Καλοκαιράκι
Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και οι ζέστες καλά κρατούν. Μάλιστα σε νούμερα άνω των 30 βαθμών που δυσκολεύουν κυρίως τον βραδινό ύπνο. Νούμερα όμως και θερμοκρασίες που βοηθούν και προτρέπουν σε θαλασσινές αποδράσεις που τις τιμούν ιδιαίτερα οι Ξανθιώτες κάθε ηλικίας και πολύ καλά κάνουν. Μάλιστα μαζί με τα Αυγουστιάτικα μελτεμάκια θα έχουμε και την ομορφιά του ολόγιομου φεγγαριού σύντομα, μικρές απλές χαρές Αυγουστιάτικες, μαζί με τη μεγάλη γιορτή της Παναγίας.
Γ. Δ.
Η κλήρωση
Η ζωή δεν είναι ένα νούμερο λαχείου ή κάποιας κλήρωσης. Ούτε η επιτυχία, που απαιτεί προσπάθεια, πρόγραμμα και μελέτη. Αυτά δεν τα αναγνωρίζει το υπουργείο Παιδείας. Όπως δεν αναγνωρίζει την προσπάθεια για την κατάκτηση της επιτυχία, της πρώτης θέσης. Και αντ’ αυτών, εισάγει την τύχη, την κλήρωση, τις πιθανότητες. Ακυρώνει το λογικό και εφαρμόζει το τυχαίο, τη λοταρία. Για τον σημαιοφόρο ο λόγος και τους παραστάτες. Σβήσιμο της βαθμολογίας, με εφαρμογή του τζόγου. Αυτό κι αν δεν είναι πρόοδος!
Γιατί όχι κι αλλού η κλήρωση;
Και μια και η κυβέρνηση εισάγει την κλήρωση για τους σημαιοφόρους στα σχολεία για τις παρελάσεις (που θα τις καταργούσε κι αυτές) να της δώσουμε μια ιδέα κι εμείς. Αντί να ψηφίζονται οι βουλευτές, να κληρώνονται. Και από αυτούς πάλι με κλήρωση να βγαίνουν ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί, υφυπουργοί κλπ. Το ίδιο με τους υποψήφιους Προέδρους. Να γίνεται κλήρωση κα μάλιστα με τηλεοπτική κάλυψη και ο τυχερός (όχι ο άξιος…) να λαμβάνει το χρίσμα. Πάντως όπως πληροφορήθηκα, αυτή η ιστορία με την κληρωτίδα στα σχολεία έχει δυσαρεστήσει παιδιά και γονείς. Και κάτι τελευταίο. Οι ΑΝΕΛ πού βόσκουν; Τι λένε για όλα αυτά; Μάλλον τα κάνουν γαργάρα διότι υπεράνω όλων οι καρέκλες…
Γ. Δ.
Νέοι φορείς
Μια προσφιλής απασχόληση της κυβέρνησης σε όλο της το εύρος είναι η δημιουργία νέων φορέων. Με την αιτιολογία εύκολη και πολλά υποσχόμενη. Το περιτύλιγμα ωραίο για να ξεγελάσει. Ο στόχος όμως προφανής. Τον διορισμό δικών μας παιδιών. Η λίστα των νέων αυτών φορέων είναι ατελείωτη. Μόλις χθες ανακοινώθηκε η σύσταση Αναπτυξιακής Τράπεζας. Προχθές η ίδρυση ενός φορέα στον οποίο θα προσέρχονται οι πολίτες για να συμπληρώνουν έντυπα για διάφορες υπηρεσίες ηλεκτρονικά. Κάτι σαν τα ΚΕΠ δηλαδή. Εκεί όμως που θα υπάρξει μεγάλο πανηγύρι θα είναι με τις Υγειονομικές Μονάδες στις γειτονιές των δήμων. Εδώ νοσούν τα Νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας από έλλειψη προσωπικού και υλικών και θα κάνουν Μονάδες Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης στις γειτονιές. Για τους διορισμούς γίνονται όλα κι όχι για την ουσία της υπόθεσης. Να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο αριθμός των δημόσιων υπαλλήλων.
Γ. Δ.
Σημεία των καιρών.
