Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΚΤΩΡ, ο ανάδοχος του κάθετου άξονα Ξάνθης

ΑΚΤΩΡ, ο ανάδοχος του κάθετου άξονα Ξάνθης

0
kathetos axonas

Με έκπτωση 50,7% – Δεν υπάρχουν ενστάσεις – Αναμένεται να ξεκινήσει αρχές καλοκαιριού

 

Ντόπιες εταιρείες ενδιαφέρονται να αναλάβουν υπεργολαβίες – Ικανοποίηση Ζαγναφέρη – 22 χρόνια από την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία

 

«Άνοιξε ο δρόμος» για τον κάθετο άξονα της Ξάνθης, με την ανάδειξη αναδόχου κλείνοντας ένα μακρύ κύκλο αναμονής για το μεγαλύτερο έργο του νομού μας τα τελευταία χρόνια!

 

ΆΚΤΩΡ ο Ανάδοχος του έργου

Όπως ανακοινώθηκε από την ΕΓΝΑΤΙΑ στις 18 Ιανουαρίου έγινε η αποσφράγιση των προσφορών και η εταιρεία ΑΚΤΩΡ (συμφερόντων Μπόμπολα) μειοδότησε μεταξύ των άλλων 4 εταιρειών που πήραν μέρος στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό (καταληκτική ημερομηνία στις 11 Ιανουαρίου 2018 σύμφωνα με την προκήρυξη), με ποσοστό έκπτωσης στα 50,7% και αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου. Να σημειώσουμε αφορά την κατασκευή του τελευταίου αδιάνοικτου τμήματος του άξονα Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» μήκους 8 χιλ. περίπου και με εκτιμώμενη συνολική αξία (χωρίς ΦΠΑ) 40.047.000 ευρώ. Η κατασκευή του έργου – όπως αναφέρεται στην προκήρυξη – περιλαμβάνει εργασίες χωματουργικών, τεχνικών, ασφαλτικών, σήμανσης -, ασφάλειας , οδικών σηράγγων Η/Μ εγκαταστάσεων, οικοδομικών και έργων πρασίνου.

Δεν υπάρχουν ενστάσεις – Αναμένεται να ξεκινήσει αρχές καλοκαιριού

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε» δεν έχουν κατατεθεί ενστάσεις ώστε να καθυστερήσει το έργο και έτσι αναμένεται να ξεκινήσει μετά το πέρας του χειμώνα που είναι αποτρεπτικός για τέτοια έργα και σίγουρα μέχρι τις αρχές του καλοκαιριού του 2018. Το χρονοδιάγραμμα αποπεράτωση είναι 2 έτη μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Ντόπιες εταιρείες ενδιαφέρονται να αναλάβουν υπεργολαβίες

Ενδιαφέρον να αναλάβουν υπεργολαβία κομμάτια του έργου έχουν εκφράσει 3 τοπικές εταιρείες και ενδέχεται να συμφωνήσουν με την ανάδοχο εταιρεία. Στην περίπτωση αυτή το όφελος θα είναι πολλαπλό για τον τόπο μας γιατί θα δοθεί δουλειά σε τοπικές επιχειρήσεις που απασχολούν χέρια εργασίας από το νομό μας.

Ενδιαφέρον για δουλειά από τους κατοίκους της ορεινής περιοχής

Πριν ακόμη πέσουν οι υπογραφές της εταιρείας με την Εγνατία – όπως μάθαμε – μεγάλο είναι το ενδιαφέρον από κατοίκους του δήμου Μύκης να δουλέψουν για την διάνοιξη του δρόμου. Κι είναι εύλογο καθώς υπάρχουν πολλοί οικοδόμοι και η ανεργία στον κλάδο τους αγγίζει το 95% ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό είναι οικονομικοί μετανάστες σε Ευρωπαϊκές και Αραβικές χώρες.

zagnaferis synenteyxi1Ικανοποίηση Ζαγναφέρη: «Τώρα θα πιέσουμε και θα διεκδικήσουμε τα χρήματα της έκπτωσης να διατεθούν για το υπόλοιπο κομμάτι…»

