Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στα… χαρτιά φαίνεται να μένει η μαρίνα Αλεξανδρούπολης

Στα… χαρτιά φαίνεται να μένει η μαρίνα Αλεξανδρούπολης

0
marina kalamatas

Παρότι η κατασκευή της αποτελεί συμβατική υποχρέωση για το Καζίνο Θράκης, δεν υπήρξε καμία κρατική παρέμβαση για 21 χρόνια

Γρ. Στογιαννίδης: «Η υπουργός Τουρισμού έδειξε ενδιαφέρον, καθώς αποτελεί σημαντικό έργο για την Θράκη»

Στην Ελλάδα, αρχίσαμε να μαθαίνουμε για τις «μαρίνες» την δεκαετία του 1950 με την ίδρυση του Ε.Ο.Τ. και τη λειτουργία της πρώτης μαρίνας στη Βουλιαγμένη. Στην Αλεξανδρούπολη, το θέμα άρχισε να απασχολεί την τοπική κοινωνία ήδη από το 1993 με την έκδοση του Νόμου 2160/1993 «Ρυθμίσεις για τον τουρισμό σε συνδυασμό με το άρθρο 2 του Νόμου 2206/1994 «Ίδρυση, Οργάνωση, Λειτουργία και Έλεγχος των Καζίνο», που προέβλεπε την εκτέλεση αναπτυξιακών έργων στις περιοχές ίδρυσης νέων Καζίνο. Για την εφαρμογή του νόμου εκδόθηκε το 1995 Απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού, με την οποία προβλεπόταν κατασκευή Μαρίνας στην Αλεξανδρούπολη από τον ιδιοκτήτη του τότε Καζίνο Ξάνθης, σύμφωνα με προμελέτη του ΕΟΤ, προϋπολογισμού 3 δισ. δρχ. Για πολλά χρόνια η τοπική κοινωνία «αποκοιμήθηκε» περιμένοντας την υλοποίηση αυτής της εξαγγελίας. Σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα, η μαρίνα έπρεπε να κατασκευαστεί το διάστημα από 1 Δεκεμβρίου 2002 μέχρι 1 Ιουνίου 2004. 12 χρόνια μετά τίποτα, ασφαλώς, δεν έχει γίνει.

Καμία μαρίνα από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη

Όταν μιλάμε για τουριστική ανάπτυξη, εμπίπτουν σε αυτήν όλες οι μορφές τουρισμού. Η κατασκευή μίας μαρίνας απευθύνεται σε ιδιοκτήτες γιοτ, στους οποίους παρέχει όλα τα απαραίτητα για την παραμονή και τον ανεφοδιασμό τους. Όπως ανέφερε στο «Ε» ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης, Γρηγόρης Στογιαννίδης, μία μαρίνα μπορεί να απασχολήσει 40 με 50 εργαζόμενους, αλλά το κυριότερο είναι ότι γίνεται το μέσο για την παρουσία πλούσιων τουριστών στην περιοχή. «Έχουμε επανειλημμένα τονίσει την σημασία και τα πολλαπλά οφέλη που θα προέλθουν από την κατασκευή της μαρίνας, η οποία αποτελεί συμβατική υποχρέωση του Καζίνο Θράκης. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει καμία μαρίνα από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη», σημείωσε χαρακτηριστικά ο επί χρόνια εκπρόσωπος των εργαζομένων του Καζίνο Θράκης. Το θέμα επανήλθε εσχάτως στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Αλεξανδρούπολης από την αντιπολίτευση. Από τις κατά καιρούς προτάσεις έχουν αναφερθεί ως κατάλληλοι χώροι: α) Εντός του υπάρχοντος εμπορικού λιμένα, β) Δυτικά του υπάρχοντος εμπορικού λιμένα και γ) στην παραλία Απολλωνιάδας. Για τις δυο πρώτες περιπτώσεις υπεύθυνος για την έναρξη της διαδικασίας είναι ο Οργανισμός Λιμένα Αλεξανδρούπολης ΑΕ, ενώ για την τρίτη ο δήμος Αλεξανδρούπολης. Σε επικοινωνία που είχαμε με τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης κ. Λαμπάκη, μας ανέφερε ότι η ιστορία είναι παλιά και δεν προχώρησε καθώς έχει να κάνει με τα κέρδη που παρουσιάζει το Καζίνο. «Το Καζίνο απέδειξε ζημία, οπότε δεν ισχύει η συμβατική υποχρέωση. Όπως μάλιστα ισχυρίζονται κάποιοι, υπάρχει παραγραφή της υποχρέωσης μετά από τόσα χρόνια», δήλωσε ο ίδιος.