Δεν έχει σημασία πού έγινε, σε ποια πόλη. Όπου κι αν πήγαιναν παίκτες του παιχνιδιού Survivor, το ίδιο θα γινόταν. Δηλαδή, πήγαν δεκάδες νεαροί και νεαρές να θαυμάσουν από κοντά (τι άραγε;) τους συμμετέχοντες σε ένα τηλεοπτικό παιχνίδι. Προφανώς πρόκειται για σημείο των καιρών. Προφανώς η πλειοψηφία των νέων δε συμπεριφέρονται κατ’ αυτόν τον τρόπο. Όμως αποτελεί ένα από τα γεγονότα της εποχής μας, που έζησε από κοντά και επί μήνες μια τηλεοπτική παραγωγή που κέρδισε το ενδιαφέρον της.
Γ. Δ.
Χαμός για το τεχνικό πρόγραμμα
Χαμός έγινε πίσω από κλειστές πόρτες πριν το περιφερειακό συμβούλιο για το πρώτο θέμα στην ημερήσια διάταξη που αφορούσε το σχέδιο δράσης του τεχνικού προγράμματος. Ένα θέμα που το περιμένουν πως και πως οι αντιπεριφερειάρχες για να αρχίσουν να κάνουν δημοπρατήσεις και άργησε 7 μήνες. Ωστόσο και πάλι δεν ήταν ικανοποιημένοι αφού δεν υπήρξε κάποια διαβούλευση και γι αυτό το θέμα αποσύρθηκε. Έτσι ξεκίνησε χθες από την Ξάνθη η διαβούλευση στη σύσκεψη που έγινε χθες κεκλεισμένων των θυρών του περιφερειάρχη με τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης και τους περιφερειακούς συμβούλους της Ξάνθης.
Μ.Ξ.
Ελληνόγλωσσο πρόγραμμα στα μειονοτικά ζήτησε ο Χ. Ζεϊμπέκ
Μίλησε στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου για την Παιδεία που έφερε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου και ο δικός μας βουλευτής ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ. Μάλιστα εξέφρασε την ικανοποίσή του για τις δράσεις του υπουργείου στο τομέα της μειονοτικής εκπαίδευση αναφέροντας συγκεκριμένα την ίδρυση του τομέα μειονοτικής εκπαίδευσης στο ΑΠΘ. Υπερθεμάτισε για όλες τις διάταξει του νομοσχεδίου που αφορούν την κατάρτιση των συμβουλίων διοίκησης και τα μεταπτυχιακά προγράμματα και σ’ ότι αφορά τη μειονοτική εκπαίδευση είπε κάτι πολύ σημαντικό: «Πιστεύω ότι τα βιβλία του Ελληνόγλωσσου προγράμματος, που εδώ και 20 χρόνια εφαρμόζονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με το πρόγραμμα Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων έχουν κλείσει τον κύκλο τους. Πλέον είναι η κατάλληλη στιγμή και στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία να διδάσκονται στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα τα βιβλία των δημόσιων σχολείων».
Μ.Ξ.
