
Νέα ΚΥΑ που ισχύει ήδη απλουστεύει τις αδειοδοτήσεις διευκολύνοντας τους ενδιαφερόμενους
Βάζει τέλος στο «περίμενε» των 2 μηνών και βάλε… Ανθεί ο κλάδος των καταστημάτων Υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Ξάνθη. 2-3 αιτήσεις την μέρα!
Ευκολότερη γίνεται η ζωή των επαγγελματικών που προτίθενται να δραστηριοποιηθούν στον χώρο των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, αφού η νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση (16228 ΦΕΚ Β’ 1723/18-05-2017)) που δημοσιεύτηκε στο Φύλλο της Κυβέρνησης τους παρέχει την δυνατότητα χωρίς κόστος και με δύο μόνο αιτήσεις να κάνουν έναρξη της επιχείρησής τους μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα και όχι να επιδίδεται επί ένα δίμηνο τουλάχιστον στον κυνήγι συλλογής των αμέτρητων δικαιολογητικών. Ωστόσο δεν απεμπλέκει το Τμήμα Αδειοδοτήσεων των δήμων από την αρμοδιότητα αυτή απλά αλλάζει τον τρόπο και την διαδικασίας αδειοδοτήσεων με κύριο χαρακτηριστικό την απλοποίηση και την γραφειοκρατική ελάφρυνση.
Βάζει τέλος στο «περίμενε» των 2 μηνών και βάλε… Τι ίσχυε
Όπως μας εξηγεί ο υπάλληλος του τμήματος κ. Ηλίας Κρασούλης η αδειοδότηση με την προηγούμενη διαδικασία (ΚΥΑ 31600) περιελάμβανε δύο φάσεις: Α) Προέγκριση. Για να δοθεί προέγκριση έπρεπε ο ενδιαφερόμενος να προσκομίσει: Βεβαίωση χρήσεων Γης από την Πολεοδομία, Βεβαίωση απόστασης από και Ναούς, Γνωμοδότηση της Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων για το αν ανήκει ή μη σε οικισμό χαρακτηρισμένο ως «ιστορικό μνημείο», όπως π.χ. η Π. Πόλη, καθώς επίσης και συγκατάθεση της πολυκατοικίας αν το κατάστημα είναι μέρος της. Όλα αυτά κατατίθενται και αξιολογούνταν το Δ.Σ. της Δημοτικής Ενότητας και δίνονταν ή όχι η προέγκριση και παράλληλα ο φάκελος κατατίθενταν στο υγειονομικό. Όμως η διαδικασία δεν ολοκληρώνονταν καθώς ακολουθούσε η β΄ φάση που περιελάμβανε: Ταυτότητα κάτοψης, πιστοποιητικό πυρασφάλειας, νέα γνωμοδότηση της υπηρεσίας Νεωτέρων μνημείων , πιστοποιητικό κυκλοφορικής σύνδεσης, εταιρικό καταστατικό αν πρόκειται για εταιρεία ειδάλλως ταυτότητα και υπεύθυνη δήλωση για ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων η οποία έπρεπε να συμφωνεί με τις κατόψεις που δηλώθηκαν. Όλα αυτά συν το παράβολο των 185 ευρώ. Στη συνέχεια το Υγειονομικό καθόριζε τον αριθμό των τραπεζοκαθισμάτων . Εάν τα τραπαζοκαθίσματα θα αναπτύσσοντας σε υπαίθριο δημόσιο κοινόχρηστο χώρο τότε έπρεπε να γνωμοδοτήσει τη Τροχαία και η Τεχνική υπηρεσία του δήμου καθορίζοντας την τιμή μίσθωση με βάση τις τιμές ζώνης που έχουν καθοριστεί με απόφαση του Δημοτικού συμβουλίου. Όλη αυτή η διαδικασία χωρίς υπαιτιότητα του ενδιαφερομένου διαρκούσε από 1,5 – 2 μήνες ενώ αν υπήρξαν κάποιες παρατηρήσεις από υπηρεσίες που έπρεπε να συμμορφωθεί έφτανε αισίως του 3 μήνες!
