Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Σάλος από το πόρισμα για τα οικονομικά της ΑΕΠΙ

Σάλος από το πόρισμα για τα οικονομικά της ΑΕΠΙ

0
aepi-erotimata

Μη καταβολή προστίμων, τεράστιοι μισθοί για μέλη του ΔΣ της εταιρείας που ξεπερνούσαν τα 50.000 ευρώ τον μήνα και αδιανέμητα δικαιώματα καλλιτεχνών ύψους 42 εκ. ευρώ

Στ. Μωραΐτης: «Δικαίωση της Ένωσης Επιμελητηρίων για την ΑΕΠΙ. Άμεσα πρέπει να τροποποιηθεί ο ληστρικός για επιχειρηματίες και καλλιτέχνες νόμος»

Δικαίωση του πολυετούς αγώνα της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων μπορεί να χαρακτηριστεί το πόρισμα που είδε πριν λίγες μέρες το φως της δημοσιότητας για τα οικονομικά της ΑΕΠΙ (Ανώνυμη Εταιρεία Πνευματικής Ιδιοκτησίας). Θυμίζουμε ότι το Επιμελητήριο Ξάνθης μετείχε στις συζητήσεις με τον πρόεδρο αυτού κ. Στέλιο Μωραΐτη, ο οποίος είχε ορισθεί από την ΚΕΕΕ υπεύθυνος στην επιτροπή διαλόγου μαζί με τους κυρίους Καββαθά και Κορκίδη από την ΓΣΕΕ και ΕΣΕΕ αντίστοιχα.

Σκανδαλώδεις αποκαλύψεις για τα οικονομικά της ΑΕΠΙ

Σκανδαλώδεις είναι πράγματι οι αποκαλύψεις για την εταιρεία ΑΕΠΙ, σύμφωνα με το πόρισμα “φωτιά” που κατατέθηκε στις 6 Φεβρουαρίου. Από αυτό προκύπτει ότι η εταιρεία όχι μόνο δεν πλήρωνε πρόστιμα και δικαιώματα σε καλλιτέχνες, αλλά έδινε μισθό 52.000 ευρώ το μήνα για τον διευθύνοντα σύμβουλο. Το πόρισμα του ελέγχου, που διεξήχθη στην ΑΕΠΙ για λογαριασμό του Υπουργείου Πολιτισμού από την εταιρεία ΕΡΝΣΤ & ΓΙΑΝΓΚ (ΕΛΛΑΣ), αποδεικνύει πανηγυρικά τα όσα καταλογίζονταν πρώτον από τους επιχειρηματίες που καλούνταν να πληρώσουν υπέρογκα ποσά και από τους οποίους αφαιρούνταν ακόμη και άδειες, αλλά και από τους δημιουργούς των οποίων τα δικαιώματα υποτίθεται ότι διασφάλιζε η ΑΕΠΙ. Στα μέχρι τώρα στοιχεία εμφανίζεται ετήσιος μισθός συγγενούς μέλους του ΔΣ που έφτανε τα 466.266 ευρώ, αδιανέμητα δικαιώματα στους δημιουργούς ύψους 42 εκ. ευρώ και παράνομα δάνεια προς μέλη του ΔΣ. Η εταιρεία ελέγχου είχε αναλάβει το έργο κατόπιν εντολής του Υπ. Πολιτισμού επί υπουργίας Νίκου Ξυδάκη τον Αύγουστο του 2015, αλλά ο έλεγχος δεν μπορούσε να ξεκινήσει καθώς η ΑΕΠΙ αρνιόταν να προσκομίσει τα απαραίτητα στοιχεία. Έτσι σταμάτησε το έργο του ελέγχου και ξεκίνησε ξανά μετά το πρόστιμο στην εταιρεία από το Υπ. Πολιτισμού για την άρνησή της αυτή. Ο έλεγχος ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2016 και ολοκληρώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου. Ο έλεγχος αφορά στην περίοδο 2011-2014.

Χρήματα που δεν διατέθηκαν για ανθρωπιστικούς σκοπούς και αδιανέμητα

Να θυμίσουμε εδώ πως η εταιρεία εκπροσωπεί περισσότερους από 14.540 Έλληνες και ξένους πνευματικούς δημιουργούς καθώς και 2.200.000 και πλέον ξένους δημιουργούς μέσω συμβάσεων εκπροσώπησης. Για την περίοδο 2011-2014 η εταιρεία έχει παρακρατήσει 10% προμήθεια επί των διανεμηθέντων δικαιωμάτων σε αλλοδαπούς οργανισμούς στα πάσης φύσεως εκτελεστικά δικαιώματα συνολικού ύψους 1,6 εκ. με σκοπό τη μετέπειτα χρήση των κονδυλίων σε πολιτιστικούς και ανθρωπιστικούς σκοπούς. Το σημαντικότερο μέρος του εν λόγω ποσού 1,2 εκ. αφορούσε εργασίες συντήρησης και εμπλουτισμού του αρχείου μουσικής της εταιρείας οι οποίες πραγματοποιούνται από υπάλληλους της εταιρείας. Το πόρισμα αναφέρει στοιχεία για τα αδιανέμητα δικαιώματα, ποσά που έχει εισπράξει αλλά δεν έχουν αποδοθεί. Τα αδιανέμητα δικαιώματα σε μέλη, δικαιούχους ύψους 42 εκ. (την 31-12-2014) περιλαμβάνουν τιμολογηθέντα δικαιώματα σε χρήστες μουσικής, τα οποία δεν έχουν αποδοθεί και διανεμηθεί σε μέλη και δεν στάθηκε δυνατό να αναλυθούν από την εταιρεία λόγω μη αντιστοίχησης τιμολογίων με εισπράξεις στο πληροφοριακό σύστημα της εταιρείας. Όπως σχολίασε ο κ. Μωραΐτης επ’ αυτού: «Οι επιχειρηματίες πλήρωναν κανονικά, αλλά οι καλλιτέχνες έπαιρναν ψίχουλα».

