Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Θετική ανταπόκριση στο 1ο θερινό πανεπιστήμιο της Μητρόπολης Ξάνθης

Θετική ανταπόκριση στο 1ο θερινό πανεπιστήμιο της Μητρόπολης Ξάνθης

0
therino panepistimio17

125 άτομα από διάφορες περιοχές της χώρας καταρτίστηκαν στο πρακτικό εργαστήριο στην βιωματική προσέγγιση του αυτισμού, του συνδρόμου Down και της νοητικής υστέρησης

π. Απόστολος Καβαλιώτης: «Πέρα από τις θεωρητικές γνώσεις, σημασία έχει να εκπαιδεύσουμε άτομα που θα μπορέσουν να σταθούν με αξιοπρέπεια πλάι σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη»

Το τριήμερο 18 έως 20 Αυγούστου έλαβε χώρα στα Κομνηνά της Σταυρούπολης το 1ο βιωματικό θερινό πανεπιστήμιο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Μια πρωτοπόρα πρωτοβουλία που υλοποιήθηκε από την Μητρόπολη Ξάνθης σε συνεργασία με τον σχολικό σύμβουλο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Σάββα Μελισσόπουλο, τον Σύνδεσμο Θεολόγων Ξάνθης και τον πρόεδρό του Τάσο Βρένο και με την υποστήριξη της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και του Υπουργείου Εσωτερικών. Η μεγάλη συμμετοχή στους Επιμορφωτικούς Σεμιναριακούς Κύκλους που αφορούσαν τις Επιστήμες της Αγωγής –ιδιαίτερα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης- και τους οποίους παρακολούθησαν περίπου 2.000 άτομα από όλη την Περιφέρεια τα προηγούμενα χρόνια, έδωσε την ιδέα και την ώθηση στον επιστημονικό υπεύθυνο των σεμιναριακών κύκλων, Αρχιμ. Απόστολο Καβαλιώτη, για ένα θερινό πανεπιστήμιο. Παρά τις αρχικές επιφυλάξεις σχετικά με την συμμετοχή του κόσμου λόγω της περιόδου των διακοπών αλλά και εξαιτίας του ότι ο θεσμός του θερινού πανεπιστημίου δεν είναι κάτι ευρέως διαδεδομένο στην χώρα μας, το τριήμερο είχε μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία. Συνολικά τις εκδηλώσεις, παρουσιάσεις και κυρίως τα πρακτικά βιωματικά εργαστήρια παρακολούθησαν 125 άτομα από διάφορες πόλεις της Ελλάδας, κυρίως όμως από Ξάνθη, Καβάλα, Δράμα, Σέρρες, Βέροια, Κομοτηνή.

Ποικιλία στις εισηγήσεις με πολύπλευρη ανάπτυξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας

dsc 0018Την έναρξη των εργασιών κήρυξε ο Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων, ο οποίος μεταξύ άλλων επεσήμανε την σημασία του θερινού πανεπιστημίου στην Ειδική Αγωγή, σημειώνοντας ότι αποτελεί μια προσφορά της τοπικής Εκκλησίας στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό. Όπως τόνισε, πέρα από την θεωρητική γνώση αυτό που προέχει είναι τα άτομα που παρακολουθούν τα εργαστήρια να μπορέσουν να σταθούν με αξιοπρέπεια δίπλα σε άτομα με ειδικές ανάγκες. Χαιρετισμό επίσης απηύθηναν ο κ. Δουράκης, εκπρόσωπος της Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Μαρίας Κόλλια-Τσαρουχά, ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Νικόλαος Εφραιμίδης εκ μέρους του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χρήστου Μέτιου, η Αντιδήμαρχος Ξάνθης Θεοδώρα Γιαννώτα εκ μέρους του Δημάρχου Ξάνθης Χαρ. Δημαρχόπουλου, ο επιστημονικά υπεύθυνος του θερινού πανεπιστημίου Αρχιμανδρίτης Απόστολος Καβαλιώτης και ο Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης Σάββας Μελισσόπουλος. Την πρώτη ημέρα οι περισσότεροι από εκατό συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε τρείς ομάδες βιωματικών εργαστηρίων. Οι εργασίες συνεχίστηκαν το Σάββατο 19 Αυγούστου και ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 20 Αυγούστου με την Αρχιερατική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Κομνηνών Ξάνθης. Τον συντονισμό του θερινού πανεπιστημίου είχε ο Πρωτοσύγκελος της Ι.Μ. Ξάνθης και Περιθεωρίου Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου Σωφρόνιος Γκουτζίνης, ενώ την γραμματειακή υποστήριξη η κα Ελένη Δοξακάκη.

