Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Χειρόφρενο» στις εξετάσεις για διπλώματα από τους εκπαιδευτές

«Χειρόφρενο» στις εξετάσεις για διπλώματα από τους εκπαιδευτές

0

Περιφερειακή σύσκεψη Συνδέσμου εκπαιδευτών στην Ξάνθη – 3.000 αιτήσεις εκκρεμούν στην Ξάνθη – Ποιος νοιάζεται;

 

 

«Κόκκινο πανί» για τους εκπαιδευτές τα ασφαλιστήρια και η μη παρουσία τους κατά την εξέταση

 

Νέος γύρος αντιπαράθεσης για τον νέο νόμο 4799/2019 που πήρε ΦΕΚ, και προβλέπει αλλαγές στην εξεταστική διαδικασία για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, ξεκίνησε με τους εκπαιδευτές αυτή τη φορά να …πιάνουν το μαντήλι που άφησαν οι εξεταστές και να σέρνουν τον …αντικριστό χορό με το υπουργείο Μεταφορών, διεκδικώντας αλλαγές του νόμου στο κομμάτι που τους αφορούν.

Μετά τους εξεταστές σήκωσαν …μπαϊράκι οι εκπαιδευτές

Να υπενθυμίσουμε ότι οι πρώτοι που αντέδρασαν στον νόμο ήταν οι εξεταστές, υπάλληλοι των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών των Περιφερειακών Ενοτήτων που έκαναν αποχή από το Οκτώβριο του 2018 διεκδικώντας τα οφειλόμενα δεδουλευμένα τους αλλά και να συνεχίζουν να διεξάγονται οι εξετάσεις εκτός του ωραρίου τους και όχι εντός που προβλέπει ο νέος νόμος.  Οι εκπαιδευτές σ’ όλο αυτό το διάστημα κρατούσαν χαμηλούς τόνους εκφράζοντας ωστόσο τη δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι η αποχή δημιουργεί λειτουργικά προβλήματα στο επάγγελμά τους και ταλαιπωρία στους πελάτες τους. Όταν όμως οι εξεταστές υπέστειλαν την σημαία της αντίδραση μετά και την παράταση των 3 μηνών που έλαβαν για την συνέχιση των εξετάσεων με το προηγούμενο καθεστώς, σήκωσαν μπαϊράκι οι εκπαιδευτές προβάλλοντας επιχειρήματα που  απορρέουν από τον νόμο.

Στιγμιότυπα από τη σύσκεψη. Στο πάνελ ο γραμματέας κ. Μαστοράκης Αντώνης (μέσον ) και ο εκπρόσωπος της Ξάνθης κ. Πέτρος Ραφτόπουλος (αριστερά)

Περιφερειακή σύσκεψη Συνδέσμου εκπαιδευτών στην Ξάνθη

Ειδικότερα όπως σημειώνει ο κ. Μαστοράκης Αντώνης, γεν. γραμματέας του Συνδέσμου υποψηφίων οδηγών Ν. Καβάλας, ο οποίος (Σύνδεσμος) έχει αποκτήσει περιφερειακή ισχύ μετά την προσχώρηση και των μελών της Ξάνθης και των άλλων νομών: «Αρχίσαμε έναν αγώνα να καταδείξουμε ότι οι εξετάσεις αυτή τη στιγμή δεν γίνονται με αποκλειστική ευθύνη του γενικού γραμματέα του Υπουργείο Μεταφορών». Να σημειώσουμε ότι ο κ. Μαστοράκης καθώς και ο ταμίας του Συνδέσμου Ηλιάδης Σάββας, ο αντιπρόεδρος Χρυσοχοϊδης Θεόφιλος, ο εκπρόσωπος της Ξάνθης Πέτρος Ραφτόπουλος καθώς και άλλοι συνάδελφοι τους εκπαιδευτές από όλες τις πόλεις της ΑΜΘ συναντήθηκαν στην Ξάνθη την Τετάρτη το πρωί στην αίθουσα του ΕΒΕ Ξάνθης και συζήτησαν τα προβλήματα που έχουν προκύψει και τον τρόπο που θα συντονίσουν τις δράσεις τους.

