18.472 επιχειρήσεις έκλεισαν από την αρχή του έτους. Η εκτόξευση ήρθε αλλά είναι της φτώχειας κι όχι της ανάπτυξης…
Μια απλή (και άδολη) περικοπή…
Κάποτε, στο μακρινό 1996, η νεοφιλελεύθερη (όπως θα έλεγαν οι του ΣΥΡΙΖΑ) κυβέρνηση Σημίτη θέσπισε ένα επίδομα για τους χαμηλοσυνταξιούχους. Είναι το περίφημο ΕΚΑΣ. Το οποίο επέζησε όλων των ανάλγητων κυβερνήσεων, τη Δεξιάς και του Κέντρου. Ακόμα και στα σκληρά χρόνια των δύο πρώτων Μνημονίων. Κουτσουρεύτηκε, αλλά επέζησε. Οι πιο φτωχοί το έπαιρναν.
Ώσπου ήρθε η αριστερή κυβέρνηση της κοινωνικής ευαισθησίας. Τι είναι λογικό να περιμένει αυτή η κατηγορία των συνταξιούχων; Τουλάχιστον να διατηρηθεί το ΕΚΑΣ. Ειδικά όσοι είχαν ακούσει τον έμπλεο αγανακτήσεως Πρωθυπουργό να διαβεβαιώνει ότι «δεν θα βρεθεί βουλευτής του ελληνικού Κοινοβουλίου» να ψηφίσει την κατάργηση αυτού του μικροεπιδόματος.
Και μετά ήρθε η πραγματικότητα. Αλλά και ο κυνισμός. Δεν υπάρχει λόγος να καταβάλλεται το επίδομα αυτό, αφού εν τω μεταξύ οι συνταξιούχοι έγιναν πλουσιότεροι, λέει ο υφυπουργός. Ο υπουργός του, ο «ταξικός αποστάτης» (με το μαντηλάκι) έχει εξαφανιστεί. Έχει άλλες δουλειές τώρα. Έχει περιλάβει και αναμορφώνει το Σύνταγμα. Με το ΕΚΑΣ θα ασχολείται; Très banal…
Στο κάτω κάτω της γραφής τι είναι ένα κωλοεπίδομα μπροστά στη απλή αναλογική που έρχεται; Θα είναι και άδολη, ρε αχάριστοι. Γι’ αυτό, βουλώστε το.
Γ.Κ.
Όχι τέτοιο τουρισμό
Η εικόνα που αντικρίζει κανείς στην παραλία του Άη Γιάννη στα Άβδηρα σίγουρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ως ιδιαίτερα τιμητική και αποδεκτή. Κατ’ αρχάς βέβαια να πούμε ότι είναι δεδομένο πως θεωρούμε καλοδεχούμενους τους Βούλγαρους τουρίστες του καλοκαιριού. Όλους. Κι αυτούς που μένουν σε σπίτια δικά τους, σ’ αυτούς που νοικιάζουν σπίτια ή δωμάτια σε ξενοδοχεία, σ’ αυτούς που μένουν στο κάμπινγκ ή πηγαινοέρχονται μένοντας στα Άβδηρα ή αλλού.
Είμαστε όμως τελείως αντίθετοι με τους «τουρίστες» που έρχονται και κατασκηνώνουν στις παραλίες μένοντας σε αντίσκηνα και γεμίζοντας τον τόπο με σκουπίδια. Η εικόνα είναι πραγματική, είναι πρόσφατη από τον Αη Γιάννη στα Άβδηρα. Μάλιστα η ίδια εικόνα ισχύει και για την παραλία Φαναρίου, δίπλα στο κάμπινγκ. Δηλαδή υποβάθμιση, σκουπίδια, παράνομη κατασκήνωση και έλλειψη κανόνων υγιεινής. Τέτοιους τουρίστες λοιπόν δεν τους επιθυμεί η Ξάνθη. Και για να μη γίνει καθεστώς η άσχημη αυτή εικόνα θα πρέπει να ληφθούν ΑΜΕΣΑ μέτρα για να σταματήσει η αυθαιρεσία.
Σημειωτέον ότι αυτού του είδους οι «τουρίστες» πως έρχονται με τα φαγητά τους και τα ποτά τους. δεν ξοδεύουν σχεδόν τίποτε εδώ!
Γ.Δ.
Εκπτώσεις
Από χθες Δευτέρα 11 Ιουλίου ξεκίνησε η θερινή περίοδος των εκπτώσεων και θα διαρκέσουν ως την Τετάρτη 31 Αυγούστου. Όσοι πιστοί προσέλθετε λοιπόν στην αγορά της πόλης μας για να προμηθευτείτε ό,τι χρειάζεστε σε πολύ καλές τιμές.
