Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Κ. Μητσοτάκης: Ενέργεια και υποδομές είναι ο δρόμος για την ανάπτυξη της ΑΜΘ

Κ. Μητσοτάκης: Ενέργεια και υποδομές είναι ο δρόμος για την ανάπτυξη της ΑΜΘ

0

«Γινόμαστε ξανά ανταγωνιστικοί με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών, αλλά δεν μπορούμε να φτάσουμε στο επίπεδο της Βουλγαρίας», είπε ο πρωθυπουργός κατά τη συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ

 Απάντησε σε 50+1 ερωτήσεις από όλο το φάσμα της εθνικής επικαιρότητας

Η ατζέντα της επικαιρότητας και όλα τα μείζονα ζητήματα που απασχολούν την Ελλάδα και τους πολίτες τέθηκαν στις 50+1 ερωτήσεις που υπεβλήθηκαν στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στο πλαίσιο της 84ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Μια συνέντευξη Τύπου για την οποία κάθε πρωθυπουργός θα ήταν χαρούμενος, αφού η συγκυρία της ανάληψης των καθηκόντων πριν από μόλις δύο μήνες, ήταν ευνοϊκή και δεν έδινε περιθώριο για εκτεταμένη κριτική. Ουσιαστικά, άρα, και οι ερωτήσεις επικεντρώθηκαν στις προθέσεις και όχι τα αποτελέσματα, αν και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ζήτησε να κριθούν οι ενέργειες της διοίκησής του και στο πλαίσιο της επόμενης ΔΕΘ. Ο ίδιος απέφυγε να σηκώσει τους τόνους όταν κλήθηκε να σχολιάσει την κριτική που δέχεται από την αξιωματική αντιπολίτευση, ενώ έδωσε δείγμα στήριξης της συναίνεσης, αφού, όπως είπε, προτίθεται να συσκεφθεί με τους πολιτικούς αρχηγούς για την αναθεώρηση του Εκλογικού Νόμου.

15 ερωτήσεις για την οικονομία

Τα βασικά θέματα στα οποία κλήθηκε να απαντήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν διευκρινιστικά επί των οικονομικών μέτρων που εξήγγειλε το προηγούμενο βράδυ στα εγκαίνια της ΔΕΘ και άλλα επιμέρους ζητήματα οικονομίας, πρωτογενών πλεονασμάτων, ομολόγων, πλειστηριασμών, αγροτικού κόστους παραγωγής και δανεισμού. Συνολικά, 15 από τις 51 ερωτήσεις αφορούσαν ανάλογα θέματα. Για τη φοροδιαφυγή ερωτήθη από δύο Μέσα Ενημέρωση, από δύο για εργασιακά και αναδρομικά συντάξεων και από τρεις για θέματα Ασφάλειας. Τέσσερις ερωτήσεις αφορούσαν τα ελληνοτουρκικά και το μεταναστευτικό-προσφυγικό, ενώ άλλες οκτώ θέματα γενικής πολιτικής, όπως τη Συνταγματική Αναθεώρηση, τον εκλογικό νόμο, την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας, την τυχόν σύσταση εξεταστικών επιτροπών και βέβαια… τις πρόωρες εκλογές!

Ακόμη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης κλήθηκε να εκφράσει τις προθέσεις του για την τύχη της ΔΕΗ, αλλά και τα χρέη των ΕΛΤΑ, καθώς και την εν γένει μερική απεξάρτηση της χώρας από τον λιγνίτη.

