Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Δεν λείπουν από την Ξάνθη τα ‘’μαύρα’’ ιδιαίτερα δημόσιων καθηγητών

Δεν λείπουν από την Ξάνθη τα ‘’μαύρα’’ ιδιαίτερα δημόσιων καθηγητών

0
idiaitera maura

Γνωστά περιστατικά επίορκων δημόσιων λειτουργών, το φαινόμενο όμως πατάσσεται δύσκολα – Τα φροντιστήρια αποτινάσσουν τον χαρακτηρισμό της ‘’παραπαιδείας’’ μέσα από την καταξίωσή τους

Ηρ. Ζωγράφος: «Φέτος διαμορφώνεται μια τάση από τους γονείς στην εξεύρεση του καλύτερου φροντιστηρίου και όχι του φθηνότερου»

Οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, προκαλούν το τελευταίο διάστημα αρκετές αντιδράσεις, κυρίως αυτές που αντικρούουν προηγούμενες τοποθετήσεις του ίδιου. Πρόσφατη ‘’βόμβα’’ η δήλωση πριν λίγες μέρες ότι το 25% των καθηγητών του δημόσιου σχολείου κάνει ιδιαίτερα στους ίδιους τους μαθητές του. Βέβαια ο ίδιος ως Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ανέφερε τον Μάρτιο του 2016 στοιχεία έρευνας, όπου με πολύ προσεκτικούς υπολογισμούς και μελέτες Καθηγητή Πανεπιστημίου είχε βρεθεί πως το 40% των καθηγητών που διδάσκουν στη μέση εκπαίδευση κάνει και ιδιαίτερα, ενώ το 30% είναι με δικούς τους μαθητές. Το αξιοπρόσεκτο είναι ότι ο ίδιος υπουργός κάλεσε πριν λίγες μέρες τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ κ. Παπαχρήστο να λογοδοτήσει, όταν δήλωσε πως με το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και την προσμέτρηση της προφορικής βαθμολογίας, οι καθηγητές θα δεχθούν αφόρητη πίεση από την κοινωνία για υψηλές βαθμολογίες και θα λυγίσουν, ενώ ίσως μια μικρή μερίδα εκπαιδευτικών θελήσει να κερδίσει, υπονοώντας την παροχή ιδιαιτέρων μαθημάτων στους μαθητές τους. Το σίγουρο είναι ότι τα φαινόμενα αυτά υπάρχουν, ίσως όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον στην πόλη μας, όπως δήλωσε στο «Ε» ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος (ΟΕΦΕ) και ιδιοκτήτης του ομώνυμου φροντιστηρίου, Ηρακλής Ζωγράφος.

Ηρ. Ζωγράφος: «Τα φροντιστήρια δεν είναι η παραπαιδεία αλλά οι επίορκοι δημόσιοι εκπαιδευτικοί που κάνουν ‘’μαύρα’’ ιδιαίτερα»

zografos iraklisΣυμμετέχοντας στα συνδικαλιστικά του χώρου των φροντιστών μέσης εκπαίδευσης την τελευταία δεκαετία, ο κ. Ζωγράφος πιστοποιεί ότι η παθογένεια αυτή των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων από καθηγητές που διδάσκουν στο δημόσιο σχολείο υφίσταται, αλλά τουλάχιστον στην Ξάνθη όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό. Σχολιάζοντας τον χαρακτηρισμό ‘’παραπαιδεία’’ που χρησιμοποιούν κάποιοι και για τα φροντιστήρια, ο ίδιος τόνισε ότι τα φροντιστήρια είναι νόμιμες επιχειρήσεις που ελέγχονται κάθε χρόνο για τις κτηριακές τους εγκαταστάσεις, τις άδειες, το διδακτικό πρόγραμμα και προσωπικό, και οι οποίες καταβάλουν κάθε χρόνο χιλιάδες ευρώ σε φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές, απασχολώντας πολλούς καθηγητές. Σημείωσε μάλιστα ότι το φροντιστήριο ως θεσμός έχει μια ιστορία 120 ετών, κατακτώντας την καταξίωση στην κοινωνία, με το ίδιο το κράτος να προσπαθεί να μιμηθεί τον τρόπο που λειτουργούν. Επιπρόσθετη απόδειξη σ’ αυτό είναι και τα διάφορα κοινωνικά φροντιστήρια που λειτουργούν τα τελευταία χρόνια.

