Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Δυναμικό και μαζικό ‘’όχι’’ από τους φορείς της Θράκης για τα νέα διόδια

Δυναμικό και μαζικό ‘’όχι’’ από τους φορείς της Θράκης για τα νέα διόδια

0
nea-diodia

Σε σύσκεψη κάλεσε η ΠΕΔ. Δεν ανταποκρίθηκε η Ξάνθη – Συνάντηση με Σπίρτζη και ΤΑΙΠΕΔ ζητούν οι φορείς της ΑΜ-Θ

Αιτούνται αναλογικό σύστημα διοδίων και μη παραχώρηση της Εγνατίας σε ιδιώτη – Κλειστή η αγορά σε όλη την Θράκη την ημέρα της συνάντησης

Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ η σχεδιαζόμενη κατασκευή 10 νέων σταθμών διοδίων, που θα ανεγερθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 εξ αυτών θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητοδρόμου, με τους δύο να προορίζονται για την Μέστη και την Ελευθερούπολη. Ιδίως αναφορικά με τα νέα διόδια στα γεωγραφικά όρια των νομών Έβρου και Ροδόπης, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ των εν λόγω δύο Περιφερειακών Ενοτήτων ζήτησαν με επιστολή τους προς τους υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, να επανεξεταστεί ο σχεδιασμός. Στην επιστολή οι βουλευτές Αναστασία Γκαρά, Γεώργιος Καϊσάς, Αϊχάν Καραγιουσούφ, Μουσταφά Μουσταφά και Δημήτρης Ρίζος εκφράζουν την ανησυχία τους καθώς και της τοπικής κοινωνίας «για τις αρνητικές συνέπειες και τις επιβαρύνσεις που θα προκληθούν σε μία ιδιαίτερη και παραμεθόρια περιοχή όπως αυτή του Έβρου και της Ροδόπης».

Αύξηση του κόστους μετακίνησης και προϊόντων

Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η δημιουργία του εν λόγω σταθμού διοδίων θα αυξήσει αφενός το κόστος μετακίνησης των κατοίκων της περιοχής προς το εσωτερικό της χώρας και αφετέρου τις τιμές των προϊόντων που φτάνουν στην ακριτική περιοχή, ενώ κάνουν λόγο για αντικίνητρο για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε Έβρο και Ροδόπη καθώς και για νέες επενδύσεις, δεδομένου ότι το μεταφορικό κόστος είναι ήδη πολύ υψηλό. Επίσης, τίθεται το ζήτημα της επιβάρυνσης του κόστους υγείας για πολλούς πολίτες της Θράκης, οι οποίοι εξυπηρετούνται στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη. Τονίζουν ακόμη τον κίνδυνο να ενταθεί η ανισότητα της χώρας μας με τη Βουλγαρία και την Τουρκία, δύο αγορές και οικονομίες άκρως ανταγωνιστικές και δύο χώρες με τις οποίες η Θράκη διαθέτει αρκετές πύλες εισόδου.

Έτοιμοι για δυναμικές κινητοποιήσεις οι φορείς της Θράκης

Έτοιμοι για πολύ δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να μην εγκατασταθούν διόδια στη Μέστη, δήλωσαν σύσσωμοι οι φορείς από Έβρο και Ροδόπη, που συμμετείχαν στην ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στην Αλεξανδρούπολη. Την σύσκεψη συγκάλεσε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜ-Θ, Ευάγγελος Λαμπάκης, ενόψει της διαδικασίας δημοπράτησης κατασκευής Σταθμού Διοδίων στα όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης-Έβρου, στο ύψος της Μέστης. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ΓΝΩΜΗΣ, Αυτό που τονίστηκε από όλους είναι πως η ευρύτερη περιοχή της Θράκης δεν αντέχει άλλα διόδια, καθώς η οικονομική αφαίμαξη σε όλες τις παραγωγικές τάξεις θα είναι πρωτόγνωρη και θα έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στα ήδη πενιχρά εισοδήματα των κατοίκων. Έτσι, αποφασίστηκε να ζητήσουν συνάντηση για τις 31 Οκτωβρίου, με τον αρμόδιο υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη και τον πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιο Πιτσιόρλα. Την ίδια μέρα, μάλιστα, θα είναι κλειστή η αγορά σε ολόκληρη τη Θράκη.