Σημαιολογήματα
Κάθε λίγες μέρες βρίσκουμε και ένα θέμα να ασχοληθούμε ως Έλληνες, να καταθέσουμε τις απόψεις μας, σχετικές και άσχετες. Το νέο θέμα είναι οι σημαιοφόροι στα σχολεία. Το ξέραμε ότι η κυβέρνηση έχει μια σχετική ιδεολογική αλλεργία με την αριστεία, οπότε δεν ξάφνιασε και πολύ ότι το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να δίνεται η σημαία με κλήρωση και όχι βάσει βαθμολογίας. Διαβάσαμε και ακούσαμε ‘’ών ουκ έστιν αριθμός’’. Το θέμα είναι όμως ότι για να φτάσουμε στο ποιος πρέπει να γίνεται σημαιοφόρος, πρέπει να απαντήσουμε πρώτα στο ερώτημα ‘’τι σημαίνει να είσαι σημαιοφόρος’’. Και ίσως πρωτύτερα σε κάποια άλλα: Τι είναι η σημαία; Ένα πανί; Ένα σύμβολο; Ένα βραβείο; Αυτά όμως είναι δύσκολα ερωτήματα με ακόμη δυσκολότερες απαντήσεις σε μια ιδεοληπτική κοινωνία, όπως αυτή που ζούμε. Μια κοινωνία που από την μια ζει με φαντασιώσεις εθνικιστικού μεγαλείου και ταυτόχρονα διεθνιστικού σοσιαλισμού, παλινδρομώντας από το ένα στο άλλο. Οπότε τι το παιδεύουμε; Με αριστεία; Με αριστεία. Με κλήρωση; Με κλήρωση. Με τα κάλλη και την ομορφιά; Κι έτσι γίνεται. Έτσι κι αλλιώς, όπως κι αν επιλέγεται αυτός που φέρει την σημαία, κανένα νόημα δεν υπάρχει πια στην πράξη αυτή. Κανένας δεν ασχολήθηκε τόσα χρόνια να εξηγήσει ή να δώσει νόημα και περιεχόμενο στις μαθητικές παρελάσεις. Ακριβώς εδώ επιστρέφουμε στην αρχή. Για να δώσεις νόημα και περιεχόμενο στις πράξεις, πρέπει καταρχήν να ορίσεις τις έννοιες, ώστε να μην καθόμαστε εν έτει 2017 να συζητάμε για τους σημαιοφόρους, αφού λύσαμε όλα τα υπόλοιπα που μας καίνε.
Χ.Δ.
Διχασμένες βουλευτικές προσωπικότητες
Έξι βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ ψήφισαν υπέρ του νόμου Γαβρόγλου, που καταργεί το νόμο Διαμαντοπούλου. Δεν αποτελεί καμιά είδηση, αφού οι περισσότεροι τα ψηφίζουν όλα. Η πλάκα στις συγκεκριμένες περιπτώσεις είναι ότι αυτοί οι ίδιοι έξι βουλευτές το 2011 -τότε στο ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ- είχαν ψηφίσει τον νόμο Διαμαντοπούλου. Αυτόν που καταργεί τώρα η ψήφος τους. Πρόκειται για τους Παναγιώτη Κουρουμπλή, Μάρκο Μπόλαρη, Θεοδώρα Τζάκρη, Θεόδωρο Παραστατίδη, Γιάννη Μιχελογιαννάκη και Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά. Ο νόμος για την Παιδεία της τότε υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου, είχε λάβει 249 ψήφους στη Βουλή. Τον νόμο είχε ψηφίσει και ο νυν υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, τότε βουλευτής της ΝΔ, ο οποίος απουσίαζε από τη Βουλή και δεν ψήφισε τον νόμο Γαβρόγλου. Όπως ίσως θυμούνται κάποιοι, ο Μάρκος Μπόλαρης ήταν τότε υφυπουργός Υγείας, η Θεοδώρα Τζάκρη υφυπουργός Εσωτερικών, ο Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο Γιάννης Μιχελογιαννάκης και ο Θεόδωρος Παραστατίδης ήταν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, ενώ η Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά ανήκε στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας με πρόεδρο τον Αντώνη Σαμαρά. Όπως σχολίασαν κάποιοι αστειευόμενοι, το υπουργείο Υγείας έχει ξεκινήσει αγώνα να βρει αυτό το μικρόβιο που κατατρώει την βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη μνήμη των πολιτικών, καθιστώντας τους ανίκανους να θυμηθούν τι δήλωσαν ή τι ψήφισαν παλιότερα. Πέρα από την πλάκα όμως, η ‘’κωλοτουμπίτιδα’’ που πλήττει την πολιτική μας ζωή πρέπει να βρει γιατρειά. Γιατί δεν είναι καθόλου πρέπον να γελάμε με τις ασθένειες και τις αδυναμίες των συνανθρώπων μας. ‘’Ναι σε όλα’’, λοιπόν, και η ζωή συνεχίζεται, μαζί και όλα τα βουλευτικά προνόμια για τους λήσμονες πολιτικούς.
Χ.Δ.
ΠΑΛΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Θαλασσινά φωτογραφικά μοτίβα του επινείου της Ξάνθης Πόρτο Λάγος το 1978.
(Αρχείο Κώστα Μαυρομάτη)