Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ξεχάστηκαν οι υποσχέσεις για νέο σχολείο στο Δροσερό

Ξεχάστηκαν οι υποσχέσεις για νέο σχολείο στο Δροσερό

0

Μέχρι και το γυμναστήριο έγινε αίθουσες! Η πλήρης ακαταλληλότητα του σχολείου ΠΡΟΚΑΤ αποτέλεσε κεντρικό θέμα της συνέντευξης Τύπου του Διδασκαλικού Συλλόγου

 Παραμένουν τα κενά στα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Ξάνθης. Ελλείψεις και σε τμήματα ένταξης, παράλληλης στήριξης και ενισχυτικής διδασκαλίας

Οι «πληγές» της δημόσιας Παιδείας και τα επιμέρους προβλήματα των σχολείων στο νομό μας ήταν το αντικείμενο της συνέντευξη Τύπου που παρέθεσαν ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης Δημήτρης Ντούμος και η Δήμητρα Σαραντίδου μέλος της Διοίκησης, οι οποίοι αναφέρθηκαν σε συγκεκριμένα θέματα που αφορούν στην περιοχή, με έμφαση στο χρόνιο κτιριακό πρόβλημα του σχολείου Δροσερού.

“Πληγές” στη δημόσια εκπαίδευση από την επιβολή των Μνημονίων

Εισαγωγικά, ο πρόεδρος των δασκάλων αναφέρθηκε στα «χτυπήματα» που δέχθηκε η δημόσια εκπαίδευση από την αρχή της εποχής των Μνημονίων, επιρρίπτοντας ευθύνες στις κυβερνήσεις που «βάφτιζαν» επιμέρους προγράμματα μεταρρυθμίσεις, μόνο και μόνο για να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικό προσωπικό. Ειδικά δε για τη σημερινή κατάσταση και τα όσα προβλέπονται για το Δημόσιο Σχολείο και Νηπιαγωγείο, με βάση τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Ντούμος έκανε λόγο για ένα «ασφυκτικό πλαίσιο» εις βάρος μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά και διευθυντών και παντελή απουσία διαλόγου.

Επτά κενά σε δασκάλους στην Ξάνθη

Ο ίδιος τόνισε ότι παρότι έγιναν μεν προσλήψεις αναπληρωτών, παραμένουν 3.000 κενά πανελλαδικά, και είναι βέβαιο ότι κενά θα συνεχίσουν να υπάρχουν ακόμη και μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Στην Ξάνθη τα κενά που υπάρχουν σήμερα είναι: επτά σε δασκάλους, μία σε νηπιαγωγούς, έξι σε τμήματα ένταξης, ενώ ελλείψεις έχουν καταγραφεί και στα τμήματα υποδοχής, αλλά και σε ειδικότητες, όπως γερμανικά και εικαστικά.

Ειδικά αναφέρθηκε, στη λειτουργία του μηχανισμού παράλληλης στήριξης, όπου οι εκπαιδευτικοί μοιράζονται σε δύο ή τρία παιδιά (ενίοτε και σε διαφορετικά σχολεία) και άρα οι γονείς καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους τις υπόλοιπες ημέρες που δεν μπορεί να υποστηρίξει το σχολείο.

Κριτική άσκησε και για το σύστημα λειτουργίας του ολοήμερου σχολείου, που «βαίνει προς πλήρη κατάργηση», όπως είπε, αφού στην πράξη έχουν τεθεί πολλές προϋποθέσεις για τη δυνατότητα φοίτησης των παιδιών σε αυτό, ενώ εναλλάσσονται συνεχώς οι εκπαιδευτικοί, αφού «συμπληρώνουν ώρες» και δεν υπάρχουν σταθερά υπεύθυνοι γι’ αυτό.

Προβλήματα και στην Ξάνθη με τις μεταφορές των νηπίων

Ο κ. Ντούμος επανέλαβε ξανά το αίτημα για υποχρεωτική διετή εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο, σχολιάζοντας ότι αφενός λίγα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να φοιτήσουν ως προνήπια, λόγω των λίγων κενών θέσεων που προσφέρονται και αφετέρου ότι ακόμη κι αν επεκταθεί η λειτουργία της διετούς φοίτησης στο νηπιαγωγείο, δεν υπάρχει πρόθεση για υποχρεωτικότητα.

Ο ίδιος αναφέρθηκε ακόμη στο «αγκάθι» των αδιόριστων εκπαιδευτικών, με κάποιους να περιμένουν ακόμη και 16 χρόνια τον διορισμό τους, καταδικάζοντας την επιδίωξη της κυβέρνησης να μειώσει τις οργανικές θέσεις, ενώ τόνισε και το πρόβλημα που εντοπίζεται με τις μεταφορές, κυρίως των νηπίων, όπου η πρόβλεψη για ένα μόνο δρομολόγιο εντός 90 λεπτών δημιουργεί ζητήματα σε νηπιαγωγεία της περιοχής, αλλά και σε όλη την Ελλάδα, αφού ο νηπιαγωγός καλείται και μετά τη λήξη λειτουργίας του νηπιαγωγείου να εποπτεύει τα παιδιά μέχρις ότου έρθει το λεωφορείο.

