Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ο κρίσιμος ρόλος της ΑΜΘ στους διαδρόμους της ενέργειας

Ο κρίσιμος ρόλος της ΑΜΘ στους διαδρόμους της ενέργειας

0

Για ένα διαφωτιστικό δημόσιο διάλογο για τις υποδομές και τα δίκτυα ενέργειας και τις μεταφορές έδωσε την ευκαιρία το ViaDiplomacy σε συνεργασία με το ΕΒΕ Καβάλας

 Αναδείχθηκε η δυνατότητα αξιοποίησης της γεωστρατηγικής θέσης της περιοχής, σε συνδυασμό με την ανάγκη της ενεργοποίησης της Αυτοδιοίκησης, ώστε να έχει ρόλο στις εξελίξεις, ωφέλιμο για τις τοπικές κοινωνίες

Με κεντρικό άξονα την δυναμική της Καβάλας, ώστε να καταστεί κόμβος στην ενεργειακή ασφάλεια για την Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια, με βάση τις εξελίξεις και τις συνθήκες που διαμορφώνονται, πραγματοποιήθηκε το πρωί του Σαββάτου ένας ενδιαφέρον δημόσιο διάλογος για τις ενεργειακές διαδρομές και τις μεταφορές στην ΑΜΘ, που διοργανώθηκε από τον ιστότοπο ViaDiplomacy, σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Καβάλας. Άλλες δύο αντίστοιχες διοργανώσεις θα πραγματοποιηθούν σε Αλεξανδρούπολη και Ηγουμενίτσα, ενώ ο διάλογος που εγκαινιάστηκε το Σάββατο αναμένεται να συνεχιστεί εμπλουτισμένος και με ξένες αντιπροσωπείες την επόμενη χρονιά.

Στη συνάντηση συμμετείχε ο διευθυντής ερευνών του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων Κωνσταντίνος Φίλης, θεσμικοί παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εκπρόσωποι της αγοράς του κλάδου της ενέργειας και άλλοι ομιλητές από την περιοχή που κατέθεσαν προτάσεις, ώστε η δυναμική που αναπτύσσει η περιοχή, κυρίως μέσω των δύο λιμανιών σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη, να αξιοποιηθεί κυρίως από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αντλώντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

Ασφαλής και προβλέψιμη δίοδος από την Ανατολή στη Δύση η χώρα μας

Οι τοποθετήσεις του Κ. Φίλη «φώτισαν» το σημαίνοντα ρόλο της χώρας μας στις επενδύσεις και τις ενεργειακές διαδρομές που δημιουργούνται

Διαφωτιστική ήταν ή τοποθέτηση του γνωστού διεθνολόγου κ. Φίλη, ο οποίος εξήγησε πως μετά την πρώτη φάση της παγκοσμιοποίησης με το τέλος της ΕΣΣΔ και του Ψυχρού Πολέμου, όπου επικράτησε η ηγεμονία των ΗΠΑ, βρισκόμαστε πλέον στη φάση του μεταδυτικού κόσμου, δηλαδή της μετάβασης του πλούτου από τη Δύση στην Ανατολή. Σε αυτό το πλαίσιο, περιέγραψε το σημαίνονται ρόλο που μπορεί να έχει η Ελλάδα, και κατ’ επέκταση η Καβάλα με την αποθήκη υγροποιημένου αερίου, προσφέροντας ασφαλή πρόσβαση της Κίνας στην Ευρώπη, επισημαίνοντας ότι παρότι η Ρωσία κατέχει δεσπόζουσα θέση στην ευρωπαϊκή αγορά φυσικού αερίου (40% της συνολικής ζήτησης) η Κίνα με τεράστιες επενδύσεις σε υποδομές και δίκτυα , προσβλέπει στην Ελλάδα, ως μία πιο αξιόπιστη, πιο προβλέψιμη και πιο προσανατολισμένη στις ανάγκες και επιθυμίες της Ευρώπης δίοδο, σε σχέση με τη γειτονική Τουρκία ή άλλες διαδρομές. Αυτό πρέπει να αναλογιστούν οι τοπικές κοινωνίες, είπε, δίνοντας έμφαση στην ευθύνη που αναλαμβάνουν στη βάση αυτής της ευκαιρίας και αφήνοντας ένα έμμεσο σχόλιο για τις αντιδράσεις που πολλές φορές χωρίς επαρκή γνώση ή με απόλυτο τρόπο, ματαιώνει επενδύσεις που θα ήταν ωφέλιμες για τον τόπο.