Την ικανοποίησή του εξέφρασε στο «Ε» ο αντιπεριφερειάρχης Κ. Ζαγναφέρης για το γεγονός ότι το έργο πλέον έχει ανάδοχο και θα ξεκινήσει σε λίγους μήνες , παρά το γεγονός ότι υπήρξαν παλινωδίες και καθυστέρηση από την Εγνατία, όπως είπε χαρακτηριστικά. Παράλληλα αναφέρθηκε στις επόμενες κινήσεις του: «Επιτέλους μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα μεγάλο έργο για το νομό μας. Η έκπτωση είναι καλή κι αυτό που θα επιδιώξουμε τώρα είναι να πιέσουμε και να διεκδικήσουμε τα 20 εκ. ευρώ που απομένουν να διατεθούν για το υπόλοιπο κομμάτι που είναι Εχίνος – Μελίβοια καθώς και τα υπόλοιπα κομμάτια που απομένουν ώστε να ολοκληρωθεί ο κάθετος άξονας που θα συνδέει την Ξάνθη με την Βουλγαρία. Σύμφωνα με πληροφορίες μας θα ξεκινήσει αρχές καλοκαιριού και θα περατωθεί πριν το 2020. Το έργο θα δώσει δουλειά και σε εταιρείες τοπικές που θα ενδιαφερθούν να αναλάβουν υπεργολαβίες και σε εργατικά χέρια. Είναι κάτι που μας ικανοποιεί ιδιαίτερα», σημείωσε ο κ. Ζαγναφέρης.

22 χρόνια από την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας με την Βουλγαρία

Ήταν το 1996 όταν υπογράφτηκε η διακρατική συμφωνία με την Βουλγαρία για την διάνοιξη τριών κάθετων αξόνων σε Έβρο – Ροδόπη και Ξάνθη. Ο μόνος που απέμεινε για να τηρηθεί η συμφωνία είναι της Ξάνθης. Ένα έργο για το οποίο δούλεψαν διαχρονικά οι πολιτικές αρχές του τόπου μας. Καθοριστική συμμετοχή στον σχεδιασμό, στην μελέτη, στην εξεύρεση πόρων είχαν ο Σωκράτης Ξυνίδης ως αν. υπουργός Ανάπτυξης της κυβέρνησης Παπανδρέου όταν εντάχθηκε και χρηματοδοτήθηκε από το interreg η μελέτη. Συνήργησαν ως προς αυτό ως περιφερειάρχης ο Άρης Γιαννακίδης. Στην συνέχεια η κατασκευή του έργου υποστηρίχτηκε από τον αείμνηστο περιφερειάρχη Γιώργο Παυλίδη, ο οποίος και ως νομάρχης Ξάνθης στήριξε το έργο, ενώ χρηματοδότησε με 5, 5 εκ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της περιφέρειας. Να σημειώσουμε πως το έργο έχει 3 πηγές χρηματοδότησης , από το interreg – ΕΠΕΡΑ και περιφέρεια ΑΜΘ. Επίσης σημαντικό ρόλο για την προώθηση του έργου έπαιξε ο τότε γραμματέας του ΠΑΣΟΚ Ξάνθης κ. Αχιλλέας Τσαρτσάρας. Είναι ένα έργο που έχει τουριστική σημασία καθώς συνδέει την Ξάνθη με την Βουλγαρία αλλά και την Ρουμανία, έχει επίσης μεγάλη οικονομική σημασία για το εμπόριο αλλά και κοινωνική σημασία για την ορεινή περιοχή. «Πρόκειται για ένα έργο αναπτυξιακό καθώς θα αυξήσει σε εκατοντάδες χιλιάδες τις διελεύσεις και θα τονώσει τουριστικά την Ξάνθη και την ευρύτερη περιοχή», δήλωνε στο «Ε» ο αείμνηστος περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης στις 29/7/2016 όταν είχε υπογράψει την Πράξη ένταξης στο Επιχειρησιακό πρόγραμμα της περιφέρειας με χρηματοδότηση 5,5 εκ. ευρώ.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Η «μάχη» για τα ψάρια στο Θρακικό Πέλαγος

Ολοκληρώθηκε η…απόβαση των τουρκικών γρι – γρι που σάρωναν όλο τον χειμώνα τα αφρόψαρα Ο μ…