Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Έρχεται τρένο στην Ξάνθη

Έρχεται τρένο στην Ξάνθη

0
ose xanthis 2-web

Μετά από ένα χρόνο που έκλεισε στην Δράμα η γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης λόγω έργων αναβάθμισης

Τηρήθηκε το χρονοδιάγραμμα. Επανήλθαν κανονικά τα δρομολόγια για το επιβατικό κοινό. Ανακούφιση στην τοπική κοινωνία. Υπό μελέτη η Σιδηροδρομική Εγνατία

Σ’ ένα χρόνο ακριβώς από τότε που η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωνε το κλείσιμο της σιδηροδρομικής γραμμής Δράμας – Ξάνθης – Αλεξανδρούπολης λόγω εκτέλεσης έργων αναβάθμισης του δικτύου και 3 μήνες ακριβώς από τότε που μπήκε εργολάβος (Μάιος 2017), τηρώντας κατά γράμμα το χρονοδιάγραμμα, ο Οργανισμός ανακοίνωσε ότι από την Κυριακή 13 Αύγουστου επανέρχονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο τμήμα που παρέμεινε κλειστό. Ειδικότερα στην ανακοίνωσε αναφέρεται: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημερώνει το επιβατικό κοινό ότι, από την Κυριακή 13 Αυγούστου 2017 επανέρχονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο τμήμα μεταξύ Δράμας – Αλεξανδρούπολης και αντίστροφα, που είχαν διακοπεί πριν ένα χρόνο περίπου λόγω των έργων που εκτελούσε στη γραμμή ο διαχειριστής της υποδομής (Ο.Σ.Ε.).».

Τα δρομολόγια για το επιβατικό κοινό

Όπως πληροφορηθήκαμε αρμοδίως από τον ΟΣΕ τα δρομολόγια για το επιβατικό κοινό από Ξάνθη είναι καθημερινά 2 προς Αθήνα και 2 προς Αλεξανδρούπολη. Ειδικότερα στις 8.20 το πρωί από Ξάνθη -Αθήνα το intercity και 16.55 το απλό, ενώ από Ξάνθη προς Αλεξανδρούπολη στις 12.20 το απλό και 20.53 το intercity. Να σημειώσουμε πως όπως είναι ήδη γνωστό η τιμή των εισιτηρίων διαφέρει καθώς το intercity είναι ταχύτερο και σύγχρονων προδιαγραφών. Η διαχείριση τους δε έχει ανατεθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά από διεθνή διαγωνισμό σε ανάδοχο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε» μπορεί να έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή ωστόσο συνεχίζονται κάποιες εργασίες τις ώρες που δεν γίνονται επιβατικά ή εμπορικά δρομολόγια. Επισημαίνεται ότι τα εμπορικά δρομολόγια αφορούν διακίνηση εμπορευμάτων και προγραμματίζονται αναλόγως με τις ανάγκες.

Ανακούφιση στην τοπική κοινωνία

Η επιστροφή στην …κανονικότητα σε σχέση με τα δρομολόγια προκαλεί ανακούφιση για τους Ξανθιώτες και γενικότερα στους επιβάτες που επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους το τρένο, δεδομένου ότι όλο αυτό τον καιρό δεν είχαν αυτή την δυνατότητα. Να σημειώσουμε πως η αναβάθμιση αυτής της γραμμής κρίθηκε αναγκαία από τον ΟΣΕ δεδομένου ότι ήταν πεπαλαιωμένη και σε πολλά σημεία επικίνδυνη . Η αντικατάστασή της με ένα δίκτυο σύγχρονων προδιαγραφών εγγυάται την ασφάλεια αλλά και την ταχύτερη μετακίνηση που αποτελεί και ένα ζητούμενο στην εποχής μας. Έτσι δίνεται η δυνατότητα να αποφεύγονται οι βραδυπορίες. Με τις νέες ράγες το τρένο μπορεί να καταφέρει το ανώτατο όριο της εμπορικής ταχύτητας των 80 χιλιομέτρων, με εγγυημένη ασφάλεια, σε όλο το μήκος της διαδρομής. Να σημειώσουμε πως οι γραμμές αντικαταστάθηκαν συνολικά, όπως και όλη η υποδομή, όμως η χάραξη παραμένει ίδια.

Υπό μελέτη η Σιδηροδρομική Εγνατία. Περιλαμβάνει νέα χάραξη Αμφίπολη – Τοξότες Ξάνθης μήκους 35 χιλιομέτρων

Στη φάση των μελετών βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα έργα. Η σιδηροδρομική Εγνατία που θα περνάει και από την Ξάνθη. Όπως είχαμε αναφέρει σε ρεπορτάζ τον Μαΐου του 2017, υπάρχουν σε εξέλιξη 2 σημαντικές μελέτες για έργα 1,2 δισ ευρώ. Το πρώτο που έχει ξεκινήσει ο ΟΣΕ είναι οι προμελέτες του τμήματος Θεσσαλονίκη-Αμφίπολη, μήκους 180χλμ. που αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται ανατολικά της Θεσσαλονίκης, κατά μήκος των λιμνών του Νομού, θα πιάνει το Νέο Λιμάνι της Καβάλας στη Νέα Καρβάλη και θα φτάνει μέχρι την Αμφίπολη. Έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τις προμελέτες και υπολογίζεται πως το έργο θα έχει οριστικές μελέτες μέχρι το τέλος του 2019. Το δεύτερο έργο έχει ξεκινήσει και προχωρήσει από την ΕΡΓΟΣΕ και αφορά το τμήμα Αμφίπολη-Τοξότες Ξάνθης, μήκους 35χλμ και επίσης αποτελεί εντελώς νέα χάραξη καθώς θα κινείται νότια της σημερινής γραμμής και θα ενώνεται με την υπάρχουσα γραμμή στην περιοχή της Ξάνθης. Πρόκειται για σχεδιασμό νέας μονής γραμμής με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, επίσης υψηλών ταχυτήτων (μέχρι 200χλμ/ώρα). Το κόστος εδώ είναι στα 250εκ.ευρώ. Οι αρχικές μελέτες έχουν ολοκληρωθεί από την ΕΡΓΟΣΕ, έχει ολοκληρωθεί και η περιβαλλοντική αδειοδότηση και τώρα είναι σε εξέλιξη η Β`φάση μελετών ενώ αναζητείται χρηματοδότηση για να ενταχθεί το έργο σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να μπορέσει το έργο να υλοποιηθεί. Στο σύνολο τους τα νέα έργα όταν ολοκληρωθούν θα μειώνουν κατά 130 χιλιόμετρα την απόσταση Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες συνεπώς από 6 ώρες που απαιτούνται σήμερα θα πέσει σε λιγότερο από 3 ώρες. Η απόσταση Θεσσαλονίκη-Καβάλα θα είναι μόλις 1 ώρα, μέχρι Ξάνθη 90 λεπτά, μέχρι Κομοτηνή 2 ώρες και μέχρι Αλεξανδρούπολη 2 ώρες και 45 λεπτά.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Εκδήλωση με θέμα τη βία στα σχολεία από την ΕΛΜΕ Ξάνθης και τον Διδασκαλικό Σύλλογο Ξάνθης

Θα πραγματοποιηθεί στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζιδάκι» σήμερα το απόγε…