Και μια υπενθύμιση. Τα καταστήματα μπορούν να παραμείνουν ανοικτά την Κυριακή 17 Ιουλίου με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 έως τις 6 το απόγευμα.
Γ.Δ.
Τώρα χαρήκαμε…
Αυξάνονται τα νέα διόδια σε εισόδους της χώρας, όπως νέα διόδια θα τοποθετηθούν από το 2017 στη Μέστη, στα σύνορα των νομών Έβρου και Ροδόπης.
Το ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Εγνατία Α.Ε. κ. Α. Αντωνούδης και βέβαια χαρήκαμε ιδιαίτερα.
Για να μας χρυσώσει δε το χάπι ο κ. πρόεδρος δήλωσε πως θα πρόκειται για δικαιότερες χρεώσεις, ανάλογα με τα διανυθέντα χιλιόμετρα. Να το δούμε πρώτα κι αυτό όπως και τόσα άλλα που ακούμε αλλά δε βλέπουμε. Μόνο φόρους βλέπουμε σ’ αυτόν τον άμοιρο τόπο…
Γ.Δ.
Καθαρές οι παραλίες του δήμου Αβδήρων
Η επιχείρηση «καθαρές παραλίες» του δήμου Αβδήρων έλαβε τέλος και επιτέλους όλοι οι λουόμενοι είδαν την διαφορά. Έγινε πολύ καλή δουλειά και εις βάθος και το αποτέλεσμα είναι αισθητό και προκαλεί ικανοποίηση. Η δημοτική αρχή κέρδισε το στοίχημα και της πιστώνεται αφού καθαρίστηκαν όλες οι παραλίες αλλά και οι αμμόλοφοι στον Αη Γιάννη που είχαν καταντήσει σκουπιδότοποι! Εναπόκειται τώρα και στους λουόμενους να επιδείξουν τον πολιτισμό τους και την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στο περιβάλλον απλά τηρώντας τους αυτονόητους κανόνες καθαριότητας και να μην αφήνουν τα σκουπίδια τους στην παραλία αλλά στα καλάθια που είναι διάσπαρτα κατά μήκος αυτών.
Γιατί η ευθύνη για καθαρό περιβάλλον είναι συλλογική …
Μ.Ξ.
Φρένο στην ασυδοσία της ΑΕΠΙ βάζει εγκύκλιος του Μπαλάφα
Έντονη δράση σημειώνει η ΟΕΒΕ Ξάνθης τελευταία παρά την θερινή ραστώνη…. Μετά την ανακοίνωση για το Leader που πυροδότησε «θύελλα» αντιδράσεων από τους θιγόμενους επανήλθε με το αίτημα προς την Τροχαία για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα και τώρα για να ενημερώσει τα μέλη της για ένα όντως πολύ σημαντικό θέμα που αφορά κυρίως τα καταστήματα Υγειονομικού ενδιαφέροντος που παίζουν μουσική. Και συγκεκριμένα για την νέα εγκύκλιο του υφυπουργού Εσωτερικών Γιάννη Μπαλάφα σύμφωνα με την οποία αφαιρείται από τους Οργανισμούς Συλλογικής Διαχείρισης Πνευματικών Δικαιωμάτων – όπως την γνωστή μας Α.Ε.Π.Ι. Α.Ε. – η δικαιοδοσία να είναι ελεγκτική αρχή που επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις. Έτσι μπαίνει φρένο στην ασυδοσία της που είχε καταντήσει βραχνάς για τις επιχειρήσεις και ευθύνεται για πολλά λουκέτα, για τα υπέρογκα πρόστιμα που επέβαλλε και ανακλήσεις λειτουργία ς όπως ήταν υποχρεωμένος ο δήμος να εγκρίνει. Μια υπόθεση για την οποία έδωσαν μάχη τα Επιμελητήρια και προσωπικά ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης κ. Στέλιος Μωραΐτης και πρέπει να του αναγνωριστεί κάτι βέβαια που δεν αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΕΒΕ, αντίθετα μάλιστα οικειοποιείται την προσπάθεια, ενδεικτικό της …διαταραγμένης σχέσης μεταξύ των εκπροσώπων των δύο φορέων!
Μ.Ξ.