Στογιαννίδης: «Είναι περίεργο ότι κανένας αρμόδιος δεν ‘’ενοχλεί’’ τον ιδιοκτήτη για την υποχρέωση αυτή»

Όταν το 2014 το Καζίνο Ξάνθης μεταφέρθηκε στην Αλεξανδρούπολη με την επωνυμία Καζίνο Θράκης, ο ιδιοκτήτης κ. Πηλαδάκης είχε πει αναφορικά με την μαρίνα σκαφών ως ανεκπλήρωτη συμβατική υπόσχεση του Καζίνο ότι αυτό δεν ήταν υποχρέωση του Καζίνο αλλά συμβατικό δικαίωμα που δεν υλοποίησε γιατί τα κέρδη του Καζίνο στην Ξάνθη δεν ξεπέρασαν ποτέ το προβλεπόμενο στην σύμβαση ποσό. Είχε μάλιστα δηλώσει την πρόθεση να συνεργαστεί με άλλους ιδιώτες και με τους τοπικούς φορείς να επανεξετάσουν το θέμα με νέες πλέον δυνατότητες επαναδιαπραγμάτευσης. Ο κ. Στογιαννίδης δήλωσε ότι έχει ενημερώσει την υπουργό Τουρισμό κα Κουντουρά για το θέμα, η οποία έδειξε ενδιαφέρον στο ενδεχόμενο κατασκευής μαρίνας στην Θράκη και δεσμεύθηκε να το εξετάσει. Ο βουλευτής Ξάνθης εξέφρασε για μια ακόμη φορά την δυσαρέσκειά του, καθώς όπως είπε κανένας αρμόδιος φορέας μέχρι τώρα δεν έχει πιέσει τον κ. Πηλαδάκη για την τήρηση των συμβατικών του υποχρεώσεων. Θύμισε, μάλιστα, ότι από το 2014 δεν λειτουργεί το ξενοδοχείο στην Ξάνθη.

Δεν δικάστηκε το θέμα της μετεγκατάστασης – Αναβολή για Ιανουάριο του 2017

Για το θέμα της μετεγκατάστασης του Καζίνο από την Ξάνθη στην Αλεξανδρούπολη, με άδεια της τότε υπουργού κας Κεφαλογιάννη, δεν υπήρξε καμία αίτηση εισήγησης του ΣτΕ, θέμα για το οποίο υπήρχαν αρνητικές εισηγήσεις στο παρελθόν. Στις 30 Σεπτεμβρίου η υπόθεση θα δικαζόταν στο Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, στο οποίο την παρέπεμψε λόγω φόρτου το ΣτΕ, αλλά η εισηγήτρια ζήτησε αναβολή, με την νέα δικάσιμο να ορίζεται για τον Ιανουάριο του 2017. Όπως σχολίασε ο κ. Στογιαννίδης, οι αναφορές του κ. Πηλαδάκη για άδεια γενικά στην Θράκη δεν ισχύουν, αφού την Υπουργική Απόφαση αναφερόταν η θέση «Λευκός Πύργος Ξάνθης, δυο χιλιόμετρα βορειοδυτικά της πόλης της Ξάνθης». «Αν η απόφαση αφορούσε γενικά την Θράκη, η μεταφορά θα είχε γίνει πολύ νωρίτερα και δεν θα περίμενε την άδεια της κας Κεφαλογιάννη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Στογιαννίδης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυτό είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης Ξάνθης

Αναλυτικά τα έργα και οι προϋπολογισμοί τους Ανοίγουν σε 15 μέρες οι Προσκλήσεις για την υ…