Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Αιφνιδίασε δυσάρεστα η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών

Αιφνιδίασε δυσάρεστα η αλλαγή του τρόπου εισαγωγής στα τμήματα Μουσικών Σπουδών

0

Τέσσερις μήνες πριν τις εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας τροποποιεί τον τρόπο εξέτασης για τρεις από τις πέντε Σχολές Μουσικών Σπουδών της χώρας

 Αντιδράσεις από το Μουσικό Σχολείο Ξάνθης και την Ομοσπονδία Γονέων Μαθητών ΑΜΘ- Δεν το απορρίπτουν, αλλά ζητούν να εφαρμοστεί από του χρόνου με καλύτερη προετοιμασία

Λόγω του αιφνιδιαστικού χαρακτήρα και της έλλειψης προετοιμασίας η εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς και μαθητές διαμαρτύρονται για την εφαρμογή της Υπουργικής Απόφασης που τέσσερις μήνες πριν τις πανελλαδικές εξετάσεις αλλάζει τον τρόπο εισαγωγής στα τμήματα μουσικών σπουδών.

Συγκεκριμένα, τέσσερις μήνες πριν από τις πανελλαδικές εξετάσεις το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία στον Ν. 4589/2019 ( ΦΕΚ Α΄ 29-1-2019 ) ανακοίνωσε αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής σε τρία από τα πέντε συνολικά τμήματα (στο Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας). Οι αλλαγές θα ισχύσουν από φέτος, ενώ για τα άλλα δύο τμήματα μουσικών σπουδών παραμένει ο παλιός τρόπος εισαγωγής.

Η Υπουργική Απόφαση ανακοινώνει την εξεταστέα ύλη των νέων πανελλαδικών μαθημάτων Μουσική Εκτέλεση και Ερμηνεία, και Μουσική Αντίληψη και Γνώση, ενώ ο χρόνος προετοιμασίας για τους μαθητές είναι ελάχιστον, ενώ η πίεση και το άγχος των εξετάσεων, ούτως ή άλλως βαραίνουν ήδη την ψυχολογία των μαθητών.

Αντιδράσεις σημειώθηκαν από την ΟΛΜΕ, αλλά και από η Ομοσπονδία γονέων μαθητών της ΠΑΜΘ, που σε ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «οι μαθητές μαθαίνουν τώρα ότι θα εξεταστούν σε μαθήματα  για τα οποία δεν έχουν προετοιμαστεί, και στα μουσικά εγχειρίδια της Δευτεροβάθμιας, δεν υπάρχουν ή είναι ελάχιστες οι αναφορές για κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα (π.χ. Μουσικής Τεχνολογίας, Ανάγνωσης Ανάλυσης Μουσικού Αποσπάσματος κ.τ.λ.). Ας σημειωθεί ότι τα κενά στα μουσικά σχολεία καλύπτονται (και όχι όλα) με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που φτάνουν πολύ αργά στα σχολεία. Και σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, τέσσερις μήνες πριν  τις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές μαθαίνουν ότι στη συνολική βαθμολογία τους θα υπολογίζεται και ο βαθμός του απολυτηρίου», σχολιάζοντας ότι: «είναι άδικη η αντιμετώπιση των μαθητών αυτής της χρονιάς, καθώς δεν υπάρχει προηγούμενο πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις να αλλάζει ο τρόπος εισαγωγής σε πανεπιστημιακές σχολές».

Ε. Δαμιανάκη: Αιφνιδίασε, δεν υπήρξε χρόνος προετοιμασίας

Η πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Ξάνθης Ευαγγελία Δαμιανάκη μίλησε στο «Ε» και εξήγησε ότι, «διαμαρτυρόμαστε γιατί η απόφαση ήταν αιφνίδια και περιλαμβάνει αλλαγές που δεν μπορούν να υποστηριχτούν με βάση τις δυνατότητες, τα μέσα και την προετοιμασία που έγινε αυτή τη σχολική χρονιά». Όπως σημειώνει, για παράδειγμα, με την ΥΑ εξετάζεται το μάθημα της μουσικής τεχνολογίας, που ως επιλογής δεν διδάσκεται σε πολλά σχολεία, όπως της Ξάνθης, λόγω έλλειψης εξοπλισμού και προσωπικού. Σε άλλο μάθημα που επίσης, πρόκειται να εξεταστεί, όπως η Ιστορία της Μουσικής δεν υπάρχει προκαθορισμένη ύλη, ο αναπληρωτής καθηγητής μπορεί να έχει έρθει στο μέσο της χρονιάς και να μην έχει προλάβει να διδάξει επαρκώς το μάθημα. «Το θέμα μας είναι ότι υπάρχει μεγάλη ασάφεια και έλλειψη προετοιμασίας», εξηγεί η κ. Δαμιανάκη, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι αντιδράσεις δεν αφορούν την ουσία αυτού του τρόπου εκπαίδευσης». «Εκπαιδευτικοί αναφέρουν ότι ο νέος τρόπος εισαγωγής δεν είναι κακός, αντιθέτως λένε ότι είναι και πιο ουσιαστικός, αλλά θα έπρεπε να είναι γνωστός στους καθηγητές και τους μαθητές από την αρχή της χρονιάς. Άρα, προφανώς, δε λέμε όχι συνολικά στην εφαρμογή του, αλλά από του χρόνου», σημειώνει η ίδια, ενημερώνοντας ότι ήδη από την ΟΛΜΕ και την Πανελλήνια Ένωση γονέων μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων έχουν εγερθεί αντιρρήσεις, ενώ από τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται κινητοποιήσεις, περισσότερο στην Αθήνα.

Διεκδικήσεις από την Ομοσπονδία γονέων μαθητών ΑΜΘ

Τα αιτήματα της Ομοσπονδίας γονένων μαθητών ΑΜΘ, όπως καταγράφονται στην ανακοίνωση είναι:

  • Να μην εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά και με τον συγκεκριμένο τρόπο η εισαγωγή των μαθητών στα τμήματα Μουσικών Σπουδών.
  • Εγχειρίδια Μελέτης με συγκεκριμένη ύλη για όλους τους υποψήφιους.
  • Απόλυτα ειδικευμένους εκπαιδευτικούς σε όλα τα εξεταζόμενα αντικείμενα στα σχολεία.
  • Η κυβέρνηση να πάρει άμεσα μέτρα στήριξης της προετοιμασίας των μαθητών στα εξεταζόμενα αντικείμενα, αποκλειστικά δωρεάν στο δημόσιο σχολείο, με πρόσληψη εκπαιδευτικών.
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνάντηση Κοντού με Σουλεϊμάν για την ένταξη του Δροσερού στο σχέδιο πόλεως

Η συνάντηση έλαβε χώρα την Πέμπτη 11 Απριλίου Συνάντηση με τον δήμαρχο Ξάνθης Στράτο Κοντό…