Οκτώ βουλευτές εισάγουν τροπολογία με το σκεπτικό μιας ευρύτερης μεταβολής της στάσης της μειονότητας απέναντι στην εκπαίδευση συνολικά
Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του Κινήματος Αλλαγής κατέθεσε Τροπολογία για την εισαγωγή των μαθητών της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης στην ανώτατη εκπαίδευση, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Η προοπτική πρόσβασης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση συνέβαλε καθοριστικά στη διεύρυνση της φοίτησης των παιδιών της μειονότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο προτείνεται η αύξηση του ποσοστού των εισακτέων σε 1% επιδιώκεται η περαιτέρω υποστήριξη της προοπτικής της μουσουλμανικής μειονοτικής νεολαίας για την πραγματοποίηση σπουδών στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση.
Την πρόταση υπέβαλαν οι βουλευτές: Χαρά Κεφαλίδου, Γεώργιος Παπανδρέου, Χάρης Καστανίδης, Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, Δημήτρης Μπιάγκης, Ιλχάν Αχμέτ, Μπουρχάν Μπαράν και Βασίλειος Κεγκέρογλου.
Στην Αιτιολογική Έκθεση της προτεινόμενης τροπολογίας αναφέρεται: « Με το άρθρο 2 παρ. 1 του νόμου 2341/1995 (Α΄ 208) (ΦΕΚ Α’ 208, 1995) προβλέφθηκε η δυνατότητα «να ορίζεται χωριστό ποσοστό θέσεων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αποφοίτων λυκείων που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης». Εν συνεχεία, με την ΥΑ Φ.152.11/Β3/790/28.2.1996 (Β΄ 129) του Υπουργού Παιδείας, το ποσοστό εισαγωγής των υποψηφίων φοιτητών από τη μειονότητα καθορίσθηκε σε 0,5% επιπλέον του αριθμού των εισακτέων κάθε σχολής ή τμήματος.
Το μέτρο «της ποσόστωσης», όπως είναι ευρύτερα γνωστό, υιοθετεί μια λογική «θετικής διάκρισης» επιχειρώντας να αμβλύνει τον εκπαιδευτικό αποκλεισμό. Η λειτουργία αυτού του μέτρου υπήρξε καταλυτική: Το 1996, πρώτο έτος εφαρμογής του μέτρου, ενενήντα οκτώ (98) υποψήφιοι κατάφεραν να εισαχθούν σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Σήμερα ο αριθμός των εισαγόμενων στα ΑΕΙ έχει πενταπλασιασθεί. Η ρεαλιστική πλέον προοπτική πρόσβασης στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση συνέβαλε καθοριστικά στη διεύρυνση της φοίτησης των παιδιών της μειονότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και σε μια ευρύτερη μεταβολή της στάσης της μειονότητας απέναντι στην εκπαίδευση συνολικά.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένες τις πολλαπλές ευεργετικές συνέπειες από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή του μέτρου, προτείνεται η αύξηση του ποσοστού των εισακτέων σε 1% επιδιώκεται η περαιτέρω υποστήριξη της προοπτικής της μουσουλμανικής μειονοτικής νεολαίας για την πραγματοποίηση σπουδών στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση».
Πρότεινεται μέσω της τροπολογίας το ποσοστό «0,5%» να αντικατασταθεί με το ποσοστό «1%».