Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ξάνθη: 1.045 υποψήφιοι για τις Πανελλαδικές εν μέσω πανδημίας

Ξάνθη: 1.045 υποψήφιοι για τις Πανελλαδικές εν μέσω πανδημίας

0
Χωρίς διαφοροποίηση σε σχέση με πέρυσι ο αριθμός των υποψηφίων της Ξάνθης. 858 από Γενικά Λύκεια και 187 από ΕΠΑΛ

Επιπλέον απαιτήσεις σε σχολικές αίθουσες και επιτηρητές. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για σχολικά δρομολόγια, απολυμάνσεις, καθαρισμούς, μέτρα προστασίας

 Για μια δύσκολη εξίσωση στην οποία διοχετεύσουν όλες τους τις δυνάμεις για τη διατήρηση της αξιοπιστίας των πανελλαδικών εξετάσεων, μιλά στο «Ε» ο Κ. Μπαντίκος, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ

Πολύπλευρά και πολύπλοκα είναι τα προβλήματα που ζητούν επιτακτικά λύση για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που φέτος θα διεξαχθούν σε πρωτοφανείς συνθήκες, αυξάνοντας την αγωνία των υποψηφίων και τις απαιτήσεις άμεσης ανταπόκρισης για το υπουργείο Παιδείας και τις διευθύνσεις εκπαίδευσης.

5.205 οι υποψήφιοι της ΑΜΘ

Σύμφωνα με τις αιτήσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνολικά οι υποψήφιοι από Γενικά Λύκεια είναι 4.050 και από ΕΠΑΛ 1.155.

Στο Νομό Ξάνθης, για πρώτη φορά θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 858 τελειόφοιτοι από Γενικά Λύκεια, εκ των οποίων 13 με προφορικές εξετάσεις και 183 από τα ΕΠΑΛ, εκ των οποίων 4 με προφορικές εξετάσεις.

Ο αριθμός των υποψηφίων δεν διαφοροποιείται σε σχέση με τα περσινά δεδομένα, όπου, υπενθυμίζουμε ότι 850 περίπου ήταν οι υποψήφιοι από ΓΕΛ και 200 από ΕΠΑΛ.

Ο αριθμός των φετινών συμμετεχόντων ενδέχεται να μεταβληθεί κατ’ άτι, λόγω ελάχιστων αιτήσεων που βρίσκονται σε εκκρεμότητα.

Αυξημένες οι απαιτήσεις των φετινών πανελλαδικών πανελλαδικά

Ωστόσο, η διαδικασία της φετινής διεξαγωγής των Πανελλαδικών αποτελεί δύσκολη εξίσωση τόσο για τους μαθητές που πρέπει να διαχειριστούν την πρωτόγνωρη κατάσταση σε συνδυασμό με το αναμενόμενο άγχος της τελικής εξέτασης, αλλά και για τους υπηρεσιακούς παράγοντες που καλούνται να μεριμνήσουν για όλα τα ζητήματα και τις διαδικασίες που φέτος διαφοροποιούν κατά πολύ τη διεξαγωγή των εξετάσεων, λόγω της πανδημίας.

Όπως μας εξηγεί ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ κ. Κωνσταντίνος Μπαντίκος, ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία της προετοιμασίας. Αναμένοντας συγκεκριμένες οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας, οι ιθύνοντες καλούνται να μεριμνήσουν για αυξημένο αριθμό αιθουσών και επιτηρητών, αφού ανά σχολική αίθουσα θα βρίσκονται λιγότεροι υποψήφιοι και για μια σειρά από διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν μεταφορά μαθητών, απολυμάνσεις, προμήθειες για μέτρα προστασίας, καθαριότητα κ.ά.

