Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Υποσχέσεις χωρίς δεσμεύσεις και πάλι για τους εκπαιδευτικούς

Υποσχέσεις χωρίς δεσμεύσεις και πάλι για τους εκπαιδευτικούς

0
kikinis didaskalikos17

Την απογοήτευσή του από την συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας μετέφερε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Θανάσης Κικίνης, σε περιφερειακή σύσκεψη στην Ξάνθη

«Από το 2010 έχουν βγει σε σύνταξη πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας»

Περιφερειακή σύσκεψη στελεχών εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της περιφέρειας ΑΜ-Θ πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Ξάνθης. Στην σύσκεψη παραβρέθηκε και ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης Αναστάσιος Μάρκου, ενώ τους παρισταμένους εκπαιδευτικούς ενημέρωσαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, κυρίως αναφορικά με το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων αλλά και γενικότερα για τις τρέχουσες εξελίξεις στη δημόσια εκπαίδευση. Όπως δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικίνης, η σύσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο μιας σειράς εκδηλώσεων που κάνει η Διδασκαλική Ομοσπονδία σε όλη Ελλάδα, ξεκινώντας από γενικές συνελεύσεις συλλόγων αλλά και σε περιφερειακές συγκεντρώσεις, όπως η χθεσινή, με στόχο την σφαιρική ενημέρωση όλων των εκπαιδευτικών αλλά και ιδιαίτερα των συνδικαλιστικών στελεχών για όλα τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαίδευση.

Τεράστια τα προβλήματα του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού που κληροδότησαν οι αλλαγές Φίλη

ekpaideutikoi didaskalikos17Αναλυτικότερα ο κ. Κικίνης σημείωσε ότι μπορεί σαν τρέχον ζήτημα να τίθεται κυρίως το θέμα της αναμοριοδότησης των σχολικών μονάδων, το οποίο εφαρμόζεται πλέον από το υπουργείο Παιδείας, πέρα από αυτό όμως το κυρίαρχο είναι να έρθουν σε επαφή με όλους τους εκπαιδευτικούς σε όλη την περιφέρεια, να τους ευαισθητοποιήσουν πάνω στα ζητήματα που αντιμετωπίζει η εκπαίδευση. «Το σχολείο με τις περσινές αποφάσεις του κ. Φίλη για την λειτουργία του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα. Η δημόσια εκπαίδευση είναι σε τροχιά υποβάθμισης από τον τρόπο με τον οποίο την αντιμετωπίζει η πολιτεία. Ακούμε συνεχώς να τάζει η οποιαδήποτε κυβέρνηση διορισμούς που ποτέ δεν γίνονται. Είμαστε σε μια διαδικασία διαρκούς φτωχοποίησης των σχολείων. Φέτος βιώσαμε ένα ιδιαίτερο σκληρό χειμώνα, αλλά και με την συμμετοχή όλων των παιδιών των προσφύγων καθώς αυξήθηκαν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, αλλά καμία ενίσχυσή τους δεν έγινε», τόνισε ο ίδιος.

Απογοήτευση από την συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας – Καλό κλίμα αλλά καμία απάντηση

Αναφορικά με την προχθεσινή συνάντηση της ΔΟΕ με τον κ. Γαβρόγλου ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας σχολίασε τα εξής: «Είχαμε χθες μια συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου, η οποία κι αυτή δυστυχώς ήταν ατελέσφορη. Η συνάντηση ήταν σε πολύ καλό κλίμα μεν, αλλά δεν έχουμε τίποτα απτό να παρουσιάσουμε. Μόνο ερωτήματα γεννήθηκαν, αφού σε όσα θέματα θέσαμε δεν πήραμε απαντήσεις. Υποσχέθηκε και πάλι ο υπουργός ότι θα γίνουν προσλήψεις γενικά και αόριστα, χωρίς να δεσμεύεται για αριθμό προσλήψεων αλλά και χρονικό ορίζοντα που θα γίνουν». Για το τρέχον ζήτημα της μοριοδότησης ο κ. Κικίνης εξήγησε: «Η μοριοδότηση αφορά το σύστημα με το οποίο το κάθε έτος του κάθε εκπαιδευτικού έχει έναν αριθμό μορίων για τις μεταθέσεις του. Θα αλλάξει όλο αυτό το σύστημα και είναι καλό το ότι αλλάζει, ήταν άλλωστε και απαίτηση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το ζήτημα είναι να μπορούν να γίνουν διορισμοί και μεταθέσεις. Αν η πολιτεία δεν αποφασίσει να ανοίξει τις οργανικές θέσεις, δεν έχει νόημα αυτή η αλλαγή. Τα τελευταία χρόνια, από το 2010 μέχρι σήμερα δηλαδή, έχουν φύγει πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας σε σύνταξη και δεν έχει προσληφθεί ούτε ένας. Αυτό δείχνει ότι ούτε μεταθέσεις, ούτε διορισμοί γίνονται με αυτούς τους όρους. Άρα χρειάζεται η βούληση της κυβέρνησης να εξαιρέσει πραγματικά την εκπαίδευση από τα μνημόνια, όπως κατά καιρούς λέει αλλά δεν το έχει πράξει».

Αφήνοντας κατά μέρος το καθαρά εργασιακό και συνδικαλιστικό μέρος της συζήτησης, ο κ. Κικίνης τόνισε: «Το θέμα της εκπαίδευσης δεν είναι κυρίως το δικό μας εργασιακό. Μια υποβαθμισμένη εκπαίδευση υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, δημιουργεί δυσμενέστερους όρους συμμετοχής τους στην διαδικασία της μάθησης. Το να μην επενδύει μια πολιτεία στο μέλλον, στα μικρά παιδιά, είναι τεράστιο πρόβλημα για την ίδια την λειτουργία της».

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …