Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας βάζουν ‘’χειρόφρενο’’ στα οχήματα

Τα υψηλά τέλη κυκλοφορίας βάζουν ‘’χειρόφρενο’’ στα οχήματα

0
pinakides eforia16

Μεγάλη προσέλευση στην Εφορία Ξάνθης για κατάθεση πινακίδων, παρότι μέχρι στιγμής είναι μικρότερη σε σχέση με πέρυσι

Κάποιοι προτιμούν να μείνουν χωρίς όχημα, παρά να καταβάλουν μερικές εκατοντάδες ευρώ – Μέχρι την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου η προθεσμία κατάθεσης, προς το παρόν

Σε ακινησία έχουν τεθεί πολλά οχήματα και στην Ξάνθη τα τελευταία χρόνια. Καθώς οι οικονομικές συνθήκες είναι πλέον δεδομένες, έχουν μειωθεί οι αγορές οχημάτων μεγάλου κυβισμού από όσους δεν μπορούν να τα συντηρήσουν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο αριθμός των οχημάτων που τίθεται σε ακινησία σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Με την προθεσμία κατάθεσης να λήγει αύριο, 30 Δεκεμβρίου, προς το παρόν, προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή των τελών κυκλοφορίας για το 2017, αρκετοί είναι οι Ξανθιώτες που προσήλθαν στο γραφείο 209 του δευτέρου ορόφου της ΔΟΥ Ξάνθης με τις πινακίδες του οχήματός τους υπό μάλης. Μαζί με τις πινακίδες και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, που δεν είναι λίγα.

Λιγότερες πινακίδες κατατίθενται σε σχέση με πέρυσι

pinakides oura16Όπως μας ανέφεραν υπάλληλοι του γραφείου φορολογίας αυτοκινήτων, η φετινή ‘’ουρά’’ αναμονής είναι σαφώς μικρότερη από την αντίστοιχη περσινή, που έφτανε μέχρι τις σκάλες του δευτέρου ορόφου. Παρότι δίνονται ‘’χαρτάκια’’ με αριθμό και στο γραφείο εξυπηρετούν τρεις υπάλληλοι, τα στοιχεία των δικαιολογητικών που πρέπει να περαστούν στο σύστημα είναι πολλά και η διαδικασία χρονοβόρα. Χθες το πρωί, μάλιστα, το ηλεκτρονικό σύστημα ‘’έπεσε’’ για μία ώρα, κάνοντας την αναμονή ακόμη μεγαλύτερη. Στην αγανάκτηση της αναμονής, προστίθεται και η απογοήτευση από τον αποχωρισμό του οχήματος, που για πολλούς ιδιοκτήτες δεν είναι ένα δεύτερο και όχι τόσο απαραίτητο όχημα, αλλά το μοναδικό αυτοκίνητο της οικογένειας. «Το αυτοκίνητό μου είναι 20 χρόνων. Η αξία του πλέον είναι σχεδόν ίση με τα τέλη κυκλοφορίας», μας λέει ο κ. Κώστας, που περιμένει στην ουρά και βρήκε την ευκαιρία να εγκαταλείψει την οδήγηση, λόγω και της προχωρημένης ηλικίας του. Εκτός από τα τέλη κυκλοφορίας, οι οδηγοί επιβαρύνονται και με πλείστα όσα επιπλέον έξοδα για ασφάλιση, ΚΤΕΟ, συντήρηση, καύσιμα, πέραν του φόρου πολυτελείας που επιβαρύνει τους κατόχους οχημάτων μεγάλου κυβισμού.

«Λίγο με τα πόδια, λίγο με το αυτοκίνητο των παιδιών μου, θα τα βολέψουμε»

pinakides dikaiologitika16Αρκετοί μας δήλωσαν ότι θα μείνουν πλέον δίχως όχημα, ωστόσο δεν έχουν άλλη λύση, αφού δεν μπορούν να καλύψουν το απαγορευτικό κόστος της συντήρησης του αυτοκινήτου τους. Μαζί με αυτούς που παραδίδουν πινακίδες αυτοκινήτων, υπάρχουν και αυτοί που παραδίδουν ακόμη και τις πινακίδες των δικύκλων τους, σχολιάζοντας ότι τα δύο οχήματα σε μία οικογένεια είναι πλέον πολυτέλεια, έστω και αν το ένα είναι μηχανάκι. Και η κατάθεση των πινακίδων δεν γίνεται λόγω προσωρινής αδυναμίας, αφού, όπως ανέφεραν πολλοί στο «Ε», δεν προβλέπεται να αλλάξει κάτι προς το καλύτερο τους επόμενους μήνες. Η κατάργηση, μάλιστα, των αναλογικών τελών κυκλοφορίας για όσους αποφάσιζαν εντός του έτους να ανακτήσουν τις πινακίδες τους, πληρώνοντας μέρος των τελών και όχι το σύνολο, αποθαρρύνει όσους είχαν μια τέτοια σκέψη. Το μόνο που μπορούν να κάνουν, είναι να πάρουν προσωρινή άδεια από τον προϊστάμενο της ΔΟΥ για να μετακινήσουν το όχημά τους για δύο μόνο μέρες τον μήνα, πληρώνοντας ημερήσια τέλη 1,90 ευρώ και παίρνοντας ειδική πινακίδα από χαρτόνι με το διακριτικό «Μ».

Απαραίτητος ο χώρος στάθμευσης για να παραδοθούν οι πινακίδες

Ο συνολικός αριθμός των πινακίδων που παραδόθηκαν δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, καθώς η διαδικασία θα είναι σε εξέλιξη τουλάχιστον μέχρι και την Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου, εφόσον δεν δοθεί επιπλέον παράταση. Μία από τις προϋποθέσεις και ένα από τα απαραίτητα δικαιολογητικά για να τεθεί το ΙΧ σε ακινησία, είναι ο ιδιόκτητος ή μισθωμένος χώρος στάθμευσης του οχήματος, που δεν μπορεί να εγκαταλειφθεί οπουδήποτε. Μία ακόμη προϋπόθεση που δυσκολεύει κάποιους κατόχους ΙΧ είναι η απαραίτητη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας του προηγούμενου έτους. Η κατάθεση των πινακίδων σημαίνει ουσιαστικά ότι το ΙΧ αδρανοποιείται και οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας παραμένουν στην ΔΟΥ για διάστημα ενός χρόνου, μετά τον οποίο καταστρέφονται.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έμφυλη βία δίχως τέλος σε Ελλάδα και Ευρώπη

Γράφει η Φωτεινή Οικονομοπούλου, απόφοιτη Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων του Παντείου Παν…