Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ο δήμος Ξάνθης επενδύει στην τουριστική προβολή της περιοχής

Ο δήμος Ξάνθης επενδύει στην τουριστική προβολή της περιοχής

0
palia poli

Για πρώτη φορά γίνεται μια οργανωμένη και στοχευμένη μελέτη για την ορθή και εκσυγχρονισμένη προβολή του τουριστικού προϊόντος της Ξάνθης

Απ. Αγκόρτζας: «Είμαι περήφανος που συμμετείχα στην πρώτη αυτή προσπάθεια. Επόμενος στόχος, να αποκτήσουμε ένα γραφείο τουρισμού στην Ξάνθη»

Ο όρος τουρισμός πιθανώς να μην είναι συμβατός στους περισσότερους με την πόλη της Ξάνθης. Η περιοχή μας δεν ανήκει στις κατ’ εξοχήν τουριστικές περιοχές, είτε αναφερόμαστε στον καλοκαιρινό τουρισμό, είτε στον χειμερινό. Όλα τα προηγούμενα χρόνια ελάχιστα επωφελήθηκε από την τουριστική αύξηση που καταγράφεται στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ, με την έλευση τουριστών από τα Βαλκάνια και την Τουρκία, όσο και από την υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έχει προσδιοριστεί επακριβώς το τουριστικό προϊόν της Ξάνθης. Μπορεί να συνδυάζουμε την θάλασσα με το βουνό, όλα σε κοντινή σχετικά απόσταση, αλλά αυτό δεν είναι αρκετό από μόνο του για να προσελκύσει έναν επισκέπτη που δεν γνωρίζει την περιοχή. Με την βιομηχανία να αποτελεί παρελθόν εδώ και καιρό, την παραγωγή και επεξεργασία καπνού να είναι μέρος της ταυτότητας του τόπου, αλλά να μην προσφέρει οικονομικά αυτά που έδωσε στον παρελθόν στην Ξάνθη και τους κατοίκους της, η διέξοδος του τουρισμού φαντάζει πλέον ως ένας από τους μοναδικούς τρόπους να αυξηθεί η επισκεψιμότητα στην πόλη και ως επακόλουθο αυτής η αγοραστική κίνηση.

Πρώτη φορά που ο σχεδιασμός για τουριστική προβολή περνάει στην πράξη

arxaggeliotissaΑνάλογη προσπάθεια είχε γίνει και παλιότερα στον δήμο Ξάνθης, συγκεκριμένα το 2011, από την τότε Επιτροπή Τουρισμού, χωρίς να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός και να υπάρξουν απτά αποτελέσματα. Όπως δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος της Επιτροπής Τουρισμού του δήμου Ξάνθης, Απόστολος Αγκόρτζας: «Η Ξάνθη μέχρι τώρα δεν είχε ούτε ένα τουριστικό φυλλάδιο ολοκληρωμένο. Είναι η πρώτη φορά που στον προϋπολογισμό του δήμου υπάρχει πρόβλεψη για την τουριστική προβολή της Ξάνθης και είμαι περήφανος που συμμετείχα στην προσπάθεια αυτή». Παράλληλα ο κ. Αγκόρτζας σημείωσε ότι πλέον μόνο ο τουρισμός, με τις διάφορες μορφές του και τις κατευθύνσεις που του δίνονται, φέρνει χρήματα στην πόλη. «Μιλούμε συνεχώς για τον καπνό, αλλά πλέον αποτελεί παρελθόν. Ιδίως μετά το 2019 που θα σταματήσει και η επιχορήγησή του. Βλέπουμε από τις διάφορες εκδηλώσεις που γίνονται, ότι πλέον μόνο ο τουρισμός φέρνει χρήματα στα καταστήματα και τις επιχειρήσεις της πόλης», ανέφερε ο ίδιος. Σημαντική επίσης θεωρεί ο πρόεδρος της Επιτροπής την δημιουργία ενός οργανωμένου γραφείου τουρισμού στην πόλη, για να οργανώνει και να συντονίζει τις προσπάθειες και να ασχολείται με την σωστή προβολή της Ξάνθης προς τα έξω. Όπως χαρακτηριστικά είπε: «Μέχρι τώρα ακόμη και κάποιες μικρές προσπάθειες που σπασμωδικά έγιναν με κάποια βίντεο για παράδειγμα, ήταν για εσωτερική κατανάλωση. Προβάλλαμε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης το τουριστικό προϊόν της περιοχής μας».

