της περιοχής αλλά και για τους επισκέπτες της;

4) Σε ποιες ενέργειες δεσμεύεται να προβεί ώστε να αναπροσαρμοστούν τα δρομολόγια  των τρένων από την Αλεξανδρούπολη προς το Ορμένιο και το αντίστροφο;».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το στοίχημα της κυβέρνησης μετά την πρόταση δυσπιστίας και το όριο του 30%

Κρίσιμο πλέον για την κυβέρνηση το κοντέρ των ευρωεκλογών, το οποίο ο ίδιος ο Κυριάκος Μητ…