Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Χτυποκάρδια» εκπαιδευτικών στα σχολεία

«Χτυποκάρδια» εκπαιδευτικών στα σχολεία

0

Αναταραχή στην εκπαιδευτική κοινότητα από την τροποποίηση του νόμου του 1566/1985 που καθιστά υποχρεωτική την παραμονή στο σχολείο και πέραν του διδακτικού ωραρίου και έως 30 ώρες την εβδομάδα

 

Αντιδρούν δάσκαλοι και καθηγητές στην Ξάνθη – Ετοιμάζονται κινητοποιήσεις με στάσεις εργασίας την ερχόμενη Δευτέρα

 

 

Αναταραχή έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα η απόφαση του υπουργείου Παιδείας να ενεργοποιήσει τον νόμο 1566 του 1985 που ορίζει στις 30 ώρες την εβδομάδα το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και να τροποποιήσει μια διάταξη που απαριθμεί και συγκεκριμενοποιεί τις υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, για την εκτέλεση των οποίων οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας.

Ένας νόμος του 1985 που  έφτασε να χαρακτηρίζεται «μνημονιακός»!

Τα επιχειρήματα που προβάλλουν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ είναι ότι πρόκειται για «μνημονικά γραμμάτια» που εξοφλεί το υπουργείο εις βάρος των εκπαιδευτικών με απώτερο στόχο την εξοικονόμηση θέσεων εργασίας και μείωση των θέσεων των αναπληρωτών αλλά και ότι η πλειονότητα των σχολείων δεν έχουν τις υποδομές σε γραφεία και υπολογιστές για να ασκήσουν οι εκπαιδευτικοί πέραν του διδακτικού τους έργου και διοικητικό ή να εκπληρώσουν άλλες εργασίες όπως διαγωνίσματα, διορθώσεις γραπτών κ.λ.π. μια δουλειά που την κάνουν στο σπίτι. Για το λόγο αυτό η ΑΔΕΔΥ και η ΟΛΜΕ κήρυξαν 3ωρες στάσεις εργασίας την Δευτέρα 15 Ιανουαρίου και προειδοποιούν ότι έπεται συνέχεια των κινητοποιήσεων.

Αντιδρούν δάσκαλοι και καθηγητές στην Ξάνθη

Στην Ξάνθη η πρόεδρος της ΕΛΜΕ κα Μαρία Λουκοπούλου τονίζει χωρίς περιστροφές: «Θα αντιδράσουμε …Η μόνη λύση είναι η ανυπακοή. Δεν μπορούν να μας υποχρεώσουν να παραμένουμε στο σχολείο όταν έχουμε ολοκληρώσει τις διδακτικές ώρες. Στα σχολεία μοιραζόμαστε ένα γραφείο 2 και 3 συνάδελφοι, πού θα δουλεύουμε; Ούτως ή άλλως η δουλειά μας δεν περιορίζεται στο διδακτικό ωράριο, έχουμε πάντα δουλειά στον σπίτι. Δεν ξέρουμε τι θα ισχύσει τελικά αλλά είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε». Στο ίδιο μήκος κύματος και οι απόψεις του προέδρου του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρη Ντούμου που ωστόσο αναφέρει πως πρόκειται για ένα παλαιό νόμο (1566/1985) που προέβλεπε τις 30 ώρες εργασίας αλλά δεν έκανε διάκριση σε διδακτικό ωράριο και ανάθεση άλλων αρμοδιοτήτων: «Το διδακτικό ωράριο είναι από 24 ώρες – 21 ώρες την εβδομάδα ανάλογα με τα χρόνια προϋπηρεσίας του εκπαιδευτικού. Αυτό που θέλουν να κάνουν χωρίς κανένα διάλογο με τις Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών είναι να αναθέσουν πέραν του διδακτικού ωραρίου κάποιες αρμοδιότητες και να κάνουν υποχρεωτική την παραμονή μας στα σχολεία. Είναι μνημονιακές υποχρεώσεις που καλούνται να τις εφαρμόσουν. Εμείς με αγώνα καταφέραμε να θεσπιστεί ως διδακτική ώρα η ώρα σίτισης στο ολοήμερο. Τώρα επιδιώκουν να την  αποχαρακτηρίσουν. Μ’ αυτό επιδιώκουν έμμεσα την αύξηση του ωραρίου κι όλα αυτά για εξοικονόμηση εκπαιδευτικών πόρων για να προσλάβουν λιγότερους αναπληρωτές. Είναι στην λογική του νέου σχολείου του Φίλη που κατήργησε διδακτικά αντικείμενα. Κι όλα αυτά χωρίς τις κατάλληλες υποδομές στα σχολεία. Όλα εντάσσονται στα προαπαιτούμενα και φτάνει μια αριστερή υποτίθεται κυβέρνηση να ψηφίζει τον αντεργατικό νόμο 50+1 για την απεργία που εφαρμόζεται μόνο στην Βρετανία και στην Βουλγαρία. Όλα αυτά μας βρίσκουν αντίθετους και έτοιμους να αντιδράσουμε».

Η απάντηση του υπουργείου: «Δεν μεταβάλλεται το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών»

Άμεση ήταν η απάντηση του υπουργείου Παιδείας με  αφορμή δημοσιεύματα και δηλώσεις συνδικαλιστικών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών. Σε σχετική ανακοίνωσή του  διευκρινίζεται ότι το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών δεν μεταβάλλεται και παραμένει ως έχει εδώ και 33 χρόνια, δηλαδή στις 30 ώρες, όπως έχει οριστεί από τον νόμο 1566 του 1985. Σημειώνεται δε πως η τροποποιούμενη διάταξη απαριθμεί τις υπηρεσίες που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, για την εκτέλεση των οποίων οι εκπαιδευτικοί παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «προκειμένου να δοθεί τέλος στο μικροπολιτικό παιχνίδι που ορισμένοι επιθυμούν να παίξουν στις πλάτες της εκπαιδευτικής κοινότητας και να παρουσιάσουν ως δυσμενή εξέλιξη μια γνωστή σε όλους τους εκπαιδευτικούς συνθήκη», το υπουργείο δίνει στη δημοσιότητα:

Την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) που τροποποιείται:

«Όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων του σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών.

«Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα, με την επιφύλαξη της παρ. 2 της περιπτ. ΣΤ του άρθ. 11. Από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσονται οι μητέρες παιδιών μέχρι δύο ετών. Τα δύο τελευταία εδ., της προηγούμενης παρ., εφαρμόζονται ανάλογα και για τους δασκάλους.»

Την προτεινόμενη διάταξη

Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Μόλις το 35% αγροτών κάνει μόνος δήλωση ΟΣΔΕ, βάρος η γραφειοκρατία της ΚΑΠ

Χρόνο από τη εργασία στο χωράφι «κλέβει» η καθημερινή ενασχόληση των αγροτών με τη γραφειο…