Τι ισχύει από τούδε και εφεξής
«Απλοποιείται η διαδικασία και διευκολύνονται οι καταστηματάρχες» , επισημαίνει η προϊστάμενη του τμήματος αδειοδοτήσεων δήμου Ξάνθη κ. Αθανασία Πανταζόγλου που ήδη από χθες εφάρμοσε την ΚΥΑ σε τρεις ενδιαφερόμενους παρέχοντας τα έντυπα. Ειδικότερα η κα Πανταζόγλου εξηγεί πως ο ενδιαφερόμενος με δύο μόνο αιτήσεις μπορεί να αδειοδοτηθεί. Συγκεκριμένα αρκεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά σε μια βάση δεδομένων (δεν έχει ανοίξει ακόμη), δήλωση της θέσης που βρίσκεται το κατάστημα και δήλωσης ότι θα λειτουργήσει με δική του ευθύνη. Μ’ αυτή την διαδικασία η πολιτεία δείχνει εμπιστοσύνη στον επιχειρηματία, ο οποίος όμως υποχρεούται να έχει αρχείο με τα δικαιολογητικά που απαιτούνται και να είναι συνεπής. Κατόπιν αναλαμβάνει η το Τμήμα Αδειοδοτήσεων να ενημερώσει την υπηρεσία Δόμησης ,το οικείο αστυνομικό Τμήμα, την Πυροσβεστική, την ΔΟΥ, την Διεύθυνση Υγείας και την Υπηρεσία Νεώτερων Μνημείων αν εμπίπτει στα …χωράφια της. Παράλληλα το Τμήμα Αδειοδοτήσεων επιφορτίζεται με την αρμοδιότητα της εξασφάλισης ότι θα διενεργηθεί έλεγχος στο 30% των αιτούντων με βάση μια σειρά κριτήρια επικινδυνότητα και αν διαπιστωθούν παραβάσεις επιβάλλει πρόστιμα μέσα από μια διαδικασία.
Ανθεί ο κλάδος των καταστημάτων Υγειονομικού ενδιαφέροντος
Μες στην κρίση και όμως δεν περνάει κρίση ο κλάδος των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στην Ξάνθη. Όπως αναφέρει η κα Πανταζόγλου καθημερινά στο Τμήμα υποβάλλονται 2 -3 αιτήσεις και συνολικά το χρόνο 180 αιτήσεις. Βέβαια το ζήτημα είναι πόσα απ’ αυτά τα μαγαζιά παραμένουν ανοιχτά μετά από 1 – 2 χρόνια κι αυτό είναι ένα στοιχείο που μετριέται από την διακοπή λειτουργία στο επιμελητήριο. Όμως με βάση την εμπειρία και αυτό είναι υπό αίρεση καθώς είναι πολλές επιχειρήσεις που δεν κάνουν διακοπή γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το αντίτιμο.
Διευκρινήσεις από τον αν. υπουργό Οικονομίας
«Όταν τεθεί σε εφαρμογή η λειτουργία του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Άσκησης Δραστηριότητας και Ελέγχων (ΟΠΣ-ΑΔΕ) για το τμήμα που αφορά τη γνωστοποίηση των κολυμβητικών δεξαμενών, η υποβολή της γνωστοποίησης γίνεται αποκλειστικά, μέσω αυτού», όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά στην απόφαση.«Με τον νόμο 4442/2016 κάναμε ένα αποφασιστικό βήμα για την διευκόλυνση της επιχειρηματικότητας στη χώρα, κατοχυρώνοντας μία απλή και γρήγορη διαδικασία αδειοδότησης. Τώρα, ερχόμαστε με κοινή υπουργική απόφαση όλων των συναρμόδιων υπουργείων, να εντάξουμε στο καθεστώς γνωστοποίησης του νόμου τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και τα τουριστικά καταλύματα.Πλέον, οι επιχειρήσεις στους τομείς αυτούς, που είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι για την οικονομία μας, θα μπορούν να ξεκινούν άμεσα τη λειτουργία τους με μία απλή γνωστοποίηση στη διοίκηση και με μηδενικό κόστος. Στην ίδια κατεύθυνση, μέχρι το τέλος Μάιου θα έχουμε έτοιμο και το κατάλληλο πληροφοριακό σύστημα, ώστε η διαδικασία να γίνεται πλήρως ηλεκτρονικά, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τους επιχειρηματίες.Με τη νέα διαδικασία αδειοδότησης απελευθερώνουμε το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό του δημοσίου που θα κάνει ουσιαστικούς ελέγχους πάνω στην πραγματική λειτουργία των επιχειρήσεων. Έλεγχοι που θα διασφαλίζουν την τήρηση των νόμων και θα εγγυώνται την υγεία και την ασφάλεια πολιτών και εργαζομένων», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, ο Αλέξης Χαρίτσης.
Μαριάννα Ξανθοπούλου