Θέματα που δεν έλειψαν επίσης από τη συνέντευξη Τύπου ήταν η μη αναθεώρηση του αρθ. 16 του Συντάγματος για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, η Συμφωνία των Πρεσπών, η αναθεώρηση του Συνδικαλιστικού Νόμου, τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το 112, η ελληνική μειονότητα της Αλβανίας και τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων, που ήταν ομολογουμένως μία ασυνήθιστη ερώτηση στο πλαίσιο της Έκθεσης, την οποία ωστόσο δέχθηκε να απαντήσει με ευχαρίστηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος ρώτησαν Μέσα Ενημέρωσης της Περιφέρειας, με επίκεντρο τα έργα οδικών υποδομών. Έτσι, στον πρωθυπουργό τέθηκε ο οδικός άξονας της Κρήτης, το οδικό έργο Πατρών-Πύργου, ο άξονας Ιωαννίνων-Αλβανίας, καθώς και το μεγάλο έργο υποδομής του Αχελώου. Να σημειώσουμε ότι μία ημέρα πριν ο ίδιος εξήγγειλε την οδική σύνδεση Δράμας-Αμφίπολης με την Εγνατία οδό, με προγραμματισμό δημοπράτησης εντός 18μήνου.

Λιμάνια και επενδύσεις στις ΑΠΕ είναι η αναπτυξιακή δυναμική της ΑΜΘ

Το ζήτημα της ανάπτυξης της Θράκης σε συνδυασμό με το ανταγωνιστικό οικονομικό περιβάλλον της Βουλγαρίας έθεσε στον πρωθυπουργό ο Τάσος Παλαιστίδης από το ΕΝΑ Channel. Επ’ αυτού ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε: «Ο φορολογικός ανταγωνισμός από τους βόρειους γείτονές μας είναι μία πραγματικότητα που χτυπάει όλη τη Βόρεια Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένης και της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης. Είναι ένας απ’ τους λόγους που μειώνουμε φορολογικούς συντελεστές. Δεν μπορούμε να φτάσουμε στο επίπεδο της Βουλγαρίας αλλά είναι μία σημαντικότατη μείωση η οποία μας ξανακάνει ανταγωνιστικούς. Έχω μιλήσει πολύ εκτενώς για τα μεγάλα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης τα οποία μπορούν να αξιοποιηθούν. Να μην τα αναλύσω τώρα διεξοδικά. Να αναφερθώ μόνο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης για το οποίο έχουμε υψηλές προσδοκίες ότι στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης μαζί με το λιμάνι της Καβάλας θα μπορέσουμε να αναβαθμίσουμε και το ρόλο των δύο λιμανιών, στην επένδυση στην οποία γίνεται στην Αλεξανδρούπολη στο FSRU για τη δυνατότητα απενεργοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου ώστε να μπορέσει να μπει στο διάδρομο εξαγωγών προς τη Βουλγαρία. Τις σημαντικότατες επενδύσεις που δίνουν οι επενδύσεις που γίνονται στις υποδομές του φυσικού αερίου, στην πλούσια γεωθερμία η οποία υπάρχει στην περιοχή και η οποία πρέπει να αξιοποιηθεί, και σε ένα τελείως ανεκμετάλλευτο, δηλαδή σε ένα βαθμό ανεκμετάλλευτο τουριστικό και περιβαλλοντικό δυναμικό το οποίο και αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί. Μιλάμε συστηματικά με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και αυτός είναι και ο λόγος που κάλεσα όλους τους Περιφερειάρχες και που θα έχουμε πια ένα τακτικό όργανο το οποίο θα συνεδριάζει έξι φορές το χρόνο, κάθε δύο μήνες, με τους περιφερειάρχες, ώστε να συζητάμε έργα αναπτυξιακής προοπτικής, την ταχύτερη απεμπλοκή πόρων από το ΕΣΠΑ και άλλα ζητήματα που αφορούν τις περιφέρειες. Ο περιφερειακός σχεδιασμός δεν είναι αντικείμενο του κεντρικού κράτους. Είναι αντικείμενο των ιδίων των περιφερειών οι οποίες πρέπει να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο και να συμφωνήσουν με το κράτος, τι κάνει το κράτος και τι κάνουν οι περιφέρειες».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η ΔΕΥΑΞ «μήλο της έριδος» και στο νέο δημοτικό συμβούλιο

Αιχμές Δημαρχόπουλου κατά Φανουράκη και προέδρου του δημοτικού συμβουλίου. Καταιγισμός ερω…