Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στηρίζουν τη λειτουργία του τμήματος Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ οι μειονοτικοί δάσκαλοι

Στηρίζουν τη λειτουργία του τμήματος Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΑΠΘ οι μειονοτικοί δάσκαλοι

0
ekpaideusi xeria

Θεωρούν πιο επιβαρυντική την υποχρεωτική μετεκπαίδευση στο Διδασκαλείο. Δηλώνουν πρόθυμοι να συζητήσουν επιμορφωτικές προτάσεις με το ΔΠΘ

Κοινή ανακοίνωση εξέδωσαν ο Σύλλογος Δασκάλων Μειονοτικών Σχολείων Ν. Ξάνθης – Αποφοίτων ΕΠΑΘ και ο Σύλλογος Δασκάλων Αποφοίτων της ΕΠΑΘ Ν. Ροδόπης – Ν. Έβρου, προκειμένου να εκφράσουν την άποψή τους σχετικά με το καθεστώς της μειονοτικής εκπαίδευσης που διαδέχθηκε την Ειδική Παιδαγωγική Ακαδημία Θεσσαλονίκης, που καταργήθηκε.

Αναφορικά με την αναβάθμιση του τουρκόφωνου προγράμματος της μειονοτικής εκπαίδευσης, οι δύο σύλλογοι σημειώνουν ότι ως εκ της θέσης τους οφείλουν να μοχθούν «για την βελτίωση της προσφερόμενης εκπαίδευσης, αλλά και για τις συνδικαλιστικές και εργασιακές διεκδικήσεις των Μελών των συλλόγων, που αποτελούν τους μοναδικούς γνώμονες για τις ενέργειες αυτές, με προεξάρχον το μαθησιακό συμφέρον των μαθητών».

Οι σύλλογοι σημειώνουν επίσης ότι μετά την κατάργηση της ΕΠΑΘ η λειτουργία του τμήματος Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο ΠΤΔΕ του ΑΠΘ κάλυψε τυπικά το νομοθετικό κενό που υπήρξε. «Είναι προφανές ότι αίτημά μας όλα αυτά τα χρόνια ήταν να καλυφθεί το παραπάνω τυπικό κενό και να συνεχιστεί η εκπαίδευση των Δασκάλων με το μέχρι σήμερα εκπαιδευτικό σύστημα, βελτιούμενο βέβαια συνεχώς, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η εκδοχή της υποχρεωτικής μετεκπαίδευσής τους και στο Διδασκαλείο Αλεξανδρούπολης, θα επιβάρυνε με δύο επιπλέον έτη σπουδών την τετραετή πανεπιστημιακή τους εκπαίδευση, μετατρέποντάς την σε εξαετή. Είναι φυσικό, συνεπώς, ότι η τυπική σύσταση του Τομέα Μειονοτικής Εκπαίδευσης στο Α.Π.Θ. ικανοποίησε ένα χρόνιο αίτημά μας», αναφέρουν οι σύλλογοι των μειονοτικών δασκάλων, οι οποίοι πάντως ξεκαθαρίζουν σε κάθε τόνο ότι απορρίπτουν σενάρια που είδαν το φως της δημοσιότητας, τα οποία συνθέτουν τη εν λόγω στάση με τις πολιτικές εξελίξεις στην Τουρκία.

Παράλληλα, εκφράζουν την ενόχλησή τους για τις δηλώσεις του πρύτανη του ΔΠΘ, θεωρώντας ότι τους αποδίδονται άδικα ιδιότητες που δεν τους αρμόζουν («μας αναγάγει σε υποχείρια τρίτων»), καθώς, όπως σημειώνουν: «είμαστε συνδικαλιστικά όργανα, με νόμιμες, δίκαιες και συνταγματικές διεκδικήσεις».

Τέλος οι σύλλογοι των μειονοτικών δασκάλων επισημαίνουν ότι με βάση το άρθρο 14 του πρόσφατου Ν. 4452/2017, στο οποίο προβλέπεται ότι: «το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης έχει την ευθύνη για τη διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων», και σχετικά με αυτό, προσθέτουν: «κάθε επιμορφωτική πρόταση του Δ.Π.Θ. θα αντιμετωπιστεί από ευήκοα ώτα των Συλλόγων μας».

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ξάνθης: Ο αγώνας για δημοκρατία και κοινωνική δικαιοσύνη παραμένει επίκαιρος

Το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ξάνθης τιμά την εξέγερση του Πολυτεχνείου και αναδεικνύει τη συ…