«Κόκκινο πανί» για τους εκπαιδευτές τα ασφαλιστήρια και η μη παρουσία τους κατά την εξέταση

Όπως μας εξήγησε ο κ. Μαστοράκης τα σημεία τριβής είναι δύο: «Απ’ την αρχή της διαβούλευσης προτείναμε ως Ομοσπονδία να αφαιρεθεί η μη παρουσία του εκπαιδευτή όπως και το σημείο που αφορά τις ποινές, δηλαδή αν δεν υπάρχει αδιάλειπτη συνέχεια με τις κάμερες μέσα στο αυτοκίνητο να ευθύνεται ο εκπαιδευτής . Είμαστε υπέρ της διαφάνειας Λέμε ότι τις  κάμερες έπρεπε να είχαμε βάλει χθες. Από την στιγμή που θα τις βάλουμε γιατί να βγούμε από το αυτοκίνητο αφού θα ελεγχόμαστε;». Να σημειώσουμε ότι ο νέος νόμος απαγορεύει την παρουσία του εκπαιδευτή κατά την διάρκεια της εξεταστικής διαδικασίας. Αυτό, όπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτές,   προσκρούει στο άρθρο 99 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενώ παράλληλα προβάλλουν ασφαλιστικό κενό για τον εκπαιδευτή που θα επιβαρύνεται με ποινική ευθύνη  σε περίπτωση ατυχήματος: «Κατά τον προγραμματισμό των εξετάσεων ο υπάλληλος εξεταστής πέραν της καρτέλας του υποψήφιου οδηγού και του παράβολου πρέπει να πάρει και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο με συγκεκριμένη ημερομηνία έναρξης και λήξης. Το συμβόλαιο αυτό ,είναι μέσα στο φάκελο του υποψηφίου εφ’ όρου ζωής… Αλλά και ασφαλιστήριο να βγει στο όνομα του μαθητή θα έλθει σε πλήρη αντίθεση με το άρθρο 99 του ΚΟΚ περί μη παραχώρησης οχήματος σε άτομο που δεν έχει δίπλωμα οδήγησης. Αυτό που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή από τις ασφαλιστικές εταιρείες είναι μικτές ασφάλειες. Δηλαδή στο ίδιο ασφαλιστικό προϊόν που έχουμε εμείς σαν εκπαιδευτικά οχήματα σ’ αυτό να ασφαλίσουμε και τους υποψήφιους οδηγούς. Οι μικτές ασφάλειες καλύπτουν οποιαδήποτε υλική ζημιά και να συμβεί δεν καλύπτουν όμως ατύχημα και ποινική ευθύνη. Επίσης αν ο εκπαιδευτής έχει αθροιστικά 90 μέρες ποινή του αφαιρείται οριστικά η άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος.Σ’ όλα αυτά αντιδρούμε…», επεξηγεί ο κ. Μαστοράκης.

«Εμείς δεν κάνουμε καμία αποχή, αποχή δημιουργεί ο νόμος και αυτοί που τον δημιούργησαν…»

Οι εκπαιδευτές υποστήριξαν ότι ο γ. γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών που μετείχε σε σύσκεψη με την Ομοσπονδία εκπαιδευτών και της Ένωσης Ασφαλιστικών εταιρειών παρερμήνευσε σκόπιμα τη δέσμευση της ένωσης για να δώσει χρονοδιάγραμμα ύπαρξης ασφαλιστικού προϊόντος και το υπουργείο καπηλεύτηκε την συνάντηση αυτή και είπε πως υπάρχει ασφαλιστικό προϊόν και ότι αποκλειστικοί υπεύθυνοι για την μη διεξαγωγή εξετάσεων είναι οι εκπαιδευτές. Εμείς δεν κάνουμε καμία αποχή, αποχή δημιουργεί ο νόμος και αυτοί που τον δημιούργησαν. Υπάρχει λάσπη μεθοδευμένη από την γενική γραμματεία του υπουργείου Μεταφορών», υποστηρίζει ο κ. Μαστοράκης.

3.000 αιτήσεις εκκρεμούν στην Ξάνθη – Ποιος νοιάζεται;

Όπως είναι εύλογο τα μεγαλύτερα θύματα της υπόθεσης είναι οι υποψήφιοι για δίπλωμα οδήγησης  οι οποίοι στην Ξάνθη έχουν ξεπεράσει τις 3.000 σύμφωνα με εκτιμήσεις. Και είναι πολίτες που μπορεί να χρειάζονται επειγόντως το δίπλωμα για να βρουν δουλειά. Όμως για αυτούς δεν φαίνεται να νοιάζονται ούτε οι εξεταστές, ούτε οι εκπαιδευτές, ούτε το υπουργείο όπως τελικά αποδεικνύεται αφού δεν μπορούν να βρουν την χρυσή τομή ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα η εξεταστική διαδικασία με έλεγχο και διαφάνεια.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Μέτριες οι αποδόσεις απ’ τα σταροχώραφα του νομού

Σε πλήρη εξέλιξη το αλώνισμα. 200 – 600 κιλά το στρέμμα κυμαίνεται η παραγωγή με μέση απόδ…