π. Απόστολος Καβαλιώτης: «Είναι ελπιδοφόρο να υπάρχει ενδιαφέρον για την ειδική αγωγή αλλά και να διαχέεται η γνώση με τέτοιο τρόπο»

apostolos kavaliotisΤο «Ε» συνομίλησε με τον επιστημονικά υπεύθυνο του θερινού πανεπιστημίου, Αρχιμανδρίτη π. Απόστολο Καβαλιώτη, Δρ. του Τομέα Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ. Ο π. Απόστολος σημείωσε ότι πέρα από την πρωτοποριακή για την Ελλαδική Εκκλησία πρωτοβουλία που είχε η Μητρόπολη Ξάνθης, υιοθετώντας την πρότασή του για ένα βιωματικό εργαστήριο, η όλη υλοποίηση του εγχειρήματος και η ανταπόκριση του κόσμου ήταν εξαιρετικές. «Ο Μητροπολίτης Ξάνθης τόνισε εξ αρχής ότι αυτό που έχει σημασία είναι να εκπαιδεύσουμε άτομα που θα μπορέσουν να σταθούν με αξιοπρέπεια πλάι σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Και αυτό ακριβώς θέλαμε να πετύχουμε μέσα από την δωρεάν διάχυση της γνώσης, να μην μείνουμε στο θεωρητικό ενδιαφέρον αλλά να μάθει ο καθένας, όχι μόνο οι εκπαιδευτικοί, πώς να σταθεί απέναντι αλλά και δίπλα σε άτομα με αυτισμό, με σύνδρομο Down και με νοητική υστέρηση, υποστηρίζοντάς τα ουσιαστικά. Μιλάμε συχνά για την ένταξη και την ενσωμάτωση αλλά σε θεωρητικό επίπεδο. Στο θερινό πανεπιστήμιο μάθαμε πώς υλοποιείται στην πράξη», είπε χαρακτηριστικά. Σημείωσε επίσης ότι τόσο ο συντονισμός από τον π. Σωφρόνιο, όσο και η συνεισφορά του κ. Μελισσόπουλου, που δεν ήταν απλά συμπρόεδρος αλλά πρακτικά βοηθούσε σε κάθε ανάγκη, όπως και η ακούραστη φροντίδα της κας Δοξακάκη συνετέλεσαν στην επιτυχία των εργασιών. Ένα διαφορετικό στίγμα έδωσαν η Ομότιμη Καθηγήτρια του Δημοκριτείου Ελένη Ταρατόρη και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια του ΑΠΘ Σοφία Γαβριηλίδου που μίλησαν γενικότερα για την εκπαίδευση, όπως και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαρία Δημάση που είχε μια επίκαιρη και εξαιρετική θεματολογία για την διαφορετικότητα, κλείνοντας το τριήμερο με μια μουσική γιορτή και την τελετή απονομής των βεβαιώσεων.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Στ. Πέτσας: Παράταση του lockdown έως τις 14 Δεκεμβρίου

Ανοίγουν τη Δευτέρα τα εποχικά καταστήματα Παρατείνονται κατά ακόμη μία εβδομάδα, έως τις …