«Στον πάγο» η ανέγερση νέου κτιρίου για το σχολείο του Δροσερού-Επέστρεψε στον ΟΣΚ το οικόπεδο που είχε επιλεγεί

Παρά τις υποσχέσεις οι 500 περίπου μαθητές του σχολείου του Δροσερού συνεχίζουν να φοιτούν σε ΠΡΟΚΑΤ. Όμοια η κατάσταση και στο νηπιαγωγείο του οικισμού

Με επιτακτικό τρόπο τέθηκε ακόμη το σοβαρό κτηριακό πρόβλημα που έχει εδώ και χρόνια το 15ο και 20ο δημοτικό σχολείο στο Δροσερό, τόσο από τον κ. Ντούμο όσο και από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου που παραβρέθηκαν στη συνέντευξη.

Ο κ. Ντούμος επεσήμανε ότι λειτουργίες όπως η ειδική αγωγή και η παράλληλη στήριξη λειτουργούν με ελλιπή τρόπο στο σχολείο, απουσιάζουν οι αντισταθμιστικές δομές παρά τις ιδιαιτερότητες του συγκεκριμένου σχολείου, ενώ το κτήριο παραμένει σε «τραγική κατάσταση», όπως σημείωσε χαρακτηριστικά. Περιγράφοντας την κατάσταση στο σχολείο, αναφέρθηκε σε ακατάλληλες συνθήκες εκπαίδευσης αφού τα σχολικά κτίρια είναι ΠΡΟΚΑΤ, στο πρόβλημα θέρμανσης και ψύξης, στην έλλειψη χώρου, στην έλλειψη εκπαιδευτικών και βοηθητικών χώρων (μέχρι και το γυμναστήριο έγινε αίθουσες διδασκαλίας!), αλλά και στην ανεπάρκεια αιθουσών και διδακτικού προσωπικού, καθώς σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνεται το ανώτερο όριο των 25 μαθητών ανά αίθουσα. Σήμερα στο σχολείο φοιτούν περίπου 500 παιδιά (σε 27 τμήματα), ενώ αντίστοιχο σε ακαταλληλότητα και ανεπάρκεια είναι και το 15ο νηπιαγωγείο στον οικισμό, όπου θα χρειαζόταν και τρίτη αίθουσα για τα 60 περίπου παιδιά, αλλά το κτίριο προσφέρει μόνο δύο…

«Στον πάγο» βέβαια παραμένει η δημιουργία νέου σχολείου για τα παιδιά του Δροσερού, αφού το οικόπεδο που είχε παραχωρήσει ο ΟΣΚ στο δήμο Ξάνθης (και όπου απαιτούνταν να γίνει αλλαγή χρήσης) επέστρεψε τελικά και πάλι στον ΟΣΚ για αδιευκρίνιστους λόγους.

Ο κ. Ντούμος θέτοντας και το θέμα της σχολικής διαρροής επεσήμανε ότι θα έπρεπε να προωθηθεί παιδαγωγικά μία άλλη προσέγγιση για το Δροσερό και να διαμορφωθεί για τα παιδιά του σχολείου ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών. Επεσήμανε ακόμη και τα ζητήματα υγείας στο σχολείο, κυρίως λόγω της έξαρσης της ιλαράς, σημειώνοντας ωστόσο ότι υπάρχει επίβλεψη και ενεργοποίηση για εμβολιασμούς από την πλευρά της Διεύθυνσης Υγείας.

Συμπληρωματικά, ο ίδιος σημείωσε ότι κτιριακό πρόβλημα δεν έχει μόνο το σχολείο του Δροσερού, αλλά και άλλα δημοτικά, όπως το 9ο και 18ο δημοτικό σχολείο στην Κυψέλη, όπου αναζητείται ακόμη οικόπεδο, αλλά και το ζήτημα των δύο σχολείων των Κιμμερίων, όπου το θέμα της ανέγερσης νέου σχολείου (δύο 6/θέσιων ή ενός 12/θέσιου) φαίνεται να ξεχάστηκε.

Δεν προχωράει το πιλοτικό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων της Θράκης

Αναφορικά με το πρόγραμμα «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα Νηπιαγωγεία της Θράκης» του ΙΕΠ ο κ. Ντούμος ενημέρωσε ότι και οι δάσκαλοι τελούν «αν αναμονή», αφού δεν έχει ξεκινήσει η λειτουργία του, εκτιμώντας ότι υπάρχει πιθανότητα να ματαιωθεί λόγω των πρακτικών και ουσιαστικών προβλημάτων που διαπιστώθηκαν. Τόνισε ωστόσο, ότι αντιθέτως θα μπορούσαν να προωθηθούν πολιτικές για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση μητρικών γλωσσών, αλλά με άλλη προσέγγιση και χωρίς άλλου τύπου μεθοδεύσεις.

Ελένη Διαφωνίδου

ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πιθανή διακοπή νερού αύριο σε περιοχές της πόλης

Στο πλαίσιο προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης στον κεντρικό αγωγό ύδρευσης από το Παρά…