Παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης από τον Διδασκαλικό Σύλλογο
Παραδέχονται ότι τα κενά είναι λιγότερα φέτος, αλλά οι ελλείψεις και τα προβλήματα παραμένουν σε πολλά σχολεία
Μία εβδομάδα μετά το πρώτο κουδούνι στα σχολεία και αφού πλέον εκπαιδευτικοί και μαθητές έχουν μπει σε κανονικούς ρυθμούς, ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης προέβη σε συγκέντρωση και παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης το μεσημέρι της Τετάρτης. Λιγοστοί οι δάσκαλοι και νηπιαγωγοί που συμμετείχαν στην κινητοποίηση, οι οποίοι συζήτησαν με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης, Αναστάσιο Μάρκου, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στο ξεκίνημα της χρονιάς, ζητώντας παράλληλα διευκρινίσεις για διάφορα θέματα που δεν έχουν ξεκαθαρίσει ακόμη, όπως ζητήματα γύρω από την μειονοτική εκπαίδευση. Ο κ. Μάρκου απάντησε ότι πράγματι σε κάποια εκπαιδευτικά θέματα υπάρχει διχογνωμία και ούτε ο ίδιος έχει λάβει ακόμη κάποια ξεκάθαρη απάντηση από τους αρμόδιους, προτρέποντας παράλληλα τον Διδασκαλικό Σύλλογο να καταθέσει εγγράφως τα ερωτήματα αυτά ώστε να προωθηθούν εκ νέου.
Σταθερό το αίτημα μαζικών, μόνιμων προσλήψεων στα σχολεία
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Διδασκαλικού Συλλόγου, Δημήτρης Ντούμος, για 8η συνεχή χρονιά τα σχολεία άνοιξαν χωρίς να γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός εκπαιδευτικού με τη σκιά των μνημονιακών δεσμεύσεων που ανέλαβε και τηρεί κατά γράμμα η κυβέρνηση να πέφτει για μια ακόμη φορά βαριά πάνω στη Δημόσια Εκπαίδευση. «Τα χιλιάδες κενά καλύπτονται και πάλι με προσλήψεις αναπληρωτών, στην κατεύθυνση της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση και της υποκατάστασης της σταθερής και μόνιμης εργασίας με την ευέλικτη και ελαστική απασχόληση», σημειώνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος. Παρότι το ΔΣ του Διδασκαλικού Συλλόγου παραδέχθηκε ότι τα φετινά κενά εκπαιδευτικών είναι λιγότερα από πέρυσι, ωστόσο τόνισε στον κ. Μάρκου ότι συνεχίζεται η ίδια φιλοσοφία προσαρμογής στο νέο σχολείο που σχεδιάστηκε με τις εγκυκλίους του πρώην υπουργού κ. Φίλη, κάτι το οποίο οφείλει να αλλάξει. Σταθερή η εναντίωση των εκπαιδευτικών στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων, στην αύξηση της αναλογίας μαθητών κατά τμήμα και την μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και στην μεταβίβαση της ευθύνης σύνταξης του ωρολόγιου προγράμματος από τον σύλλογο διδασκόντων αποκλειστικά στον διευθυντή, κάτι που θεωρούν ότι κάνει αυταρχικότερη την δομή λειτουργίας του σχολείου. Σταθερό παραμένει το αίτημα των εκπαιδευτικών για μόνιμες, μαζικές προσλήψεις στην δημόσια εκπαίδευση, ώστε να σταματήσει το ‘’γαϊτανάκι’’ των μετακινήσεων καθηγητών από τμήμα σε τμήμα και από σχολείο σε σχολείο για την συμπλήρωση διδακτικών ωρών.
Προβλήματα με τις μετακινήσεις μαθητών και καθηγητών και τους μαθητές ειδικής αγωγής
Κατά την συνάντηση αναπτύχθηκαν προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι καλούνται να διδάξουν σε δύο και τρία διαφορετικά σχολεία κυρίως της ορεινής Ξάνθης, αλλά και το θέμα μετακίνησης μαθητών κάποιων απομακρυσμένων χωριών. Θίχτηκε επίσης το θέμα ένταξης μαθητών ειδικής αγωγής, με κάποια περιστατικά που προβληματίζουν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, αφού υπάρχουν περιπτώσεις γονέων που αμφισβητούν ακόμη και την γνωμάτευση της αρμόδιας υπηρεσίας, η οποία αναφέρει ότι πρέπει να φοιτήσουν σε ειδικό σχολείο. Δεν λείπουν οι μαθητές που δεν μπορούν να έχουν συνοδό μαζί τους κατά την διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο, όπως προβλέπεται, με τους δασκάλους να δηλώνουν ότι δεν μπορούν να αναλάβουν τέτοια ευθύνη. Στο θέμα των δασκάλων ειδικής αγωγής έγινε λόγος επίσης για την τακτική του υπουργείου να δίνει την δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν καμία επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο να υπηρετούν σε ειδικά σχολεία ή τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης μαθητών.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ
chdiafonidis@empros.gr