Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Προτεινόμενα έργα

Προτεινόμενα έργα

0

Αναμφίβολα τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας έχουν γίνει σημαντικά έργα. Ο δρόμος όμως μέχρι την ολοκλήρωσή τους είναι πολύ μακρύς και μάλλον ακατόρθωτος. Θα ξεκινήσουμε έτσι από χαμηλά, έστω κι αν η εξουσία έχει ανήκεστο βλάβη στον ακουστικό πόρο και φραγμό εισερχομένων κλίσεων  στην συνείδησή της.

Η Κρήτη είναι ένας χώρος περιώνυμος και χρειάζεται τουλάχιστον έναν μεγάλο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο στο βόρειο τμήμα της, από Χανιά έως Άγιο Νικόλαο. Σήμερα αυτή η διαδρομή επιτρέπεται μόνον αν επιδείξετε στην Τροχαία την τελευταία σας επικυρωμένη διαθήκη και πιστοποιητικό προστασίας από την πλησιέστερη Ιερά Μητρόπολη. Κατόπιν έχει σειρά η εξόδιος ακολουθία και η νόμιμη ταφή.

Δεν θα ήταν παράλογο τα δύο άκρα του νησιού να συνδέονταν και με μία διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων περίπου στα 300χλμ την ώρα.

Τώρα ας πάμε βόρεια και δυτικά. Η Ηγουμενίτσα είναι η μεγάλη θαλάσσια πύλη εισόδου από την Ευρώπη. Προτείνουμε λοιπόν σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσπρωτικής πρωτεύουσας με την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, πάντα σε διπλές γραμμές υψηλών ταχυτήτων. Η διαδρομή Ηγουμενίτσας- Αθήνας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τις 3 ώρες. Επίσης θα  πρέπει να αναβαθμισθεί το σιδηροδρομικό δίκτυο Θεσσαλονίκης- Αλεξανδρουπόλεως με την σιδηροδρομική κάλυψη και της Καβάλας. Ο χρόνος διαδρομής μέχρι την ακριτική πόλη δεν θα πρέπει να ξεπερνά, σύμφωνα με την σιδηροδρομική τεχνολογία του σήμερα, τις δύο ώρες. Να δημιουργηθεί νέα χάραξη που θα παρακάμπτει το Κιλκίς για να σταματήσει η παράλογη τιμωρία των Θρακιωτών με τα ακατανόητα εξάωρα της διαδρομής μέχρι την Συμπρωτεύουσα.

Η Ελλάδα έχει το μεγάλο μειονέκτημα (εσκεμμένα) να μην επικοινωνεί η Ανατολική χώρα με την Δυτική. Ενώ η απόσταση από τον Βόλο στην Πρέβεζα δεν υπερβαίνει σε ευθεία γραμμή τα 130 χιλιόμετρα, ο χρόνος που απαιτείται φθάνει ίσως και τις 5 ώρες. Ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος που θα διασχίζει την Θεσσαλία και την Πίνδο,  θα καταλήγει εκ του φυσικού του στον Αμβρακικό κόλπο. Θα ενώσει τις δύο θάλασσες  σε χρόνο που θα ξεπερνά κατά τι  μόνον την μία ώρα.

Ένα άλλο έργο χρησιμότατο θα ήταν να προεκταθεί η σημερινή σιδηροδρομική γραμμή Λειανοκλαδίου – Στυλίδας  προς Δυσμάς μέχρι τον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας και ανατολικά μέχρι το Χορευτό του Πηλίου. Τα θεραπειούχα βουνά της Ευρυτανίας σε σύντομη σύνδεση με το βουνό των Κενταύρων και την καταγάλανη θάλασσα του Μυθικού Αιγαίου πελάγους. Το όνειρο τρελά ερωτευμένο με το μέλλον. Η ιστορία σε αχαλίνωτη ερωτική περίπτυξη με τον πολιτισμό του 21ου αιώνα.

Στην Πελοπόννησο θα πρέπει να υπάρξει περιφερειακός σιδηρόδρομος και χιαστή γραμμή με επίκεντρο την Τρίπολη. Να συνδεθεί η Πάτρα με την Καλαμάτα σε σαράντα λεπτά. Οι γιατροί σε όλον τον κόσμο χαρακτηρίζουν ένα κλίμα ως άριστο με την λέξη Arcadian  climate. Οι Αρκάδες με ένα τέτοιο έργο θα πρέπει να αγοράσουν μεγάλα χρηματοκιβώτια και ισχυρές πρέσες για να πατάνε τα δολάρια να χωρέσουν μέσα. Η Καλαμάτα θα πρέπει να αποκτήσει σύνδεση ταχείας κυκλοφορίας με την  Καρδαμύλη του Ζορμπά, την αμουδάτη Στούπα και το Ομηρικό Οίτυλο, γενέτειρα του Ναπολέοντα Βοναπάρτη.

Η Λαμία θα πρέπει να μεγεθύνει το αεροδρόμιό της και να αποκτήσει περιφερειακό σιδηροδρομικό δίκτυο που να εξυπηρετεί όλες τις πέριξ λουτροπόλεις, όπως αυτές της Υπάτης, των Καμένων Βούρλων, των Θερμοπυλών, του Πλατυστόμου, της Καϊτσας, του Κονιαβίτη, των Ψωρονερίων και άλλων. Να γίνει η Φθιώτιδα μόνιμος τόπος διαμονής ενός εκατομμυρίου πλουσίων Σκανδιναβών που ονειρεύονται σε όλη τους την ζωή να ζήσουν κάτω από τον ζεστό ήλιο της εύφορης Φθίας του Ευριπίδη. Να τελειώσει άπαξ δια παντός η έννοια της φτώχιας και της ανεργίας, να σταματήσει η αέναος έκδοση διαβατηρίων των πτυχιούχων Ελληνόπαιδων. Όλοι στον ένδοξο τόπο μας, όλοι στις πατημασιές των απαράμιλλων προγόνων μας.

Φοίβος Ιωσήφ

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Φοίβος Ιωσήφ
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πόλεις-Κράτη

Α ρε τι καλά πέρναγαν τα χρόνια τα παλιά! Κράτος η Αθήνα, κράτος η Θήβα κράτος και η Σπάρτ…