Το δήθεν ενδιαφέρον για τους Πομάκους
Παρά τις αντιδράσεις για την παρουσία και την εκδήλωση της Χρυσής Αυγής την Παρασκευή στην πόλη μας, ήταν πολλοί αυτοί που βρέθηκαν στην αίθουσα του ξενοδοχείου ‘’Νατάσσα’’ για να ακούσουν τους Κασιδιάρη, Λαγό, Παναγιώταρο και άλλα στελέχη, που βρέθηκαν στην Ξάνθη για το Πομακικό ζήτημα και την ίδρυση αγροκτηνοτροφικού συνεταιρισμού. Φυσικά, το μεγαλύτερο μέρος των ομιλιών αναλώθηκε στην γνωστή ρητορική της Χ.Α. για τους εθνοπροδότες, τους τουρκοπροσκυνημένους, με μπόλικες ρατσιστικές κορώνες και ειρωνικές αναφορές στο σύμφωνο συμβίωσης. Πέρα από τα μέλη της οργάνωσης που συνόδευσαν την ομήγυρη από την Καβάλα φορώντας μπλούζες με το λογότυπο της Χ.Α. και φωνάζοντας συνθήματα, ο κύριος όγκος των παρισταμένων (περίπου 100 άτομα συνολικά) ήταν αγρότες -από τον κάμπο ήταν και τα μεγαλύτερα ποσοστά ψήφων που έλαβε- αλλά και κάποια νέα παιδιά. Λυπηρό να βλέπεις νέους ανθρώπους να συντάσσονται με μια ρητορική μίσους και να χειροκροτούν τον Κασιδιάρη όταν μιλούσε με απαξίωση για τους γάμους ομοφυλοφίλων. Έγινε και αναφορά στους Πομάκους, ως γηγενείς Έλληνες, στην παρουσία και δράση του Τουρκικού Προξενείου στην περιοχή και στην ανάγκη ενίσχυσης των αγροτών, μιας τάξης που αισθάνεται ιδιαίτερα προδομένη τον τελευταίο καιρό και αποτελεί ιδανικό ακροατήριο για το ακροδεξιό κόμμα. Μένει τώρα να δούμε αν θα υπάρξει κάποια συμμετοχή Πομάκων στα όσα η ΧΑ σχεδιάζει, ή θα μείνει στο περιθώριο και θα ξεχαστεί η προσπάθεια εισόδου της στην τοπική κοινωνία.
Χ.Δ.
Είμαστε έτοιμοι να διχαστούμε…
Με αφορμή την εκδήλωση της ΧΑ και την παρουσία κάποιων νέων παιδιών εκεί ο γράφων έκανε μία ανάρτηση στο διαδίκτυο, η οποία ανέδειξε αυτό που μας στοιχειώνει τα τελευταία χρόνια. Σε χρόνο ρεκόρ δημιουργήθηκαν στρατόπεδα αντιφρονούντων, που περισσότερο εστίαζαν με τα σχόλιά τους στον φασισμό που κρύβει η αριστερά και δεν είναι μοναδικό χαρακτηριστικό της ακροδεξιάς. Άνθρωποι χωρίς ιδιαίτερη παιδεία, διαβάζοντας ‘’αναλύσεις’’, αναφορές και ανιστόρητα ιστορικά στοιχεία παραποιημένα εντέχνως από ανώνυμους συγγραφείς του διαδικτύου, θεωρούν ότι έχουν δει το ‘’φως το αληθινό’’ και γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τι συμβαίνει στον κόσμο. Αισθάνονται μάλιστα και χρέος τους να σου ‘’ανοίξουν’’ τα μάτια, τοποθετώντας ‘’ταμπελάκια’’ για να μπορούν ευκολότερα να εντάξουν τον συνομιλητή τους σε κάποιο χώρο και να τον χαρακτηρίσουν εκ προοιμίου. Κανένας προβληματισμός, αφού νιώθουν κάτοχοι της αλήθειας και προβαίνουν απεγνωσμένα να αποδείξουν ότι όλοι ίδιοι είναι, ακόμη και όσοι είναι υπόδικοι για εγκληματικές πράξεις και δολοφονικές ενέργειες. Απογοητευτικά συμπεράσματα για το χάσμα που υπάρχει και εύκολα βγαίνει στην επιφάνεια με την παραμικρή αφορμή.
Όπως είχε πει και ο Σοπενχάουερ: «Μην ξεκινήσετε μια αντιπαράθεση με τον πρώτο τυχόντα. Οξύνοντας το πνεύμα, η αντιπαράθεση είναι πράγματι ωφέλιμη και για τις δύο πλευρές, προκειμένου να διορθώσει κανείς εσφαλμένες σκέψεις και να αντιληφθεί νέες απόψεις. Όμως στη μόρφωση και την πνευματική δύναμη οι δύο αντίπαλοι πρέπει να είναι σε κάποιο βαθμό ισοδύναμοι. Αν ένας εκ των δύο στερείται παιδείας, δεν θα μπορέσει να καταλάβει τον άλλον, καθώς δεν βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τον ανταγωνιστή του. Εάν στερείται πνευματικής δύναμης, θα πικραθεί, θα οδηγηθεί σε ανέντιμα τεχνάσματα και θα καταλήξει να γίνει αγενής».
Χ.Δ.