Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Eπιτροπή “Ελέγχου” στις Μουφτείες: και πάλι οι “3” εκβίασαν, μέχρι πότε;

Eπιτροπή “Ελέγχου” στις Μουφτείες: και πάλι οι “3” εκβίασαν, μέχρι πότε;

0
moufteia 2

Α. Την είδηση αναγνώσαμε την 01.04.2017, αλλά παρουσίαζε ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας (μεταξύ πολλών άλλων…) της προηγούμενης ημέρας : άρα δεν επρόκειτο για φάρσα! Ο Υπουργός Παιδείας συγκρότησε Επιτροπή για τον εκσυγχρονισμό των Μουφτειών στην Δυτική Θράκη. Ο εκ Κωνσταντινουπόλεως προερχόμενος διάδοχος του “Εκκλησιομάχου” Νίκου Φίλη προσηνής και πράος Υπουργός, Καθηγητής στο ΕΚΠΑ, διανοητής και ερευνητής με αναμφισβήτητες διεθνείς περγαμηνές μάλλον χωρίς ενδοϋπουργική και ενδοκυβερνητική συνεννόηση εζήλωσε τις “δάφνες” του προκατόχου του και αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νέο θρησκευτικό μέτωπο. Προφανώς επειδή το μέτωπο με την Χριστιανική Εκκλησία κοστίζει … καρέκλες και δη υπουργικές, επέλεξε το “Plan B”, πιό ethnic, πιό international αυτήν την φορά, ίσως για να μην χαρακτηρισθεί οπισθοδρομικός και “επαρχιώτης”, αλλά κοσμοπολίτης, τις Μουφτείες των Ελλήνων μουσουλμάνων πολιτών στην Δυτική Θράκη. Η κατ’εξοχήν ΠΟΛΙΤΙΚΗ αυτή πράξη γεννά ένα βασικό ερώτημα : γιατί τώρα και γιατί μόνο εκεί;

Β. Ο Υπουργός Παιδείας κατά άσκηση αντιφατικής πολιτικής και ίσως χωρίς συνεννόηση με την Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου του (!) ούτε με την Γενική Γραμματεία Θρησκευτικής Διπλωματίας του ΥΠΕΞ συγκρότησε “αιφνιδιαστικά”, αλλά μάλλον “σαν έτοιμη από καιρό”, Ομάδα Εργασίας για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των τριών Μουφτειών στην Δυτική Θράκη με θητεία έως την (όποτε…) ολοκλήρωση του έργου της, μολονότι ο ισχύων Ν.1920/1991 επιβάλλει την ΣΥΝΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ στην Υπόθεση των Υπουργών Εσωτερικών, Δικαιοσύνης και Παιδείας.

Το έργο της Ομάδας Εργασίας θα είναι η μετάβασή της στις έδρες των Μουφτειών, ο επιτόπιος έλεγχος, η σύνταξη αναλυτικής και λεπτομερούς Έκθεσης του υφιστάμενου τρόπου λειτουργίας τους και άσκησης των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων των Μουφτήδων και η κατάθεση πρότασης μελέτης για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας τους. Στην ίδια Απόφαση προβλέπεται το “ατμοσφαιρικό”, ότι στην διάθεση της Ομάδας από τις Μουφτείες τίθενται υποχρεωτικώς κάθε είδους Αρχεία, πληροφορίες, βιβλία, έγγραφα και οικονομικά στοιχεία, που τηρούνται στις Μουφτείες υπό τον όρο της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

Η Ομάδα συγκροτήθηκε και συνετέθη από τέσσερες (4) Δημοσίους Υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απασχολουμένους στην … Αθήνα, τρεις (3) γυναίκες και ένα (1) άνδρα, όλοι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (!), ενώ θα επικουρείται από τρία (3) έτερα στελέχη του Υπουργείου, άνδρες, εκ των οποίων μόλις ο ένας (1) μουσουλμάνος (!). Κατά την αυτή Απόφαση και για το ίδιο διάστημα (;) στην Συντονίστρια της Ομάδας δόθηκε η δυνατότητα να ζητήσει την επιστημονική υποστήριξη του …διδακτικού προσωπικού της Εισαγωγικής Κατεύθυνσης Μουσουλμανικών Σπουδών του Τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, καθώς και του διδακτικού προσωπικού των μαθημάτων μουσουλμανικής θρησκευτικής ειδίκευσης των Μουσουλμανικών Ιεροσπουδαστηρίων Δυτικής Θράκης.

Γ. 1. Η συγκρότηση της Ομάδας είναι μία άστοχη ενέργεια ακαθόριστου διοικητικού σχεδιασμού, αβασάνιστης πολιτικής στόχευσης και πέρα από όλα προσβάλλει την θρησκευτική κοινότητα των Ελλήνων μουσουλμάνων δίνοντας στον διαταχθέντα “έλεγχο” των Μουφτειών τον χαρακτήρα “κάθαρσης” και “άρσης του αβάτου” (!) των. Και μόνο η σύνθεση της Ομάδας από ΜΗ μουσουλμάνους σε άρτιο και όχι τον επιβαλλόμενο από τον Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας περιττό αριθμό Μελών, αλλά κυρίως η πρόβλεψη της δυνατότητας προσφυγής στους “ειδικούς” του ΑΠΘ, προδίδουν ερασιτεχνισμό και άγνοια του ερευνητέου πεδίου.

Τα Μέλη της Ομάδας ΔΕΝ προκύπτει ότι είναι τουρκομαθή είτε στην σύγχρονη είτε στην αραβική γραφή της γλώσσας, στην οποία είναι γραμμένο το συντριπτικό ποσοστό των εγγράφων και των βιβλίων των Μουφτειών, οπότε, αλήθεια, τι θα διαβάσουν και θα ελέγξουν εκεί; Τα αυτά Μέλη της Ομάδας ΔΕΝ προκύπτει ότι είναι Νομικοί, άρα πώς θα ελέγξουν τον τρόπο άσκησης των δικαιοδοτικών αρμοδιοτήτων των Μουφτήδων και ιδίως, αφού από την Απόφαση διορισμού τους ΔΕΝ θα επεκταθούν στον έλεγχο και της Γραμματείας Εκουσίας Δικαιοδοσίας των τοπικά εμπλεκομένων Πρωτοδικείων, πώς θα ελέγξουν την εφαρμογή του Ιερωνυμικού Δικαίου κατά τον Ν.1920/1991 (Α’11); Αφού τα περισσότερα διοικητικά στοιχεία (μισθοδοσία, καταστάσεις ασφαλιστικών κτλ εισφορών, δαπάνες λειτουργίας των Μουφτειών, έξοδα παραστάσεως, δαπάνες κατοχής και συντήρησης υπηρεσιακού αυτοκινήτου κά) είναι κατατεθειμένα στην Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων (Αθήνα), τι θα ελεγχθεί στην έδρα των Μουφτειών; Η Πρόταση-Μελέτη της Ομάδας για τον “εκσυγχρονισμό” [sic] των Μουφτειών εντός ποίων ορίων θα κινηθεί, δεδομένου ότι τα Μέλη της ΔΕΝ είναι μουσουλμάνοι, για να μπορούν να διακρίνουν με τα αντίστοιχα κριτήρια τους επιτρεπόμενους ή μη νεωτερισμούς σε μία θρησκεία κατ’ εξοχήν συντηρητική και αποφεύγουσα κάθετι νέο;

Την αυτονόητη πρόβλεψη για την δήθεν προστασία των “προσωπικών δεδομένων” γιατί τήν αναφέρει ρητώς η Απόφαση και προ της δημοσιεύσεώς της ο διορίσας Κος Υπουργός δεν φρόντισε να εξασφαλίσει την απαραίτητη κατά το Σύνταγμα και προβλεπόμενη προηγούμενη άδεια από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την επεξεργασία Αρχείων υπερχειλιζόντων από ευαίσθητα data. Μήπως, για να… βαπτισθούν (επί το χριστιανικότερον…) μετά από λίγο καιρό “κατά λάθος” τα φυλασσόμενα Αρχεία και Μητρώα των Μουφτειών ως λίστες καταζητούμενων “αντιερντογανικών” “γκιουλενιστών”, να στοχοποιηθούν οικογενειακώς και να επικηρυχθούν οι Έλληνες μουσουλμάνοι της Δυτικής Θράκης εντός και εκτός Χώρας;

Αλλά το “best of” της Απόφασης, ότι δηλαδή ειδικό “καθήκον” της Ομάδας είναι το …αυτονόητο, η μετάβαση των Μελών της Επιτροπής στην έδρα των Μουφτειών “όσες φορές απαιτηθεί είτε σε πλήρη σύνθεση είτε σε μερική”, αποδεικνύει περίτρανα τις κυνικά προειλημμένες αποφάσεις του Υπουργείου, να βρεθεί πάση θυσία “κάτι” στην λειτουργία των Μουφτειών, και ενθυμίζει στους οφθαλμούς του ταπεινοφρόνως υπογράφοντος την ατάκα του μεγάλου κινηματογραφικού δημιουργού, Γούντυ Αλλεν, “έχουμε μία απάντηση, κάντε μας μία ερώτηση”…

