Από το παζάρι της Βουλγαρίας αγοράζουν αυτοκίνητα πολλοί Ξανθιώτες
Μιλά στο «Ε» ο πρόεδρος του σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης, κ. Γιάννης Αθανασιάδης
Ανθεί στην Ξάνθη το φαινόμενο της αθρόας εισαγωγής και εμπορίας μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το παζάρι της Βουλγαρίας. Την ίδια στιγμή σταθερή παραμένει τα 2 – 3 τελευταία χρόνια η ανεπαίσθητη αύξηση στην λιανική πώληση καινούργιων αυτοκινήτων ενώ κατακόρυφα αυξημένη είναι η νέα τάση του της χρονομίσθωσης αυτοκινήτων από μεγάλες εταιρείες.
Αυτή την εικόνα στην αγορά αυτοκινήτων στην Ξάνθη μας περιγράφει ο πρόεδρος του σωματείου Εμπόρων Αυτοκινήτων Καθετοποιημένων Μονάδων Ξάνθης, κ. Γιάννης Αθανασιάδης επισημαίνοντας παράλληλα ο κλάδος που εκπροσωπεί υφίσταται μεγάλες πιέσεις από τον τρόπο λειτουργίας του εμπορίου αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αποκομίζει «ψίχουλα» από την συνολική πίτα.
Πολλά μεταχειρισμένα εκ Βουλγαρίας αγοράζουν οι Ξανθιώτες
«Γίνεται χαμός με τα μεταχειρισμένα», σημειώνει ο κ. Αθανασιάδης τονίζοντας πως αυτή την στιγμή η Βουλγαρία διαθέτει το μεγαλύτερο παζάρι της Ευρώπης από μεταχειρισμένα όπως στην δεκαετία του 1980 διέθετε το Βέλγιο: «Βάζοντας μειωμένους δασμούς έχει μαζέψει όλα τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα της Ιταλίας , της Γερμανίας και άλλων χωρών, όλες τις σαβούρες της Ευρώπης. Από κει πάνε και οι έμποροι οι δικοί μας που στην συνέχεια τα φέρνουν και τα πουλάνε εδώ 4.000 και 4.500 ευρώ. Τώρα τι αυτοκίνητα είναι αυτά και ποιος ελέγχει την ασφάλειά τους και τις προδιαγραφές τους είναι ένα θέμα που πρέπει να προβληματίσει τους επίδοξους αγοραστές. Έχουμε πολλούς τέτοιους εμπόρους στην Ξάνθη, τους λεγόμενους «μαντράδες» γιατί άλλοτε τα έχουν σε μάντρες και άλλοτε τα εκθέτουν στους δρόμους όπως παλαιότερα στην οδό Δημοκρίτου», επισημαίνει ο κ. Αθανασιάδης.
Να σημειώσουμε ότι έλεγχους διενεργεί το Τελωνείο κατά την εισαγωγή ωστόσο αυτοί αφορούν την διαδικασία και όχι την ποιότητα των εισαγομένων και δεν αποτελούν εγγύηση της ποιότητας ή την πιστότητας σ’ ότι αφορά τις προδιαγραφές: «Αυτό που ξέρουμε είναι ότι πραγματικά γίνεται ένας «μύλος» και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις εξαπάτησης που έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια. Οι πολίτες πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί και να μην αγοράζουν γουρούνι στο σακί», υποστηρίζει ο κ. Αθανασιάδης.
Ε.Ε.: Έρχεται βαρύς λογαριασμός για τα παλιά αυτοκίνητα
Οικονομική “βόμβα” θα είναι σύντομα τα παλιά αυτοκίνητα, με εντολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ακριβότερα θα είναι τα Τέλη Κυκλοφορίας για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων από το 2021 καθώς όπως ανέφερε ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας οι αλλαγές που προγραμματίζονται θα έχουν στόχο την ανανέωση του παλαιού στόλου των οχημάτων και σύμφωνα με τις οδηγίες-εντολές της ΕΕ.
Τα Τέλη θα είναι η πρώτη επιβάρυνση καθώς η ΕΕ προωθεί μία σειρά μέτρων από το 2020 ώστε να δημιουργήσει έντονα οικονομικά αντικίνητρα στο να κρατάνε οι κάτοχοί τους αυτά τα πιο ρυπογόνα οχήματα.
Μαριάννα Ξανθοπούλου