Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Με το πρώτο κουδούνι απεργούν οι δάσκαλοι

Με το πρώτο κουδούνι απεργούν οι δάσκαλοι

0
sxoleio-web

Αντιδρούν στις αλλαγές του υπουργείου στο ολοήμερο και στα νηπιαγωγεία – 24ωρη απεργία στις 15 Σεπτεμβρίου προκήρυξε η ΔΟΕ

Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, Δ. Ντούμος: «Υποβαθμίζεται η πρωτοβάθμια εκπαίδευση…»

 

Απεργία με το πρώτο κουδούνι εξήγγειλαν οι δάσκαλοι ξεκινώντας «θερμά» την νέα σχολική χρονιά και με …αγωνιστικό τρόπο. Συγκεκριμένα η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος εξήγγειλε 24ωρη απεργία στις 15 Σεπτεμβρίου, αντιδρώντας στις αλλαγές που έχει επιφέρει με νομοθετήματα ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης, ερήμην των δασκάλων – όπως υποστηρίζουν – και ιδιαιτέρως στον νέο τύπο ολοήμερου στην προσχολική αγωγή.

Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης, Δ. Ντούμος: «Υποβαθμίζεται η πρωτοβάθμια εκπαίδευση…»

Να σημειώσουμε ότι η απεργία είχε αποφασιστεί τον Ιούνιο στην γενική συνέλευση με το αιτιολογικό ότι η ηγεσία του υπουργείου ότι «διαλύει το ολοήμερο νηπιαγωγείο», ότι επιβάλλει 25ωρο χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της λειτουργίας του νηπιαγωγείου και ότι δεν προχωρά σε καμία επίλυση των τεράστιων κτιριακών προβλημάτων. Εκφράζοντας τα επιχειρήματα της ΔΟΕ ο πρόεδρο του Διδασκαλικού συλλόγου Ξάνθης κ. Δημήτρης Ντούμος εκθέτει και μια σειρά από άλλα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι δάσκαλοι με το πρώτο… ντριιιιιν. Ειδικότερα επισημαίνει πως η ηγεσία με το επιχείρημα του εξορθολογισμού στην εκπαίδευση ουσιαστικά την υποβαθμίζει μειώνοντας τις ώρες διδασκαλίας και παράλληλα απαξιώνει τα πτυχία των ειδικευμένων εκπαιδευτικών καλύπτοντας ώρες από τα πλεονάσματα των άλλων σε μια προσπάθεια εξοικονόμησης διδακτικού προσωπικού. Αυτό όμως – υποστηρίζει πως έχει αρνητικό αντίκτυπο στους μαθητές που πλέον θα διδάσκονται λιγότερες ώρες ξένης γλώσσας, πληροφορική και όχι από ειδικευμένους δασκάλους, κάνει λόγο για υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: «Ο χώρος της παιδείας πρέπει να είναι χώρος συναίνεσης και πρωτοβουλιών. Όμως το υπουργείο αποφασίζει ερήμην μας. Παρουσιάζει την μείωση της διδακτικής ύλης ως παιδαγωγικό μέτρο ενώ το κάνει για εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, απαξιώνει τα πτυχία των εκπαιδευτικών κλάδων και οδηγεί σε ανεργία συναδέλφους», αναφέρει ο κ. Ντούμος.

Χαρακτηρίζει, επίσης, «επικοινωνιακού χαρακτήρα» την εξαγγελία για επέκταση και γενίκευση του θεσμού του ολοήμερου, εκτιμώντας ότι στην πραγματικότητα «συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο». Σχολιάζοντας δε την απόφαση για αναστολή λειτουργίας μειονοτικών σχολείων στους δήμους Τοπείρου και Μύκης ο κ. Ντούμος επισημαίνει πως ο νόμος ορίζει όταν ένα σχολείο έχει κάτω από 8 παιδιά συγχωνεύεται. Αυτό και πρέπει να γίνει αρκεί να διασφαλιστεί η μεταφορά των παιδιών από την περιφερειακή ενότητα Ξάνθης. Απαιτεί δε και την σύμφωνη γνώμη του οικείου δημοτικού συμβούλιου και στην περίπτωση αυτή προφανώς δεν κρίθηκε σκόπιμο να ζητηθεί και έτσι εξηγούνται οι αντιδράσεις από τον δήμο Τοπείρου και αναστολή λειτουργίας του 2/θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Κύκνου και του 2/θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ζουμπουλίου.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σε τροχιά αναβάθμισης το ελικοδρόμιο Σαμοθράκης

Το έργο, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, έχει αντικείμενο την επισκευή και συντήρηση των εγκα…