Αναλογικότητα στα διόδια θα ζητήσουν στην συνάντηση και ζήτημα μη παραχώρησης της Εγνατίας σε ιδιώτη

Στη συνάντηση, η αντιπροσωπεία των φορέων της Θράκης θα ζητήσει να μην εγκατασταθούν νέα διόδια στην περιοχή, απορρίπτοντας τις αρχικές σκέψεις για αντιπρόταση λειτουργίας διοδίων στους Κήπους. Παράλληλα, θα θέσουν θέμα αναλογικότητας για τα ήδη υπάρχοντα διόδια, ενώ θα ζητήσουν να μην ξεπουληθεί για λίγες δεκάδες εκατομμύρια η Εγνατία Οδός, που λειτουργεί με ετήσια έσοδα 1 δισ. ευρώ, αλλά να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα της. Σημειώνεται πως σύμφωνα με την ΚΥΑ που υπέγραψαν οι τότε υπουργοί Χαρδούβελης και Χρυσοχοϊδης από το Νοέμβριο του 2014, προβλέπονται συνολικά 7 διόδια από τον Έβρο ως τη Θεσσαλονίκη αντί των 3 που λειτουργούν σήμερα.

ΤΕΕ: Να δοθεί μία ορθολογική και ηθική βάση στην πρόταση των φορέων

Ιδιαίτερα χρήσιμη χαρακτηρίστηκε η τοποθέτηση του προέδρου του ΤΕΕ Θράκης Αργύρη Πλέσια, ο οποίος τόνισε πως θα πρέπει να δοθεί μία ορθολογική και ηθική βάση στην πρόταση των φορέων. Όπως ανέφερε: «Αν τελικώς δεν γίνουν διόδια στη Μέστη και γίνουν 3 πριν τη Θεσσαλονίκη, είναι το ίδιο κακό. Οφείλουμε να διεκδικήσουμε την αναλογικότητα των διοδίων», είπε, ενώ συμπλήρωσε πως «η Εγνατία, κατά 70%, έχει χρηματοδοτηθεί μέσω των περιφερειακών προγραμμάτων της ΑΜ-Θ. Χάσαμε ανάπτυξη σε άλλα πράγματα για να γίνει αυτό το εθνικό έργο. Και η πολιτεία οφείλει να το αναγνωρίσει αυτό». Παράλληλα, εκτίμησε ότι η Εγνατία είναι λάθος σχεδιασμένη, σύμφωνα με μελέτη προσβασιμότητας του ΤΕΕ, κάτι που οφείλεται, όπως επισήμανε, στα διόδια. «Φτιάξαμε αραιούς κόμβους με αποτέλεσμα να μην έχει η τοπική κοινωνία εύκολη προσβασιμότητα. Οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι έχουν εισόδους και εξόδους ανά 10 χλμ, η Εγνατία ανά 20-25. Αυτό, μόνο με τη χρέωση ανά χιλιόμετρο μπορεί να αποκατασταθεί», σημείωσε ο ίδιος. Η πρόταση των φορέων, θα πρέπει, σύμφωνα με τον κ. Πλέσια, να κινείται στους άξονες: θεσμοθέτηση ηλεκτρονικών διοδίων με ορθολογικό αναλογικό σύστημα, ύπαρξη ειδικού τιμολογίου σε περιοχές με μη εναλλακτικό οδικό δίκτυο, έλεγχο κυκλοφορίας με βινιέτες στην είσοδο-έξοδο για όσους είναι τράνζιτ στην Ελλάδα, και τέλος, εφαρμογή από την Εγνατία των περιβαλλοντικών της δεσμεύσεων, δηλαδή στη δημιουργία πάρκινγκ και wc κάθε 10 χλμ, αλλά και στην κατασκευή ΣΕΑ.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Κουτσούκος – Εγνατία Οδός: Τον Ιούνιο αναμένεται να παραδοθεί η μελέτη για τη γέφυρα Κήπων- Υψάλων

Η τουρκική πλευρά βλέπει το εμβληματικό έργο ως μια πύλη προς την Ευρώπη, η δε ελληνική αν…