Σε κοινή συνέντευξη Τύπου με τον αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κ. Ζαγναφέρη. Άμεση δημοπράτηση και με 24 μήνες χρόνο περάτωσης
Ραδιοφωνικό σταθμό και πολιτιστική Εγνατία με τα υπόλοιπα των εκπτώσεων της δημοπράτησης και όχι βελτιώσεις στα υπόλοιπα οδικά τμήματα
Επιβεβαίωσε πλήρως το χθεσινό πρωτοσέλιδο του «Ε» ο πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ Αντωνούδης Απόστολος κατά την συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στις 12,30 το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Μαρτίου, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη αμέσως μετά στην συνάντηση που είχε μαζί του όπως και με υπηρεσιακούς παράγοντες των τεχνικών υπηρεσιών της Π.Ε. Ξάνθης. Το ζήτημα που απασχόλησε τόσο την συνάντηση όσο και την συνέντευξη με τον τοπικό Τύπο δεν ήταν άλλο από τον κάθετο άξονα της Ξάνθης και την δημοπράτησή του εντός του μήνα ή αρχές Απρίλη – όπως ακριβώς εξήγγειλε την Δευτέρα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης από την Κομοτηνή όπου έκοψε την κορδέλα των εγκαινίων του άξονα Κομοτηνής – Νυμφαίας Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα.
Εντός του μήνα η δημοπράτηση του α’ τμήματος του κάθετου άξονα της Ξάνθης διαβεβαιώνει ο πρόεδρος της ΕΓΝΑΤΙΑΣ
Ο κ. Αντωνούδης διευκρίνισε ότι το κομμάτι που πρόκειται να δημοπρατηθεί και είναι τμήμα του κάθετου άξονα Ξάνθης – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα αφορά μια νέα χάραξη δρόμου από το Δημάριο στα Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και έχει προϋπολογισμό 45 εκ. ευρώ από τρεις πηγές χρηματοδότησης (Interreg, Ε.Π. Περιφέρειας, ΙΜΕΠΕΡΑ). Πρόκειται για ένα δύσκολο κομμάτι με δύο τούνελ και μία γέφυρα – όπως ανέφερε εξ’ αρχής – προκειμένου να δικαιολογήσει το υψηλό κόστος. Συμπλήρωσε δε ότι έχει χρόνο περάτωσης 24 μηνών από την ανάληψη εργολάβου και εξέφρασε την βεβαιότητα ότι και πριν το τέλος του έτους 2018 θα ολοκληρωθεί. Ωστόσο παραδέχτηκε ότι υπήρξε καθυστέρηση στα τεύχη δημοπράτησης, την οποία απέδωσε στο νέο νόμο για τα δημόσια έργα (4412), επισημαίνοντας πως τώρα: «Έχει ξεπεραστεί. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε». Επίσης ο κ. Αντωνούδης διαβεβαίωσε πως δεν πρόκειται να επηρεαστεί η δημοπράτηση του κάθετου άξονα της Ξάνθης από τυχόν απεργίες των εργαζομένων της Εγνατίας που αντιδρούν στην ιδιωτικοποίησή της.
45 εκ. ευρώ για 8,5 χιλ. και 70 εκ. το εκτιμώμενο κόστος όλου του υπόλοιπου άξονα
Αναφορικά με το ζήτημα που αφορά στα υπόλοιπα τμήματα του άξονα ο κ. Αντωνούδης είπε πως υπάρχουν μελέτες με προβλεπόμενο κόστος άνω των 70 εκ. ευρώ, ωστόσο δεν υπάρχει πηγή χρηματοδότησης προς το παρόν. Στο σημείο αυτό παρενέβη ο κ. Ζαγναφέρης εκφράζοντας την πεποίθηση ότι με την έκπτωση το δημοπρατούμενο τμήμα δεν θα ξεπεράσει τα 35 εκ. ευρώ και ζήτησε από τον κ. Αντωνούδη να δεσμευτεί ότι το υπόλοιπο του ποσού θα δαπανηθεί για βελτιώσεις των υπολοίπων τμημάτων ήτοι του τμήματος Μελίβοια – Δημάριο και Εχίνος – Μελίβοια κι απ’ την πλευρά του ο κ. Ζαγναφέρης δεσμεύτηκε όποιο ποσό εξοικονομείται από την περιφέρεια θα χρησιμοποιείται για βελτιώσεις των υπολοίπων τμημάτων έως ότου βρεθεί χρηματοδοτικό εργαλείο.