Τι προβλέπει η μελέτη για την δημιουργία υλικού τουριστικής προβολής

Η μελέτη με τίτλο «Δημιουργία υλικού τουριστικής προβολής δήμου Ξάνθης έτους 2016», προϋπολογισμού 23.998,96 ευρώ, αφορά την ανάθεση από πλευράς δήμου των εργασιών για την δημιουργία υλικού προβολής του δήμου Ξάνθης, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις ανάγκες προώθησης της περιοχής του σαν τόπο υποδοχής τουριστών και να γνωστοποιήσει και να προωθήσει το τουριστικό προϊόν του. Η ανάθεση έχει πραγματοποιηθεί με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε σε μεγάλη εταιρεία και με μεγάλο ποσοστό έκπτωσης. Όπως ανέφερε ο κ. Αγκόρτζας, πριν εκπονηθεί η μελέτη και γίνει η πρόσκληση του διαγωνισμού, η όλη διαδικασία έπρεπε να έχει την έγκριση του ΕΟΤ. «Μπορεί το έργο να δίνεται ως απευθείας ανάθεση από τον Δήμαρχο Ξάνθης, υπάρχουν όμως κάποιες προϋποθέσεις και προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται και τίθενται από τον ΕΟΤ», σχολίασε ο ίδιος. Η Επιτροπή Τουριστικής Ανάπτυξης του δήμου Ξάνθης πρότεινε και το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε τους εξής τομείς προβολής:

1. Την παραγωγή δύο τουριστικών οδηγών σε πέντε γλώσσες.

2. Αφίσες όπου θα απεικονίζονται διάφορα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της περιοχής του Δήμου Ξάνθης

3. Παραγωγή ενός video για προβολή στο site του Δήμου, σε εκθεσιακούς χώρους, σα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθώς και σε σημεία εισόδου, αεροδρόμια κλπ και ένα TVC για προβολή σε τοπικά και εθνικά τηλεοπτικά μέσα.

4. Παραγωγή Roll up Banners στα οποία θα απεικονίζονται συνδυαστικά και ομαδοποιημένα ανά θέμα (σε μορφή κολάζ, φύση, πόλη, εκδηλώσεις κλπ.), διάφορα σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της περιοχής του Δήμου.

Μάλιστα, στην πρόσκληση αναγράφονταν αναλυτικά οι προδιαγραφές των ενδιαφερομένων να αναλάβουν το έργο της προβολής.

Οργανωμένη δουλειά από τους υπηρεσιακούς υπαλλήλους

Ο κ. Αγκόρτζας εξήρε την δουλειά που έγινε το προηγούμενο διάστημα από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς υπαλλήλους, οι οποίοι είχαν φροντίσει να εργαστούν μεθοδικά για να είναι η μελέτη όσο πιο πλήρης γίνεται. «Με την δουλειά που έκαναν οι ειδικοί σύμβουλοι και οι υπηρεσιακοί καταφέραμε να προλάβουμε τις προθεσμίες, καθώς η μελέτη και η ανάθεση πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του μήνα», σημείωσε ο ίδιος. Κύριο μέλημα τώρα αποτελεί η σωστή προώθηση του υλικού που θα δημιουργηθεί, ώστε να προσελκύσει επισκέπτες τόσο από την υπόλοιπη Ελλάδα, όσο και από το εξωτερικό. «Ένα μικρό μέρος του υλικού που θα δημιουργηθεί θα διανεμηθεί σε ξενοδοχεία και σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος της Ξάνθης, αλλά ο μεγαλύτερος όγκος θα δοθεί σε άλλες περιοχές της Ελλάδας και σε χώρες από τις οποίες μπορούμε να ‘’κερδίσουμε’’ τουρίστες. Τα βίντεο και τα φυλλάδια θα πρέπει να φτάσουν σε όλες τις περιοχές της χώρας και όχι να μείνουν στην Ξάνθη, όπως γίνεται συνήθως με παρόμοιες προσπάθειες. Επίσης, τα banners που θα δημιουργηθούν προορίζονται για αεροδρόμια, duty free και σημεία εισόδου στην χώρα, ώστε να έρχεται άμεσα ο επισκέπτης σε επαφή με την Ξάνθη. Ο δήμος Ξάνθης πρέπει επιτέλους να συμμετέχει στις διάφορες εκθέσεις που πραγματοποιούνται, έστω και σε συνεργασία με το Επιμελητήριο, για εξοικονόμηση χρημάτων. Θα πρέπει όμως εκεί να αποστέλλονται άνθρωποι σχετικοί με το αντικείμενο, που γνωρίζουν ξένες γλώσσες και όχι να στέλνουμε, όπως στο παρελθόν, δημοτικούς συμβούλους με τις οικογένειές τους για να κάνουν διακοπές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Ξανθιώτης ξενοδόχος και δημοτικός σύμβουλος.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε τροχιά αναβάθμισης το ελικοδρόμιο Σαμοθράκης

Το έργο, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, έχει αντικείμενο την επισκευή και συντήρηση των εγκα…