«Ο μειωμένος αριθμός υποψηφίων ανά αίθουσα θα απαιτήσει επιπλέον σχολικές μονάδες και περισσότερους επιτηρητές»
Κωνσταντίνος Μπαντίκος
Περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ

«Τη Δευτέρα οι περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης συμμετείχαμε σε τηλεδιάσκεψη ώστε να επικοινωνήσουμε στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας τα ζητήματα που ανακύπτουν με βάση και τις ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής. Έχουμε ήδη ξεκινήσει την προετοιμασία και εργαζόμαστε, ώστε παρά τις δύσκολες συνθήκες, να διατηρηθεί η εγκυρότητα και αξιοπιστία των πανελλαδικών εξετάσεων», σημειώνει ο κ. Μπαντίκος, ενημερώνοντας παράλληλα ότι ως προς το θέμα της εξεταστέας ύλης έχει ανακοινωθεί από το υπουργείο Παιδείας είναι η μείωση είναι της τάξης του 30%, κυμαινόμενη ανά γνωστικό αντικείμενο. «Σε συνέχεια του ανοίγματος των σχολικών μονάδων για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου θα υπάρξει κάποια δυνατότητα κάλυψης της ύλης για όσα σχολεία ενδεχομένως υστερούν κατά λίγο στη διαμορφωθείσα ύλη», αναφέρει ο ίδιος.

Σχεδόν 10.000 οι μαθητές της Ξάνθης που συμμετείχαν σε ψηφιακές τάξεις σύχρονης τηλεκπαίδευσης

Παράλληλα, ο κ. Μπαντίκος αναδεικνύει τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης τόσο για την Α/βάθμια, όσο και για τη Β/βάθμια Εκπαίδευση, τονίζοντας ότι αφενός, παρά τη βίαιη αλλαγή και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αναπόφευκτα στην τεχνολογική υποδομή, οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν με μαζικότητα και άμεσα αντανακλαστικά και αφετέρου ότι δημιουργήθηκε μία παρακαταθήκη με πολλά οφέλη για το μέλλον.

Ήδη με βάση τις ανάγκες που καταγράφηκαν στην ΑΜΘ παραδίδονται laptop και tablet στα σχολεία, ώστε να δοθούν με μορφή δανεισμού στους μαθητές που δεν είχαν την απαιτούμενη υλικοτεχνική υποδομή για την παρακολούθηση της τηλεκπαίδευσης.

Για την αποδοτικότητα της τηλεκπαίδευσης πάντως, μιλούν οι αριθμοί:

Περιοχή Βαθμίδα εκπαίδευσης Μέθοδος τηλεκπαίδευσης Ψηφιακές τάξεις Εκπαιδευτικοί Μαθητές
ΑΜΘ Α/βάθμια και Β/βάθμια Ασύγχρονη 18.293 7.963 58.976
ΑΜΘ Α/βάθμια και Β/βάθμια Σύγχρονη 6.760 3.794 37.422
Ξάνθη Β/βάθμια Ασύγχρονη 2.369 833 6.860
Ξάνθη Α/βάθμια Ασύγχρονη 684 905 6.294
Ξάνθη Β/βάθμια Σύγχρονη 1.290 491 5.892
Ξάνθη Α/βάθμια Σύγχρονη 351 410 3.958

Προετοιμασία για τη νέα χρονιά

«Τρέχει» παράλληλα και η προετοιμασία για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς χωρίς προβλήματα, παρότι είναι πολύ νωρίς να εκτιμηθεί κατά πόσο ο COVID-19 θα επηρεάσει τον τρόπο διεξαγωγής των μαθημάτων. Οι μεταθέσεις πάντως ολοκληρώθηκαν, ενώ τα νέα βιβλία για την Α/βάθμια εκπαίδευση αναμένεται να βρίσκονται σε όλα τα σχολεία της ΑΜΘ έως τις 29/5. Ζήτημα που χρήζει διευκρίνισης αποτελεί η εγγραφή των νέων μαθητών στο σχολείο, που ήταν προγραμματισμένη να ξεκινήσει στην αρχή του Μαΐου. Με βάση ΠΝΠ που αναμένεται, πρόκειται να δοθεί η δυνατότητα και ηλεκτρονικής εγγραφής, στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού και προστασίας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…