Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Στο «σφυρί» αντί 7,8 εκ. ευρώ το Εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης

Στο «σφυρί» αντί 7,8 εκ. ευρώ το Εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης

0
ergostasio zaxaris 1

Εγκρίθηκε στην γενική συνέλευση του Δ.Σ. της ΕΒΖ. Μια περιπέτεια σε πολλές συνέχειες…. Από την βιοαιθανόλη και το συσκευαστήριο έως το «Πωλείται» του σήμερα

Σ. Γιαννακίδης, βουλευτής Ξάνθης: «Δεν γνωρίζαμε την «μαύρη τρύπα» των 70 εκ. ευρώ στην ΕΒΖ όταν μιλούσαμε για επαναλειτουργία». Άφησε υπόνοιες ότι ελέγχονται και 17 άτομα από την Ξάνθη

Πουλάει τα «ασημικά» της η ΕΒΖ και μεταξύ αυτών και το εργοστάσιο Ξάνθης στην προσπάθειά της να διασωθεί και στη συνέχεια να αναπτυχθεί, μέσω της δανειακής αναδιάρθρωσης από την Τράπεζα Πειραιώς. Η πώληση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας συμπεριλαμβάνονται στο σχέδιο αναδιάρθρωσης που εγκρίθηκε σε πρόσφατη γενική συνέλευση και έχει ως στόχο την απομείωση του τραπεζικού της δανεισμού κατά 49,58 εκατ. ευρώ.

Εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης: Μια περιπέτεια σε πολλές συνέχειες…. Από την βιοαιθανόλη και το συσκευαστήριο έως το «Πωλείται» του σήμερα

Μια «πολύπαθη» βιομηχανική μονάδα, το Εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης που συνδέεται άμεσα με την νεώτερη ιστορία της Ξάνθης και που χρησιμοποιήθηκε ως πεδίο άσκησης πολιτικών επιδιώξεων και σκοπιμοτήτων από τους πολιτικούς παράγοντες της Ξάνθης όπως άλλωστε και οι συνεταιριστικές μονάδες και αμφότερα είχαν το ίδιο αποτέλεσμα. Από αναπτυξιακούς «πνεύμονες» της περιοχής μας να μετατραπούν σε «κουφάρια», καταδικάζοντας τον νομό μας σε βιομηχανική «αποψίλωση». Υπενθυμίζουμε πως η αντίστροφη μέτρηση για το εργοστάσιο Ζάχαρης Ξάνθης ξεκίνησε από το 2006 επί κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή όταν το Δ.Σ. της ΕΒΖ αποφάσισε μετατροπή των εργοστασίων Ζάχαρης Λάρισας και Ξάνθης σε εργοστάσια παραγωγής βιοαιθανόλης, απόφαση που επικυρώθηκε και από τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή στα εγκαίνια της 71ης ΔΕΘ. Η προσπάθεια να αναλάβει ο επενδυτής που είχε εμφανιστεί και συγκεκριμένα η κοινοπραξία Renew Energy – Call West Ethanol ναυάγησε γιατί στο μεταξύ «χτύπησε» η κρίση διεθνώς: « Oι συζητήσεις με τους Aμερικανούς εξακολουθούν και είναι σε ισχύ, αλλά, πλέον, οι πιθανότητες να έχουν την επιθυμητή κατάληξη κι η EBZ να αποκτήσει στρατηγικό εταίρο στο εγχείρημα διαρκώς περιορίζονται», έγραφε το «Ε» στις 16/11/2008. Στην συνέχεια και μετά το 2009 ανέλαβε το ΠΑΣΟΚ με την δέσμευση αρχικά να επαναλειτουργήσει και στην συνέχεια να λειτουργήσει το τμήμα του συσκευαστηρίου. Στο μεταξύ η τευτλοκαλλιέργεια εγκαταλείφτηκε από την περιοχή και μια προσπάθεια που έγινε δεν απέδωσε αφού οι αγρότες δεν ανταποκρίθηκαν κρίνοντας ως μη συμφέρουσες τις τιμές που έδινε η ΕΒΖ. Στο μεταξύ το Εργοστάσιο της Ξάνθης απαξιώθηκε και μεγάλο μέρος του εξοπλισμού του είτε μεταφέρθηκε σε άλλα εργοστάσια της εταιρείας είτε πωλήθηκε ως σκραπ ενώ και οι λιγοστοί εργαζόμενοι (12 συγκεκριμένα) που απέμειναν μεταφέρθηκαν στο Πλατύ. Στη συνέχεια και συγκεκριμένα το 2012 – 2013 έγινε μια προσπάθεια πώλησης της συμμετοχής της υπό εκκαθάριση Αγροτικής Τράπεζας στην Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης μέσω διεθνούς διαγωνισμού που όμως κρίθηκε άγονος. Ο ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβε με την δέσμευση της εξυγίανσης της ΕΒΖ ενώ ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ είχε στην πρώτη σειρά της πολιτικής του ατζέντας την επαναλειτουργία του Εργοστασίου Ζάχαρης Ξάνθης.

Σ. Γιαννακίδης, βουλευτής Ξάνθης: «Δεν γνωρίζαμε την «μαύρη τρύπα των 70 εκ. ευρώ στην ΕΒΖ»

Κληθείς να σχολιάσει την αναντιστοιχία που προκύπτει μεταξύ λόγων και έργων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης κ. Στάθης Γιαννακίδης σημείωσε πως: «Τότε δεν γνωρίζαμε τα πραγματικά δεδομένα. Δεν γνωρίζαμε την «μαύρη τρύπα των 70 εκ. ευρώ στην ΕΒΖ που βρήκαν οι ορκωτοί λογιστές μετά από έλεγχο που έκαναν και ήδη τα πορίσματα βρίσκονται στον εισαγγελέα και ήδη υπάρχει κατηγορητήριο για 7 εμπλεκομένους. Κι έπεται συνέχεια…», τονίζει με νόημα ο κ. Γιαννακίδης αποκαλύπτοντας πως: «Υπάρχουν και 17 άτομα από την Ξάνθη»!

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Φύσηξε» και γεμίσαμε σκόνη στην Ξάνθη

Καλυμμένα τα αυτοκίνητα, οι δρόμοι και τα μπαλκόνια – Μιλά ο καθηγητής ΔΠΘ και Διευθυντής …