Ραδιοφωνικό σταθμό και πολιτιστική Εγνατία με τα υπόλοιπα των εκπτώσεων
Ωστόσο ο κ. Αντωνούδης δεν απάντησε θετικά στην πρόταση Ζαγναφέρη αντίθετα μάλιστα είπε πως δεν εξαρτάται από την Εγνατία αλλά από τις Αρχές που διαθέτουν το ποσό και ότι έχει ήδη σχεδιαστεί μέρος των χρημάτων από την έκπτωση να διατεθούν για την δημιουργία ενός ραδιοφωνικού σταθμού σε συνεργασία μ ε την ΕΡΤ που θα λειτουργήσει πιλοτικά πανελλαδικά για πρώτη φορά στο κομμάτι αυτό και παρέχει πληροφορίες για την κατάσταση του δρόμου καθώς και πολιτιστικού περιερχομένου, ενώ κάτι αντίστοιχο θα υπάρχει και στην Βουλγαρία. Επίσης στο πλάνο σχεδιασμού εντάσσεται και η συνεργασία με όλες τις περιφέρειας πού διατρέχει η Εγνατία για να γίνει θεσμός η Πολιτιστική Εγνατία προκειμένου να υπάρχει η μέγιστη δυνατή αξιοποίηση της Εγνατίας πολιτιστικά, τουριστικά και οικονομικά. Ο κ. Ζαγναφέρης συμπλήρωσε πως στην περιφέρεια μας ήδη διανύει τον τρίτο χρόνο ο θεσμός της VIA Egnatia και ότι θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία και «πάντρεμα» των δύο δράσεων που έχουν συνάφεια. Ερωτηθείς αν ο κάθετος άξονας της Ξάνθης θα είναι ίδιων προδιαγραφών με αυτόν της Κομοτηνής ο κ. Αντωνούδης είπε πως θα είναι παρόμοιων (αλλά όχι ίδιων).
Προκρίνεται το σύστημα των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων – Εξετάζεται δορυφορική αστυνόμευση
Σ’ ότι αφορά τα διόδια, ο κ. Αντωνούδης τήχθηκε υπέρ της επιβολής του συστήματος ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων και ανέφερε πως μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχαν ΥΠΟΙΚ – ΤΑΙΠΕΔ – ΥΠΟΜΕΔΙ, προκρίνεται αυτός ο σχεδιασμός που θα έχει δικαιότερη χρέωση έναντι του σχεδιασμού με τα 40 πιλοτικά διόδια πάει πίσω. Αποκάλυψε πως υπάρχει σχεδιασμός να μπουν διόδια στην Μέστη προκειμένου να αρθεί η αδικία για τους κατοίκους του Έβρου που λόγω του σταθμού στους Κήπους είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια όποιοι κινούνται από την Ορεστιάδα έως την Αλεξανδρούπολη. Σ’ ότι αφορά το κάθετο της Ξάνθης είπε πω δεν προβλέπονται διόδια. Πρόσθεσε ωστόσο ότι σ’ ότι αφορά το πρόβλημα με τις ξένες νταλίκες που παρακάμπτουν την Εγνατία για να μην πληρώνουν διόδια – θέμα που έθεσε ο κ. Ζαγναφέρης- είπε πως είναι ζήτημα αστυνόμευσης. Ωστόσο ανέφερε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο της αστυνόμευσης μέσω δορυφορικού συστήματος: « Θέλουμε να το εφαρμόσουμε με τέτοιο τρόπο που θα αντιμετωπίζεται το παραεμπόριο και η διέλευσης των φορτηγών και όλες οι παρανομίες», είπε ο κ. Αντωνούδης ωστόσο εξήγησε πως σε χώρες όπως η Γερμανία όπου λειτουργεί υπάρχουν προβλήματα με τα προσωπικά δεδομένα με το νομοθετικό καθεστώς της κάθε χώρας.Τέλος τέθηκε το ζήτημα της κατασκευής Μεθοριακού Σταθμού όμως ο κ, Αντωνούδης είπε πω αυτό είναι ζήτημα που αφορά το ΥΠΟΙΚ και όχι την Εγνατία.
Μαριάννα Ξανθοπούλου