Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ξεπέρασε το 20% η πτώση της αγοραστικής κίνησης στην Ξάνθη τις γιορτές

Ξεπέρασε το 20% η πτώση της αγοραστικής κίνησης στην Ξάνθη τις γιορτές

0
agora xanthis

Αρνητικά και αποκαλυπτικά τα στοιχεία της έρευνας της ΕΣΕΕ για τις αγορές της ΑΜ-Θ

Η αγορά της Ξάνθης ανάμεσα στις τρεις της Περιφέρειας με τον χαμηλότερο τζίρο κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων σε σχέση με πέρυσι

Τρεις στις τέσσερεις εμπορικές επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερο τζίρο την εορταστική περίοδο, αν και η μία στις τρεις επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου πραγματοποίησε προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων. Αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα της έρευνας του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων για το σύνολο της εορταστικής περιόδου που πέρασε. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από 12/12/16 έως 9/1/17 και όπως προκύπτει από τα στοιχεία, και φέτος η εμπορική κίνηση της εορταστικής αγοράς βαίνει μειούμενη. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των έμπορων, τα αίτια για την πορεία της αγοράς είναι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα εξαιτίας της καθυστέρησης της δεύτερης αξιολόγησης, η συνεχής μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών αλλά και οι αυξανόμενοι φόροι, που δεν αφήνουν περιθώρια ιδιαίτερης αισιοδοξίας, καθώς δημιουργούν αρνητικό κλίμα στην αγορά.

Black Friday και χειμερινές εκπτώσεις λειτούργησαν αρνητικά, παρότι έγιναν προσφορές και τα Χριστούγεννα

Επιπλέον, πολλοί έμποροι σημειώνουν ότι ένας ακόμα λόγος είναι η νεοφερμένη πρακτική της «Black Friday», η οποία προηγήθηκε της εορταστικής περιόδου και η οποία απορρόφησε σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου εισοδήματος, ενώ και οι αναμενόμενες χειμερινές εκπτώσεις του 2017, που μόλις ξεκίνησαν, έπαιξαν ρόλο στο μειωμένο τζίρο τις γιορτές. Και αυτό την ίδια στιγμή που η μία στις τρεις επιχειρήσεις στο σύνολο του λιανικού εμπορίου πραγματοποίησε προσφορές την περίοδο των Χριστουγέννων. Μάλιστα από τις επιχειρήσεις που έκαναν προσφορές στο διάστημα των γιορτών, το 50% των επιχειρήσεων ένδυσης και υπόδησης και το 41% των επιχειρήσεων οικιακού εξοπλισμού επέλεξαν να κάνουν προσφορές. Αντίθετα, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου τροφίμων και επιμορφωτικών ειδών εμφανίζουν μικρότερα ποσοστά, της τάξης του 10% και 18%. Μεταξύ 21% και 40%, είναι το ύψος των προσφορών που επέλεξε το 50% των επιχειρήσεων.

Τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις είδαν χαμηλότερο τζίρο σε σχέση με πέρυσι

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα τρεις στις τέσσερεις (76%) επιχειρήσεις παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα τζίρου από τα αντίστοιχα της προηγούμενης χρονιάς, περίπου μία στις πέντε (17%) κατέγραψε αμετάβλητο κύκλο εργασιών και μόλις το 7% των επιχειρήσεων σημειώνει το 2016 τζίρο μεγαλύτερο από τον περσινό. Στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης το ποσοστό των καταστημάτων που σημείωσε μειωμένες πωλήσεις ανέρχεται στο 88%. Στον αντίποδα, το μικρότερο ποσοστό πτώσης του κύκλου εργασιών εμφανίζεται στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των τροφίμων (58%), καθιστώντας τον συγκεκριμένο κλάδο ως τον ανθεκτικότερο του εμπορίου. Επιπλέον, το 28% των επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η μείωση ανέρχεται σε ποσοστό άνω του 40%, το 12% σε ένα εύρος μεταξύ 31% και 40%, ενώ στις υπόλοιπες κατηγορίες ισοκατανέμονται οι απαντήσεις με ένα ποσοστό που αγγίζει το 20%. Ουσιαστικά 4 στις 10 επιχειρήσεις που είχαν μείωση πωλήσεων φαίνεται να χάνουν πάνω από 30% του τζίρου τους μέσα σε έναν χρόνο στο διάστημα της εορταστικής περιόδου του 2016 σε σχέση με το 2015. Σημειώνεται ότι η αρνητική εικόνα της αγοράς αφορά το σύνολο της χώρας. Σύμφωνα με τους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο διάστημα των φετινών εορτών εμφάνισαν πτωτική τάση στη συντριπτική πλειονότητα των περιοχών, η οποία σε μεσοσταθμική βάση ανήλθε στα επίπεδα του 17,6%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή εορταστική περίοδο. Η περίοδος των φετινών εορτών δεν βοήθησε ιδιαίτερα τις μικρές και μεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, καθώς στην πλειονότητά τους δήλωσαν ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με πέρυσι.

Η εικόνα στις τοπικές αγορές της Περιφέρειας ΑΜ-Θ

Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, πτώση παρουσίασε η κίνηση και στις πέντε αγορές στις πρωτεύουσες των Περιφερειακών Ενοτήτων της ΑΜ-Θ. Οι έμποροι σε Δράμα, Ξάνθη και Καβάλα εκτιμούν ότι είδαν πτώση της κίνησης μεταξύ 21% και 30%, ενώ λίγο καλύτερη, αλλά και πάλι με αρνητικό πρόσημο, εκτιμούν ότι ήταν η κίνηση στα καταστήματά τους οι έμποροι σε Αλεξανδρούπολη και Κομοτηνή. Ακολουθούν οι εκτιμήσεις για τις αγορές της ΑΜ-Θ σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας:

Εμπορικοί Σύλλογοι

Εκτιμώμενο ποσοστό

Ε.Σ Αλεξανδρούπολης

– 10%

Ε.Σ Δράμας

– 21 – 30%

Ε.Σ Ξάνθης

– 21 – 30%

Ε.Σ Καβάλας

– 21 – 30%

Ε.Σ Κομοτηνής

– 10%

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …