Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΛΜΕ Ξάνθης: Το υπουργείο Παιδείας αδυνατεί να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

ΕΛΜΕ Ξάνθης: Το υπουργείο Παιδείας αδυνατεί να υποστηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

0

1.300 μαθήματα «ανέβηκαν» στην πλατφόρμα του υπουργείου από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμαις Εκπαίδευσης Ξάνθης

 Ζητείται μέριμνα για τους μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και σε τεχνικό εξοπλισμό

Το γεγονός ότι το υπουργείο Παιδείας αδυνατεί να υποστηρίξει μέσω των πληροφοριακών του συστημάτων και της εν γένει υποδομής του την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που εξήγγειλε επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης.

Όπως αναφέρει, «χΧιλιάδες εκπαιδευτικοί έσπευσαν να συμμετάσχουν, όπως αποδεικνύει και ο τεράστιος αριθμός μαθημάτων που «ανέβηκε» στο Σχολικό Δίκτυο τις τελευταίες μέρες. Για παράδειγμα μόνο στη Δ/νση Β/θμιας Ξάνθης «ανέβηκαν» κοντά στα 1300 μαθήματα! Το σύστημα του Υπουργείου Παιδείας όμως δεν μπορεί να ανταποκριθεί και συνεχώς καταρρέει ή υπολειτουργεί. Αυτό γιατί, ενώ το σχολικό δίκτυο παρέχει μια σειρά από αξιόλογες εφαρμογές, αυτές είναι καταδικασμένες να αποτύχουν (όπως περίτρανα φάνηκε) απλά επειδή στο υπουργείο παιδείας δεν επένδυσαν στην απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή και, κυρίως, στο προσωπικό που χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία ενός τέτοιας ευρείας κλίμακας πληροφοριακού συστήματος.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές μας, ενώ αρχικά έδειξαν ενδιαφέρον για το νέο εγχείρημα, αποθαρρύνθηκαν από τις δυσκολίες που προέκυψαν. Η υπουργός ισχυρίστηκε ότι, εφόσον όλες/οι οι μαθήτριες/ές έχουν smartphone ή γραμμές σταθερής τηλεφωνίας, μπορούν να συμμετάσχουν στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Δεν υπολόγισε όμως ότι αφενός δεν είναι δυνατή η παρακολούθηση μαθημάτων από κινητό για πρακτικούς λόγους λόγω της περιορισμένης επιφάνειας των οθονών αυτών των συσκευών αλλά και τα δεδομένα (εικόνα και ήχος) που μεταφέρονται είναι πολύ μεγάλα με ιδιαίτερα υψηλή χρέωση από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, όσα παιδιά, και είναι πολλά, δεν έχουν σταθερή σύνδεση ίντερνετ στο σπίτι έχουν πρόβλημα με τη χρήση δεδομένων. Για να μη μιλήσουμε για το πόσο αντιπαιδαγωγικό είναι να προσπαθείς να παρακολουθείς μια εξ αποστάσεως διάλεξη από το ακουστικό ενός τηλεφώνου σταθερής γραμμής. Να σημειώσουμε εδώ, ότι πολλές οικογένειες μαθητριών και μαθητών μας δεν έχουν ούτε καν σταθερή σύνδεση τηλεφωνίας.

Επιπλέον, καμία μέριμνα δεν έχει ληφθεί για τα παιδιά και τις/τους εκπαιδευτικούς, που δεν έχουν τα τεχνικά μέσα για την ισότιμη συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ούτε βεβαίως αφιερώθηκε κάποια σκέψη στα σπίτια που έχουν περισσότερα από ένα παιδιά σε σχολική ηλικία ή/και γονείς που εργάζονται επίσης εξ αποστάσεως αλλά διαθέτουν έναν μόνο (και αν) υπολογιστή. Για να μη μιλήσουμε για την αισχροκέρδεια των ημερών που ανέβασε τις τιμές του απαραίτητου εξοπλισμού στα ύψη.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι ένα πολύ χρήσιμο υποστηρικτικό εργαλείο που απαιτούσαμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Χρειάζεται όμως προγραμματισμό, υλικοτεχνική υποδομή και υποστήριξη στα παιδιά και στις/στους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, πρόκειται για ένα επιστημονικό αντικείμενο που για να γίνει ορθή και αποδοτική χρήση του χρειάζεται επιμόρφωση. Αυτή την επιμόρφωση επίμονα απαιτούμε εδώ και πάρα πολύ καιρό για όλους τους και όλες ανεξαιρέτως τις/τους συναδέλφισσες/ους και χωρίς κλήρωση».

Οι εκπαιδευτικοί γυμνασίων και λυκείων της Ξάνθης ζητούν:

– Να δοθεί η δυνατότητα στις οικογένειες που έχουν παιδιά σε σχολική ηλικία και τις/τους εκπαιδευτικούς για δωρεάν, υψηλής ταχύτητας διαδικτυακή σύνδεση.

– Τεχνική υποστήριξη από το Υπουργείο Παιδείας και εξ αποστάσεως σεμινάρια για την εισαγωγή μας στην εξ αποστάσεως εκπαίδευσή.

– Έκτακτη χρηματοδότηση για τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Απογοήτευση από τις δηλώσεις της υφυπουργού για το Μειονοτικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ξάνθης

Η Σχολική Εφορεία και ο Σύλλογος Γονέων ζητούν άμεση επίλυση του κτιριακού προβλήματος και…