Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Επέστρεψαν τις πινακίδες τους οι Ξανθιώτες που πλήρωσαν αναλογικά τέλη

Επέστρεψαν τις πινακίδες τους οι Ξανθιώτες που πλήρωσαν αναλογικά τέλη

0
pinakides

Προσωρινή άρση ακινησίας επιλέγουν πολλοί οδηγοί για οχήματα μεγάλου κυβισμού – Μειώθηκε το ‘’κύμα’’ παράδοσης πινακίδων των προηγούμενων ετών

Αναμένεται τις επόμενες μέρες η εγκύκλιος για τα τέλη κυκλοφορίας του 2017 με πιθανές μειώσεις στα οχήματα μεγάλου κυβισμού, αλλά στις εκπομπές ρύπων που απαλλάσσονται από τέλη

Την Δευτέρα 31 Οκτωβρίου έληξε η προθεσμία για πολλούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που είχαν πάρει πίσω τις πινακίδες των ακινητοποιημένων οχημάτων τους για 3, 6 ή 12 μήνες. Πολλοί ήταν αυτοί που βρέθηκαν στο αρμόδιο τμήμα της ΔΟΥ Ξάνθης για να επιστρέψουν τις πινακίδες κυκλοφορίας, ώστε να αποφύγουν τα πρόστιμα που προβλέπονται. Επωφελούμενοι από την ευνοϊκή ρύθμιση, δεν ήταν λίγοι οι οδηγοί που πλήρωσαν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας, ώστε να μπορέσουν να κινήσουν για ένα διάστημα τα οχήματά τους.

Ευνόησαν την κινητικότητα τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας

Έστω και με καθυστέρηση, τον περασμένο Ιούνιο η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ενεργοποιούνται οι διατάξεις για την πληρωμή αναλογικών τελών κυκλοφορίας από όσους κατόχους ΙΧ αυτοκινήτων και λοιπών οχημάτων έχουν δηλώσει ακινησία των οχημάτων τους και έχουν καταθέσει τις πινακίδες στις ΔΟΥ αλλά επιθυμούν να άρουν την ακινησία για χρονικό διάστημα μερικών μηνών μέσα στο 2016. Τα περίφημα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, παρότι επιβάρυναν του κατόχους οχημάτων με ‘’καπέλο’’ ενός ή δύο μηνών επιπλέον από αυτούς που θα επέλεγαν να κάνουν άρση ακινησίας, χρησιμοποιήθηκε σε πολλές περιπτώσεις. Όπως ανέφερε στο «Ε» η κα Κυριακίδου του αρμόδιου τμήματος της ΔΟΥ Ξάνθης, οι περισσότερες περιπτώσεις αφορούσαν κατόχους που απουσιάζουν για μεγάλα διαστήματα και βρίσκονται στην Ελλάδα τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες ή και κατόχους οχημάτων μεγάλου κυβισμού, τα οποία χρησιμοποιούνται για ταξίδια και μεγαλύτερες αποστάσεις από τις συνηθισμένες.

«Τσουχτερά» τα πρόστιμα – Συνεπείς πλέον οι οδηγοί μετά τους αυστηρούς ελέγχους

Τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας ήταν ουσιαστικά τα τέλη που αναλογούν στους μήνες επανακυκλοφορίας του οχήματος, στους οποίους προστέθηκαν επιπλέον τέλη που αναλογούν σε 1 ή 2 ακόμη μήνες. Οι κάτοχοι φρόντισαν να είναι συνεπείς με την διορία επιστροφής των πινακίδων, αφού το πρόστιμο για όποιον δεν επέστρεφε εγκαίρως τις πινακίδες του έφτανε το διπλάσιο ποσό των ετήσιων τελών κυκλοφορίας. Η κα Κυριακίδου τόνισε ότι υπάρχει γενικότερα μια αυξημένη συμμόρφωση στα όσα ο νόμος προβλέπει. «Παλιότερα δεν πραγματοποιούνταν τόσοι έλεγχοι και είχαμε πολλά αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν χωρίς να έχουν πληρώσει τέλη, ασφάλεια, ΚΤΕΟ. Τώρα που οι έλεγχοι έχουν ενταθεί, τα τέλη βεβαιώνονται και τα πρόστιμα είναι υψηλά, οι περισσότεροι κάτοχοι οχημάτων συμμορφώνονται», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μειωμένη η παράδοση πινακίδων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια – Εν αναμονή αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας του 2017

Γενικότερα, τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί η παράδοση πινακίδων, που κάποιες χρονιές γνώριζε πρωτοφανή μαζικότητα. Όπως μας ενημέρωσε η κα Κυριακίδου, τα έτη 2011 και 2012 καταγράφηκαν οι περισσότερες δηλώσεις ακινησίας με παράδοση της άδειας και των πινακίδων, φαινόμενο που άρχισε να μειώνεται από το 2013 και μετά. «Τις χρονιές εκείνες ακινητοποιήθηκαν πολλά οχήματα μεγάλου κυβισμού, όπως και οχήματα δεκαετίας, πολλά από τα οποία αποσύρθηκαν στην συνέχεια, με τους κατόχους να επωφελούνται της δυνατότητας απόσυρσης που ίσχυε μέχρι τον Μάιο», σημείωσε η ίδια. Οι ΔΟΥ της χώρας και μαζί και η ΔΟΥ Ξάνθης βρίσκονται εν αναμονή των νέων εγκυκλίων, που συνήθως αποστέλλονται στα μέσα Νοεμβρίου, αναφορικά με τα τέλη κυκλοφορίας του 2017. Υπάρχουν πληροφορίες για μείωση των τελών στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ώστε να δοθούν κίνητρα και να αρθεί η ακινησία τους, καθώς στις περιπτώσεις αυτές τα τέλη δεν είναι αναλογικά με την χρήση. Όπως χαρακτηριστικά είπε η κα Κυριακίδου: «Ένα αυτοκίνητο μικρού κυβισμού μπορεί να κάνει πολύ περισσότερα χιλιόμετρα από ένα μεγάλου κυβισμού, τα τέλη του οποίου έφταναν τα 1.100 έως και 1.320 ευρώ». Επίσης, η εκπομπή ρύπων που δεν συνοδεύεται από τέλη κυκλοφορίας κατέβηκε από τα 100g/km στα 90 για το 2016 και αναμένεται να κατέβει ακόμη περισσότερο στα 80g/km το 2017.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Δυσεύρετο το εργατικό δυναμικό στην Ξάνθη

Προσφορά εργασίας υπάρχει αλλά οι άνεργοι προτιμούν τα επιδόματα –  Παράπονα εργοδοτ…