Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επιστημονική ομάδα θα αξιολογήσει το εκπαιδευτικό υλικό του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων

Επιστημονική ομάδα θα αξιολογήσει το εκπαιδευτικό υλικό του ελληνόγλωσσου προγράμματος των μειονοτικών σχολείων

0
sxolika_vivlia-empros

 Αφορμή για την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης-Στοίχημα όμως παραμένει η απεμπλοκή από τις πάσης φύσης πολιτικές σκοπιμότητες

 Επιστημονική ομάδα εργασίας για την αποτίμηση και αξιολόγηση της χρήσης των εκπαιδευτικών υλικών του ελληνόγλωσσου προγράμματος στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης, συγκροτήθηκε με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Η ομάδα εργασίας αποτελείται από τους Ζωή Γαβριηλίδου (Καθηγήτρια Γλωσσολογίας, ΔΠΘ), Γεράσιμο Κουζέλη (Καθηγητή ΕΚΠΑ, Πρόεδρο ΙΕΠ), και Ανδρέα Νοταρά (Επίκουρο Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου, Σύμβουλο μειονοτικής εκπαίδευσης ΥΠΠΕΘ).

Η ομάδα εργασίας θα επεξεργαστεί όλα τα διαθέσιμα ερευνητικά και εμπειρικά στοιχεία, θα έχει συναντήσεις διαβούλευσης με όλους τους εμπλεκόμενους (συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, εκπαιδευτικούς, σχολικές εφορείες, ειδικούς κ.ά) και θα καταθέσει αιτιολογημένη πρόταση προς το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων σχετικά με την αναγκαιότητα εμπλουτισμού ή αναμόρφωσης των εκπαιδευτικών υλικών.

 Οι τόνοι έπεσαν, οι προβληματισμοί παραμένουν

Τώρα που τα σχολεία άνοιξαν και οι τόνοι έπεσαν, διαπιστώνουμε ότι για μια ακόμη φορά παραμένουν αμείλικτοι οι προβληματισμοί για τη διαχείριση και τον τρόπο που διαμορφώνεται η μειονοτική εκπαίδευση, η οποία συχνά, πολύ συχνά, δύσκολα απομονώνεται από πολιτικές σκοπιμότητες και «ευκαιρία» ανάδειξης πολιτικών προσώπων και τακτικών. Σε αυτό το «βωμό» θυσιάζονται δυστυχώς, ακόμη και εκείνες οι φωνές των γονέων, που όντως, επιθυμούν την αναβάθμιση της μειονοτικής εκπαίδευσης και την εξέλιξή της με βάση τις αλλαγές που συντελούνται στο μορφωτικό και βιοτικό επίπεδο των νέων της μειονότητας.

Σε κάθε περίπτωση, η όποια αλλαγή ή εξέλιξη συντελείται στη μειονοτική εκπαίδευση πρέπει να δρομολογείται με όρους εκπαιδευτικούς, κύρια, για το συμφέρον των ίδιων των μαθητών. Τα βιβλία του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων διαμορφώθηκαν για να στηρίξουν και στηρίζουν εδώ και χρόνια την ομαλή μετάβαση και υποστήριξη των μαθητών της μειονότητας μέσω του ελληνόγλωσσου προγράμματος στα μειονοτικά σχολεία, προκειμένου να προετοιμαστούν για τα επόμενα επίπεδα της εκπαίδευσης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σε κάθε δεδομένη συνθήκη και περίπτωση ήταν να συνδυάσει τα σχολικά αυτά βιβλία με το υλικό από τα βιβλία των δημόσιων σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες και τις δυνατότητες των μαθητών της τάξης του. Αυτή την προαιρετικότητα καθιέρωσε με, όντως παράδοξο λόγω ελλιπούς προετοιμασίας, τρόπο, και το υπουργείο Παιδείας. Η επιστημονική ομάδα εργασίας που συστάθηκε θα επανεκτιμήσει, όπως είναι ορθό, τα νέα δεδομένα στη μειονοτική εκπαίδευση. Εξαιρετικά κρίσιμη ωστόσο είναι και η σχετική επανακατάρτιση και οι οδηγίες που θα λάβουν οι εκπαιδευτικοί του ελληνόγλωσσου προγράμματος, ώστε να παρέχουν την καλύτερη και καταλληλότερη δυνατή εκπαίδευση στους μαθητές. Και βέβαια, όπως ορθή είναι η αξιολόγηση του ελληνόγλωσσου προγράμματος, η άρτια εκπαιδευτική διαδικασία θα απαιτούσε να γίνει το ίδιο και για το τουρκόγλωσσο.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι λιγότερο ίσα από τα υπόλοιπα

Οι μαθητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας εξαιρούνται από την δωρεάν μεταφορά τους προς κ…