Πώς θα επαναφέρουμε τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα σε αυτοδιοίκηση και πολίτες

Ο Σ. Ξυνίδης παρουσίασε την πρόταση της εμπορικής αναβάθμισης του αερολιμένα Καβάλας

Από την πλευρά του, ο Δημοσθένης Τουλκίδης, εντεταλμένος σύμβουλος Ανάπτυξης του δήμου Καβάλας, τόνισε την ανάγκη επαναφοράς της σχέσης εμπιστοσύνης ανάμεσα στην αυτοδιοίκηση και τους πολίτες, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας των ωφελειών και της σημασίας εμβληματικών έργων, αναφέροντας την εμπειρία του TAP, ενώ ο Θέμης Κιουρτής, πρόεδρος βενζινοπωλών του δήμου Θεσσαλονίκης εξήγησε πώς οι σύνθετες επιλογές και ο λαϊκισμός στη διαμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου της εξομοίωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης οδήγησαν σε κρατικές απώλειες εκατομμυρίων ευρώ.

Την υστέρηση σε υποδομές, παρά τις πλουτοπαραγωγικές πηγές της περιοχής ανέδειξε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας, επισημαίνοντας ότι και η μη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, αλλά και η μη ολοκλήρωση του κάθετου άξονα της Καβάλας στερούν τη δυναμική της αξιοποίησης πηγών πλούτου από την περιοχή, σε συνδυασμό με το ρόλο της Θεσσαλονίκης, που, όπως είπε, χαρακτηριστικά, «συνθλίβει την ανάπτυξη της περιοχής».

Σιδηροδρομική Εγνατία: Αναγκαία όσο ποτέ

Ο Σ. Γιαλάογλου ανέδειξε τη σημασία της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου

Ομιλητής ήταν και ο δικηγόρος Στέργιος Γιαλάογλου, ο οποίος έκανε αναφορά στο μαρασμό και την εγκατάλειψη των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας, αναρωτώμενος γιατί η Ελλάδα επέλεξε να αφήσει τις εμπορικές σιδηροδρομικές μεταφορές να παρακμάσουν και τονίζοντας τη σημασία της υλοποίησης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώ ο έτερος δικηγόρος Σωκράτης Ξυνίδης παρουσίασε τη πρόταση για δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρου στο αεροδρόμιο της Καβάλας, με αρχή τη διεξαγωγή μιας καταγραφής και μελέτης από την πλευρά των επιμελητηρίων της περιοχής για να αποτυπωθούν οι ανάγκες. Ο ίδιος υπογράμμισε βέβαια, και τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει σε επίπεδο επενδύσεων γεωθερμίας στις περιοχές Καβάλας και Ξάνθης.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της GEOTECH SA, επεσήμανε την τεχνογνωσία που έχει δημιουργηθεί λόγω της πολυετούς εξόρυξης πετρελαίου.

Κομβικός ο γεωστρατηγικός ρόλος της ΑΜΘ στις ενεργειακές διαδρομές και τα δίκτυα

Μεταξύ των ομιλητών και ο πρ. υπουργός Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος τόνισε: «η ΑΜΘ μετεξελίσσεται σταδιακά, όχι απλά σε Ενεργειακό Κόμβο, αλλά σε Εγγυητή Ενεργειακής Ασφάλειας της ΕΕ. Από την περιοχή διέρχεται ο Νότιος Ενεργειακός Διάδρομος. Η Αλεξανδρούπολη   με την πλωτή εξέδρα LNG γίνεται κεντρικό Ενεργειακό-Hub της Ευρώπης. Η Περιφέρεια μας συμβάλει αποφασιστικά στην πραγμάτωση της βασικής παγκόσμιας Αρχής Ενεργειακής Ασφάλειας που είναι η διαφοροποίηση μορφών, πηγών και δρόμων ενέργειας». Ένα χάρτη της τοπικής οικονομίας περιέγραψε ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος, ενώ στο στοίχημα της φθηνής ενέργειας για τις επιχειρήσεις επικεντρώθηκε η Θεοδώρα Κουλούρα, χημικός μηχανικός και Αναπληρώτρια Διευθύντρια στη Λιπάσματα Νέας Καρβάλης ΑΕ.

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα 10 «πέτρινα» χρόνια της μικρομεσαίας επιχείρησης 

Περιγράφει η «Έκθεση του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ 2019 –  Έκαναν «μακροβούτι» οι επενδύσεις   4 στ…