Την πιλοτική εφαρμογή «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», αναδεικνύει σε καλή ευρωπαϊκή πρακτική το CEDEFOP
Σημαντική αύξηση των ηλεκτρονικών δηλώσεων για την εγγραφή στα Επαγγελματικά Λύκεια σημειώθηκε με την ολοκλήρωση της Α΄ φάσης των αιτήσεων.
Συγκεκριμένα, τον Ιούνιο 2017 κατά την Α΄ φάση είχαν κατατεθεί 67.265 αιτήσεις, ενώ τον Ιούνιο 2018 κατά την Α΄ φάση κατατέθηκαν 77.323 αιτήσεις, δηλαδή 10.058 περισσότεροι μαθητές/τριες επέλεξαν να εγγραφούν στο ΕΠΑ.Λ., καταγράφοντας έτσι μία αύξηση των αιτήσεων εγγραφών των Επαγγελματικών Λυκείων της τάξης του 15%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Α΄ τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου κατά την Α΄ φάση αιτήσεων «Ηλεκτρονικής Αίτησης Εγγραφής – Δήλωσης Προτίμησης» έτους 2017 είχαν εγγραφεί 12.851 μαθητές/τριες, ενώ αντίστοιχα το 2018 έχουν εγγραφεί ήδη 18.418 μαθητές/τριες, δηλαδή 5.567 περισσότεροι (ποσοστό αύξησης 43%).
Η σημαντική αυτή αύξηση δείχνει ότι τα ΕΠΑΛ κερδίζουν σταδιακά την εμπιστοσύνη των μαθητών/-τριών και των οικογενειών τους.
Υπενθυμίζουμε ότι οι ηλεκτρονικές δηλώσεις εγγραφής θα συνεχιστούν τις τελευταίες ημέρες του Ιουνίου (Β΄ φάση).
Το νέο σύστημα των ηλεκτρονικών εγγραφών θα συμβάλει στην καλύτερη οργάνωση των σχολείων, στον καλύτερο προγραμματισμό των τμημάτων και στην έγκαιρη κάλυψη των αναγκών των σχολείων σε εκπαιδευτικούς και βιβλία.
Το πιλοτικό «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» από του χρόνου θα εφαρμοστεί σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας
Παράλληλα, το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» εφαρμόστηκε πιλοτικά στη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς σε εννέα ΕΠΑΛ της χώρας. Ο πρώτος απολογισμός και τα νέα που έρχονται από τα σχολεία είναι ενθουσιώδη και προοιωνίζουν θετικά την καθολική εφαρμογή του προγράμματος σε όλα τα ΕΠΑΛ.
Το πρόγραμμα, που για πρώτη φορά εφαρμόζεται στη χώρα μας, προβλέπει πολυεπίπεδη στήριξη των μαθητών και εκπαιδευτικών, με εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών από ψυχολόγους, εκπόνηση Σχεδίων Δράσης με στόχο την καινοτομία και τη δημιουργικότητα, εφαρμογή του θεσμού του Συμβούλου Καθηγητή, εξοπλισμό των σχολείων με συστήματα τηλεδιάσκεψης για Δικτύωση των Σχολείων μεταξύ τους αλλά και με την κοινωνία.
Μια αξιοσημείωτη είδηση είναι ότι πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» αποτελεί πλέον πρωτοβουλία διεθνούς σημασίας καθώς το ίδιο το CEDEFOP (ο ευρωπαϊκός οργανισμός για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση) την προβάλλει στη σελίδα του ως καλή πρακτική, με ιδιαίτερα εύστοχο τρόπο.
Μεταξύ άλλων η ανακοίνωση αναδεικνύει θέματα όπως:
-η ανθρωποκεντρική προσέγγιση – η ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου ως προϋπόθεσης για την επιτυχία του επαγγελματικού ρόλου. Δηλαδή της προσπάθειας που γίνεται για ενίσχυση της κοινωνικής κινητικότητας, τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των σχολείων και εντός των σχολείων, δηλαδή την στήριξη των πρωτοβουλιών «από τα κάτω».
-Η σύνδεση με το STEAM (Science, Technology, Engineerging, ARTS, Mathematics) – στην Ελλάδα είναι σχετικά άγνωστο ή περιορίζεται σε πρωτοβουλίες της αγοράς μόνο για το STEM, στοχεύοντας κυρίως στην εκπαίδευση σε ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες.
-Η σύνδεση με τις τοπικές κοινωνικές ανάγκες και όχι η αποκλειστική σύνδεση με τις ανάγκες της αγοράς.
Από την επόμενη σχολική χρονιά το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ» θα εφαρμοσθεί σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. της χώρας