Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ξεκινά τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των λυκείων της Ξάνθης

Ξεκινά τηλεκπαίδευση για τους μαθητές των λυκείων της Ξάνθης

0

Συνεχείς οι τεχνικές και οργανωτικές προεργασίες για να μπουν οι μαθητές στις ψηφιακές τάξεις- Πρόβλημα με όσους δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο

Ν. Ανταμπούφης: «Η λογική είναι να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με το σχολείο, όχι να προχωρήσει η ύλη»

Με προπαρασκευαστικές τεχνικές και οργανωτικές διεργασίες που ξεκίνησαν εντατικά την προηγούμενη εβδομάδα, δρομολογείται η λειτουργία της τηλεκπαίδευσης για τους μαθητές του λυκείου, με σκοπό να μπορούν να διεξαχθούν μαθήματα μέσω ψηφιακής πλατφόρμας. «Ο σκοπός δεν είναι να προχωρήσει η ύλη αλλά να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με το σχολείο», υπογραμμίζει ο οργανωτικός συντονιστής του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Νίκος Ανταμπούφης, εξηγώντας ότι κάθε σχολείο προσεγγίζεται ως ξεχωριστή ψηφιακή μονάδα, ώστε να γίνει αυτόνομος προγραμματισμός και αντιμετώπιση των επιμέρους προβλημάτων.

Κύριο ζητούμενο η εξασφάλιση προσβασιμότητας στο διαδίκτυο

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, ο κάθε εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργεί στην πλατφόρμα λογαριασμό και να καλεί τους μαθητές του να συμμετάσχουν. Βέβαια, προκύπτουν και τεχνικά προβλήματα καθώς το πληροφοριακό σύστημα καλείται να υποστηρίξει εκατοντάδες ψηφιακές τάξεις, ενώ με μέγιστο αριθμό τους 25 συμμετέχοντες σε μεγάλες τάξεις προκύπτει ζήτημα. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα που ανακύπτει είναι οι περιπτώσεις μαθητών που δεν έχουν τεχνικό εξοπλισμό (laptop, tablet), ή πρόσβαση στο ίντερνετ. «Ειδικά στη δική μας περιοχή που περιλαμβάνει ορεινές και απομακρυσμένες περιοχές αυτό είναι πραγματικά ζητούμενο», επισημαίνει ο κ. Ανταμπούφης, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι σε καμία περίπτωση τα ψηφιακά μαθήματα δε θα υποκαταστήσουν τη διδασκαλία στην τάξη.

Επέκταση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προοδευτικά και σε γυμνάσια, δημοτικά, νηπιαγωγεία

«Η τηλεκπαίδευση απαιτεί μία διαφορετική προσέγγιση επικοινωνίας και διαδραστικότητας, με την οποία η πλειονότητα μαθητών και εκπαιδευτικών δεν είναι εξοικειωμένοι»
Νίκος Ανταμπούφης
Συντονιστής ΠΕΚΕΣ ΑΜΘ

Ο ίδιος εξηγεί ότι μέσω της πρωτοβουλίας διαφόρων εκπαιδευτικών είχε αναπτυχθεί σε ένα βαθμό η διδασκαλία μέσω τηλεκπαίδευσης, οπότε υπάρχουν και κάποια διαθέσιμα δεδομένα. «Κάποιοι εκπαιδευτικοί είχαν ήδη δημιουργήσει ηλεκτρονικές τάξεις, οπότε η τηλεκπαίδευση ως εργαλείο καινοτομίας είχε μπει στα σχολεία. Ωστόσο, η εφαρμογή της διδασκαλίας εξ αποστάσεων δεν εξαντλείται στον τεχνικό εξοπλισμό. Απαιτεί και μία διαφορετική προσέγγιση επικοινωνίας και διαδραστικότητας στην οποία η πλειονότητα μαθητών και εκπαιδευτικών δεν είναι εξοικειωμένη. Γι’ αυτό και σωστά το Υπουργείο Παιδείας βάζει χαμηλά τον πήχη», συμπληρώνει ο ίδιος.

Ο σχεδιασμός της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία πάντως, είναι, να ξεκινήσει στα λύκεια και προοδευτικά να επεκταθεί σε γυμνάσια, δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία. «Πρέπει να αντιληφθούμε τη διαφορά με τα ιδιωτικά φροντιστήρια, εκεί η διαχείριση είναι ασφαλώς πιο εύκολη, μιλάμε για ολιγομελή τμήματα, και για συγκεκριμένες ανάγκες. Η υποστήριξη της διδασκαλίας στο πλαίσιο σχολικής τάξης είναι διαφορετική υπόθεση», επεξηγεί ο συντονιστής του ΠΕΚΕΣ.

Τέλος, ο κ. Ανταμπούφης εξηγεί ότι παρότι στην εκπαιδευτική διαδικασία η προσαρμογή βρίσκεται σε εξέλιξη, η διοικητική λειτουργία της τηλεδιάσκεψης αποτελεί μία πρακτική που εφαρμόζεται ήδη σε μεγάλο βαθμό, οπότε ο εξ αποστάσεως συντονισμός γίνεται με ευχέρεια από τις ομάδες υποστήριξης που έχουν στελεχωθεί.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το 15ο Συνέδριο Φοιτητών Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (ΣΦΗΜΜΥ) στην Ξάνθη

Θα πραγματοποιηθεί απο τις 19 έως τις 21 Απριλίου υπό την αιγίδα του Δημοκριτείου Πανεπιστ…