2. Οι Μουφτείες στην Δυτική Θράκη είναι Δημόσιες Υπηρεσίες, η δε λειτουργία τους μία φορά τον χρόνο ελέγχεται και επιθεωρείται κατ’άρ. 30 Ν.184/1975 από τον τοπικά αρμόδιο Εισαγγελέα Πρωτοδικών, όπως το αυτό συμβαίνει με τους Συμβολαιογράφους, τους Υποθηκοφύλακες, τους Ληξιάρχους και τους Δημοσίους Κατήγορους, αλλά παραδόξως ΟΧΙ και με τους Χριστιανούς Μητροπολίτες ούτε με τους Ισραηλίτες Ραββίνους. Οι Εκθέσεις Επιθεωρήσεως των Εισαγγελέων για την περίοδο των σαράντα δύο (42) ετησίων ελέγχων έχουν βρει ότι όλα έχουν καλώς στις Μουφτείες. Συνεπώς η Ομάδα τι ακριβώς θα ελέγξει; Δηλαδή η Ομάδα εκτελώντας την διατεταγμένη υπηρεσία της θα καταγγείλει τους Εισαγγελείς (των Εκθέσεων Επιθεωρήσεως) στον τοπικά αρμόδιο Εισαγγελέα, που μάλλον θα είναι ο ίδιος, που διενήργησε την … Επιθεώρηση (στη Μουφτεία και όχι αυτή στο …Δελφινάριο του Μάρκου Σεφερλή!);

3. Οι Μουφτείες καθημερινώς ελέγχονται στην λειτουργία τους, τόσο από τις λοιπές Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και από τους ίδιους τους Έλληνες μουσουλμάνους πιστούς, καθώς και εμφανώς και υπογείως από το παρανόμως κινούμενο εκτός Διεθνούς και Ελληνικού Δικαίου Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής με την προδοτική ανοχή Φορέων της Ελληνικής Πολιτείας. Η Ομάδα σε τι συμπεράσματα στην Μελέτη της θα καταλήξει; Μήπως τα εκβιαζόμενα επί δεκαετίες από την Γενική Διεύθυνση Θρησκευμάτων της “συμμάχου” Χώρας;

4. Η Απόφαση για τον έλεγχο στις Μουφτείες είναι προϊόν πολιτικής πίεσης ασκούμενης από καιρό τόσο στους υπηρετούντες Μουφτήδες, όσο και στην συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων μουσουλμάνων, που τούς αποδέχεται ως τους θρησκευτικούς ηγέτες τους. Αποσκοπεί στην ομηρία για αόριστο χρονικό διάστημα των ιθυνόντων των Μουφτειών και στον διασυρμό των θρησκευτικών ηγετών, διότι στο εξής θα υπάρχει η αίσθηση και η “ρετσινιά” πως από τον έλεγχο της Ομάδας “βρε αδελφέ, όλο και κάτι θα βρέθηκε, αλλά τό κουκουλώσανε …”.

Ωστόσο η αυτή σημερινή Κυβέρνηση τον έλεγχο στις αυτοαποκαλούμενες “μουφτείες” της περιοχής, τις χρηματοδοτούμενες αδρά από το Τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής, πότε θα διατάξει διά του Κου Υπουργού; Εκεί δεν θα εκβιάσουν οι “3”; Τι άλλο απομένει άραγε να ζητήσουν οι “3” από την συγκεκριμένη ευεπίφορη σε πιέσεις στα θέματα Θράκης Κυβέρνηση : μήπως την αντικατάσταση του “σταυρού” προτίμησης κατά την επιβεβαιωμένα κατευθυνόμενη ψηφοφορία στις Εθνικές Εκλογές και στις Ευρωεκλογές στην Χώρα μας από την …”ημισέληνο”;

Σοφολογιώτατοι, σταθείτε με αξιοπρέπεια στο ύψος του λειτουργήματός σας προς προστασία του έκπαλαι καθιδρύματός σας και των Ελλήνων μουσουλμάνων συμπολιτών μας και όλοι θα βρεθούμε αρωγοί σας.

Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Δικηγόρος ΔΣΑ – ΝΥ ΟΑΕΔ
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Περί Μονταζιέρας

Γράφει ο Στέργιος Γιαλάογλου, δικηγόρος Μετά το Σαββατιάτικο πρωτοσέλιδο περί ΜΟΝΤΑΖΙΕΡΑΣ …