Γνωστά τα φαινόμενα παράνομων ιδιαίτερων, όχι όμως εύκολη η πάταξή τους

Σε μια μικρή κοινωνία όπως αυτή της Ξάνθης δεν είναι δύσκολο να γνωστοποιηθούν περιπτώσεις και ονόματα καθηγητών που συστηματικά παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα με κύριο χώρο άγρας μαθητών τις ίδιες τις τάξεις τους. Φροντιστές ανέφεραν από πληροφορίες μαθητών ότι καθηγητές τους στο σχολείο, στους οποίους απευθύνθηκαν για ιδιαίτερα, ήταν κλεισμένοι για όλη την χρονιά. Παρότι σε συναντήσεις των φροντιστών περιστατικά και ονόματα αναφέρονται, δεν γίνεται καμιά οργανωμένη προσπάθεια για καταγγελία των φαινομένων. Όπως σημείωσε ο κ. Ζωγράφος για το θέμα, στο παρελθόν έγιναν κάποιες καταγγελίες σε Κοζάνη και Βόλο, οι οποίες δεν κατέληξαν κάπου, ούτε εμφανίστηκε ο επίορκος καθηγητής στην κοινή γνώμη, ούτε είχε και κάποια πειθαρχική κύρωση. «Κάθε χρόνο όλοι, και οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί, συμφωνούμε ότι η παρανομία πρέπει να παταχθεί, αλλά εν τέλει δεν γίνεται τίποτα. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι πολλοί, αφού άλλος αδειοδοτεί, άλλος ελέγχει το πρόγραμμα, άλλος τα οικονομικά και το ‘’μαύρο χρήμα’’, οπότε είναι πολύ δύσκολο να ξεκινήσει μια τέτοια διαδικασία», ανέφερε ο ίδιος, τονίζοντας ότι το ηθικό σκέλος της υπόθεσης ίσως είναι χειρότερο, αφού η οικογένεια διδάσκει το παιδί με τον τρόπο αυτό ότι θα τύχει ειδικής μεταχείρισης και είναι καλύτερο για την βαθμολογία του αν επιλέξει για τα ιδιαίτερά του τον καθηγητή που έχει στο σχολείο. Αυτές οι περιπτώσεις συνήθως συνοδεύονται και από μια χαρακτηριστική σιωπή γύρω από το ποιος διδάσκει τον μαθητή, κάτι που βάζει το παιδί σε μια άσχημη κατάσταση απόκρυψης.

Προσανατολισμός στο καλύτερο φροντιστήριο και όχι στο φθηνότερο

Καταλήγοντας ο κ. Ζωγράφος ανέφερε ότι εν τέλει το αποτέλεσμα κρίνει τον κάθε καθηγητή και κυρίως οι μαθητές του: «Δεν είναι τυχαίο ότι οι μαθητές πηγαίνουν συνήθως στο δημόσιο σχολείο χωρίς διάθεση και με κριτικό πνεύμα απέναντι στους καθηγητές, ενώ έρχονται στο φροντιστήριο πάλι με κριτικό πνεύμα αλλά πολύ πιο χαρούμενοι». Άσχετα με τις επιλογές των καθηγητών μέσα στην τάξη, πολλοί από τους οποίους δεν ακολουθούν το βιβλίο του υπουργείου και τις οδηγίες διδασκαλίας που δίνονται στην αρχή κάθε χρονιάς, το φροντιστήριο ακολουθεί αυτό που πρέπει να διδαχθεί. Το περασμένο Σάββατο σε συνέλευση της ΟΕΦΕ συζητήθηκε το θέμα του Νέου Λυκείου, το οποίο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη, προκαλώντας αβεβαιότητα και ψιθύρους. Αναφορικά με τις εγγραφές στα φροντιστήρια ο κ. Ζωγράφος παρατήρησε ότι κινούνται στα ίδια επίπεδα παρότι φέτος καταγράφεται μια διαφορετική τάση σε σχέση με τα τελευταία χρόνια. Οι γονείς αναζητούν κυρίως το καλύτερο φροντιστήριο και δεν βάζουν σαν πρώτη συζήτηση στην κουβέντα το πόσο κοστίζει, ζητώντας να μάθουν κυρίως το πρόγραμμα, τις επιτυχίες και την ποιότητα του φροντιστηρίου στο οποίο θα εγγραφούν τα παιδιά τους.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ανοίγει από ώρα σε ώρα το taxisnet για τις φορολογικές δηλώσεις 2024

Προσυμπληρωμένες δηλώσεις για μισθωτούς και συνταξιούχους – Ποιοι θα πρέπει να κάνουν τροπ…