Δάνεια σε μέλη του ΔΣ και ακίνητα – Στοιχεία που δεν βρέθηκαν στον έλεγχο

Ένα άλλο σημείο του πορίσματος είναι αυτό που αφορά στα δάνεια που χορηγεί η εταιρεία σε μέλη του ΔΣ. Η εταιρεία χορήγησε δάνειο τον Ιανουάριο του 2014 στον γεν. διευθυντή μέτοχο και μέλος ΔΣ μέχρι του ποσού των 125 χιλ. ευρώ με επιτόκιο 2%. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 23α του Κ.Ν. 2190/1920 δάνεια προς μέλη του ΔΣ απαγορεύονται. Η ΑΕΠΙ φέρεται να χορηγεί επίσης δάνεια στο προσωπικό, αλλά και συνεργάτες βάσει εγκρίσεων που προέρχονται από το ΔΣ της εταιρείας. Η αξία των ακινήτων της ΑΕΠΙ ανέρχεται στα 9 εκ. ευρώ. Δεν αναφέρεται ο προϋπολογισμός για την ανέγερση του δεύτερου κτίριου. Ζητήθηκαν άλλα έγγραφα σχετικά αλλά η εταιρεία δεν τα επέδωσε. Η ΑΕΠΙ επίσης δεν έδωσε το πλήθος των τιμολογίων που ζητήθηκαν για τον δειγματοληπτικό έλεγχο. Σε όλα αυτά προστίθενται προκαταβολές σε προμηθευτές, για τις οποίες η ΑΕΠΙ δεν έχει παραλάβει τιμολόγια, είτε αυτά χάθηκαν, καθώς και ότι εταιρεία δεν είχε καταλογίσει αποσβέσεις για τα πάγια ενσώματα στοιχεία έως και τη χρήση του 2014, συνολικού ύψους 1,8 εκ. ευρώ.

Μερική δικαίωση, αφού πρέπει άμεσα να αλλάξει ο ”ληστρικός” νόμος

Μιλώντας στο «Ε» ο κ. Μωραΐτης δεν έκρυψε το αίσθημα δικαίωσης και επιβεβαίωσης των όσων επί χρόνια υποστήριζε σχετικά με τις εισπρακτικές τακτικές της ΑΕΠΙ. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε: «Άλλη μια δικαίωση σε έναν πολυετή αγώνα της Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος. Επιτέλους να λάμψει η αλήθεια με πλήρη διαφάνεια και δικαιοσύνη. Ο επιχειρηματικός κόσμος είναι έτοιμος να συμβάλλει και να στηρίξει τον πολιτισμό της χώρας μας, καθώς και τους δημιουργούς, ώστε να ζουν με αξιοπρέπεια. Τα χρήματα τα οποία καταβάλλει ο επιχειρηματικός κόσμος πρέπει να πιάνουν τόπο και όχι να “εξατμίζονται” με αδιαφανείς διαδικασίες και ασφαλιστικές δικλείδες». Τόνισε επίσης ότι ο μοναδικός τρόπος τώρα πλέον είναι να επικρατήσει συνεργασία, διάλογος, συνεννόηση και αλληλοεκτίμηση μεταξύ χρηστών και δικαιούχων, σημειώνοντας: «Να σταματήσουν επιτέλους να σύρονται οι επιχειρηματίες σε αυτόφωρα, γεμίζοντας τα πινάκια των δικαστηρίων με χιλιάδες ποινικές και αστικές υποθέσεις. Να ηρεμήσει επιτέλους ο ταραγμένος χώρος των πνευματικών δικαιωμάτων και να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια οι δημιουργοί μας και όχι οι εταίροι των εισπρακτικών εταιρειών». Για να επιτευχθούν όμως όλα αυτά, ανέφερε πως είναι επιτακτική ανάγκη να ψηφιστεί ο νόμος Μπαλτά αυτούσιος, χωρίς τις επίμαχες αλλαγές σε έξι σημεία. «Σ’ αυτα τα έξι σημεία του νόμου που τροποποιήθηκαν, συμφωνούμε τόσο οι επιχειρηματίες, όσο και οι καλλιτέχνες. Τα περισσότερα τηλεφωνήματα που δέχθηκα μετά την δημοσιοποίηση της υπόθεσης ήταν από καλλιτέχνες, που δεν είχαν καταλάβει εξ αρχής την εξαπάτηση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δυσεύρετο το εργατικό δυναμικό στην Ξάνθη

Προσφορά εργασίας υπάρχει αλλά οι άνεργοι προτιμούν τα επιδόματα –  Παράπονα εργοδοτ…