Τα 180 έφτασαν τα οχήματα που κατέληξαν από τους δρόμους στην ανακύκλωση – Τα περισσότερα εξ αυτών παλιά και σε άσχημη κατάσταση
Παραμένει το πρόβλημα για νεώτερα οχήματα από τα οποία αφαιρέθηκαν οι πινακίδες, μετακινούνται όμως συνεχώς από τους ιδιοκτήτες για να γλυτώσουν την… πρέσα
Πριν από μερικές εβδομάδες, με αφορμή ένα παρατημένο όχημα χωρίς πινακίδες στην οδό Πυγμαλίωνος Χρηστίδη, αναφερθήκαμε στην επιχείρηση του δήμου Ξάνθης για απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων αυτοκινήτων από τους δρόμους της πόλης. Το Τμήμα Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού είχε προχωρήσει από πέρυσι στην συγκομιδή αυτοκινήτων τα όποια έχουν εγκαταλείψει εδώ και χρόνια οι ιδιοκτήτες τους μέσα στους δρόμους της Ξάνθης και αποτελούσαν “οικολογικές βόμβες”, λόγω των κινδύνων που εγκυμονούν για το περιβάλλον. Σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρία ανακύκλωσης οι αρμόδιες υπηρεσίες προχώρησαν ήδη από το 2014 σε μια πρώτη καταγραφή των εγκαταλελειμμένων οχημάτων μέσα στην Ξάνθη, τα οποία εκτός του ότι καταλαμβάνουν θέσεις στάθμευσης, αποτελούν κίνδυνο για την δημόσια υγεία και το περιβάλλον λόγω των φθορών που παρουσιάζουν. Οι τότε εκτιμήσεις υπολόγιζαν τα εγκαταλελειμμένα οχήματα σε περισσότερα από 70.
180 αυτοκίνητα κατέληξαν στην ανακύκλωση
Τα στοιχεία που έδωσε το αρμόδιο τμήμα μετά την δημοσίευση του ρεπορτάζ κάνουν λόγο για 180 αυτοκίνητα που κατέληξαν τελικά στην ανακύκλωση, πέντε εκ των οποίων στην Σταυρούπολη, αριθμός πολύ μεγαλύτερος από τις πρώτες εκτιμήσεις. Οι υπηρεσίες εκτός από τις επιτόπιες αυτοψίες σε διάφορες οδούς λάμβαναν υπόψη και τις καταγγελίες πολιτών, που έβλεπαν οχήματα να μένουν επί μήνες και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και επί χρόνια στο ίδιο σημείο. Τα περισσότερα εξ αυτών δεν είχαν πινακίδες κυκλοφορίας, αφού αυτές είχαν παραδοθεί προκειμένου να μην πληρώνονται τα αντίστοιχα τέλη. Μετά την επικόλληση του ειδοποιητηρίου πάνω στο αυτοκίνητο, είχε δοθεί κάποιος χρόνος προκειμένου οι ιδιοκτήτες να συμμορφωθούν με τις διατάξεις του νόμου και είτε να το θέσουν και πάλι σε κίνηση, είτε να το απομακρύνουν σε κάποιο ιδιωτικό χώρο. Τα περισσότερα από τα 180 οχήματα που τελικά απομακρύνθηκαν βρίσκονταν σε άσχημη κατάσταση, παλιά και με πολλές φθορές, οπότε δεν υπήρξε καμία αντίδραση στην μετακίνησή τους. Όσοι είχαν αυτοκίνητα τα οποία μπορούσαν να κυκλοφορήσουν, αλλά τα είχαν σε ακινησία για οικονομικούς λόγους τα μετέφεραν σε κάποιο ιδιωτικό χώρο, ώστε να μην καταλήξουν στα παλιοσίδερα, ευελπιστώντας ότι κάποια στιγμή θα μπορέσουν να τα βγάλουν στον δρόμο.
Βρήκαν το κόλπο της… μικρομετακίνησης κάποιοι με νέα αυτοκίνητα
Αναφορικά με το περιστατικό του τζιπ στην Πυγμαλίωνος Χρηστίδη, το οποίο δυσχεραίνει την κυκλοφορία πέρα από τον ήδη περιορισμένο χώρο στάθμευσης για τους κατοίκους της παλιάς πόλης, ζητήθηκαν πληροφορίες γιατί δεν έχει προβεί η υπηρεσία στην απομάκρυνσή του παρά τις συνεχείς οχλήσεις περιοίκων τα τελευταία τρία χρόνια. Το εν λόγω όχημα δεν είναι παλαιό και προφανώς ο ιδιοκτήτης του δεν θέλει να το δει να καταλήγει σε μια άμορφη μάζα λαμαρίνας. Προκειμένου να μην θεωρηθεί λοιπόν εγκαταλελειμμένο και ακίνητο, αλλάζει διαρκώς σημείο στάθμευσης στην ίδια πάντα γειτονιά. Αυτή την οδό ακολουθούν κάποιοι με σχετικά νέα οχήματα μεγάλου κυβισμού, που κατέληξαν να μην μπορούν να τα συντηρήσουν, για τα οποία έχουν δαπανήσει όμως δεκάδες χιλιάδες ευρώ, και δεν θέλουν επ’ ουδενί να τα αποχωριστούν. Στις περιπτώσεις αυτές η υπηρεσία δηλώνει ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι, γιατί το αυτοκίνητο φαίνεται ότι χρησιμοποιείται. Πράγμα παράδοξο αφού δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορεί νόμιμα ένα αυτοκίνητο χωρίς πινακίδες κυκλοφορίας.
Πότε ένα όχημα θεωρείται εγκαταλελειμμένο
Υπενθυμίζουμε όσα ορίζει ο νόμος για πότε ένα όχημα θεωρείται εγκαταλελειμμένο (Π.Δ. 116/5-3-2004):
α) Να εγκαταλείπεται σε δημόσιους, δημοτικούς ή κοινοτικούς δρόμους στους οποίους απαγορεύεται η στάθμευση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 30 ημέρες
β) Να εγκαταλείπεται σε άλλους δημόσιους, δημοτικούς ή κοινοτικούς ή λιμενικούς κοινόχρηστους ή μη χώρους και οδούς για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από 90 ημέρες και χωρίς την άδεια της αρμόδιας Υπηρεσίας ή Αρχής.
γ) Να εγκαταλείπεται σε ιδιωτικούς χώρους χωρίς προηγούμενη συγκατάθεση του κυρίου ή νομέα του χώρου κατά δήλωσή του.
δ) Να αποτελεί γενικά κίνδυνο για το περιβάλλον, την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων, καθώς και για τη δημόσια ή ιδιωτική περιουσία.
Εφόσον πρόκειται για όχημα με άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας, αυτές κατατίθενται από την εταιρεία στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών. Η εταιρεία έχει το δικαίωμα να προβεί στην παραπάνω διαδικασία μόνο μετά από υπόδειξη της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου Ξάνθης για τα εγκαταλειμμένα οχήματα. Επίσης, η εταιρεία έχει υποχρέωση να εκδίδει Πιστοποιητικό Παραλαβής για κάθε όχημα που παρέλαβε μετά την μεταφορά του και Πιστοποιητικό Καταστροφής.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ
chdiafonidis@empros.gr