1 στους 3 Ξανθιώτες είναι κάτοχος δικύκλου. Στην πρώτη θέση σ’ όλη την περιφέρεια σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Μεταφορών Α.Μ. – Θ
Στην 3η θέση σε κυκλοφορία αυτοκινήτων. Κυκλοφορούν 38.500 επιβατικά
Κλειστό το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Ξάνθης από το 2015 λόγω έλλειψης προσωπικού
Το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσον στην Ξάνθη είναι το δίκυκλο! Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που δόθηκαν από τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών της ΑΜ-Θ Χρήστο Λιθηρόπουλο και στα οποία καταγράφεται η εικόνα στον τομέα των Μεταφορών στην ΑΜΘ. Τα στοιχεία δημοσίευσε η εφημερίδα «Χρόνος» και προσφέρονται για πολλαπλές αναγνώσεις με κοινωνικό περιεχόμενο.
Πρώτοι σε δίκυκλα, στην 3η θέση σε αυτοκίνητα και ΤΑΞΙ – 38.500 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στην Ξάνθη
Τα οχήματα που κυκλοφορούν στην ΑΜ-Θ:
Επιβατικά αυτοκίνητα
Ορεστιάδα: 25.000
Αλεξανδρούπολη: 49.000
Κομοτηνή: 37.000
Ξάνθη: 38.500
Καβάλα: 50.000
Δράμα: 41.000
Όπως είναι φανερό η Καβάλα με την Αλεξανδρούπολη έχουν τα πιο πολλά επιβατικά αυτοκίνητα. Αυτό βέβαια έχει σχέση με τον πληθυσμό καθώς είναι μεγαλύτερος της Ξάνθης. Ωστόσο, αξιοσημείωτο είναι πως η Δράμα με πληθυσμό μικρότερο της Ξάνθης έχει αναλογικά περισσότερα αυτοκίνητα από την Ξάνθη ενώ η Ροδόπη με ίσο περίπου πληθυσμό έχει μόνο 1.500 αυτοκίνητα λιγότερα από την Ξάνθη. Και επειδή το αυτοκίνητο αποτελεί τεκμήριο πλουτισμού τότε κατατασσόμαστε στην 3η θέση ανάμεσα σε 6 πόλεις της ΑΜΘ
ΤΑΞΙ
Ορεστιάδα: 80
Αλεξανδρούπολη: 120
Κομοτηνή: 128
Ξάνθη: 161
Καβάλα: 344
Δράμα: 216
Στην 3η θέση είμαστε και στον αριθμό των ΤΑΞΙ που κυκλοφορούν στην πόλη μας , μετά την Καβάλα και την Δράμα που και πάλι σύμφωνα με τον πληθυσμό της υπερτερεί. Σε ελεύθερη μετάφραση θα μπορούσε κανείς να πει ότι οι Δραμινοί στέκουν καλά οικονομικά και κυκλοφορούν με ΤΑΞΙ!
Φορτηγά ΙΧ
Ορεστιάδα: 10.050
Αλεξανδρούπολη: 12.800
Κομοτηνή: 13.000
Ξάνθη: 11.350
Καβάλα: 13.500
Δράμα: 12.100
Φορτηγά ΔΧ
Ορεστιάδα: 165
Αλεξανδρούπολη: 165
Κομοτηνή: 123
Ξάνθη: 150
Καβάλα: 160
Δράμα: 155
Σ’ ότι αφορά τα φορτηγά Ιδιωτικής Χρήσης στην Ξάνθη κυκλοφορούν 11.350 (5η θέση) και Δημόσιας Χρήσης 150 4η θέση. Αξιοσημείωτο είναι ότι Αλεξανδρούπολη και Ορεστιάδα έχουν τον ίδιο αριθμό Φορτηγών Δημοσίας Χρήσης (πιθανότατα αφορούν απορριμματοφόρα).
Δίκυκλα
Ορεστιάδα: 8.000
Αλεξανδρούπολη: 11.800
Κομοτηνή: 8.100
Ξάνθη: 18.000
Καβάλα: 13.500
Δράμα: 12.000
Πρώτη και με διαφορά η Ξάνθη στην κυκλοφορία δικύκλων καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία ένας στους τρεις Ξανθιώτες είναι κάτοχος δικύκλου! Είναι χαρακτηριστικό δε ότι η Καβάλα με πληθυσμό μεγαλύτερο της Ξάνθης υπολείπεται σε αριθμό δικύκλων κατά 4.500 ενώ σε χαμηλότερους αριθμούς κινούνται οι άλλες πόλεις. Σύμφωνα με συγκριτικά στοιχεία από την Διεύθυνση Μεταφορών της Π.Ε. Ξάνθης, αυξημένος ήταν από παλιά ο αριθμός δικύκλων. Ένα φαινόμενο που αποδίδεται στον μεγάλο αριθμό φοιτητών αλλά και στρατιωτικών που ζει στην πόλη. Σ’ ότι αφορά τους φοιτητές, μεγάλος είναι ο αριθμός τους και στην Κομοτηνή όχι όμως και ο αριθμός δικύκλων. Προφανώς οι Ξανθιώτες προτιμούν το δίκυκλο καθώς είναι πιο φτηνό μεταφορικό μέσο αλλά και δεν προβληματίζονται στο θέμα του πάρκινγκ.
Όλα τα παρακάτω οχήματα έχουν άδεια κυκλοφορίας από τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΑΜ-Θ. Αξίζει να σημειωθεί ότι κυκλοφορούν και μεμονωμένα αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας άλλων συγκοινωνιακών περιοχών (στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί κ.λπ.), ο αριθμός των οποίων δεν δύναται να προσδιοριστεί επακριβώς.
Κλειστό το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Ξάνθης από το 2015 λόγω έλλειψης προσωπικού
Στοιχεία όμως δόθηκαν και για τα συνολικά έσοδα των λειτουργούντων δημοσίων ΚΤΕΟ της ΠΑΜ-Θ έτους 2016 και είναι τα εξής:
ΚΤΕΟ Ορεστιάδας : 105.560 ευρώ
ΚΤΕΟ Αλεξανδρούπολης: 102.037 ευρώ
ΚΤΕΟ Κομοτηνής: 54.560 ευρώ
ΚΤΕΟ Ξάνθης: 0
ΚΤΕΟ Καβάλας: 127.807 ευρώ
ΚΤΕΟ Δράμας: 78.863 ευρώ
Συνολικά έσοδα έτους 2016: 470.320 ευρώ
Όπως πληροφορηθήκαμε από την Διεύθυνση Μεταφορών το Δημόσιο ΚΤΕΟ της Ξάνθης είναι κλειστό από το 2015 καθώς συνταξιοδοτήθηκαν οι παλιοί ελεγκτές και δεν έχει νέες προσλήψεις από την Περιφέρεια με αποτέλεσμα να αναστείλει την λειτουργία του . Στην Ξάνθη λειτουργούν 2 Ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Μαριάννα Ξανθοπούλου