Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Σιδηροδρομική Εγνατία: Άπιαστο όνειρο ή ένα φιλόδοξο πρότζεκτ;

Σιδηροδρομική Εγνατία: Άπιαστο όνειρο ή ένα φιλόδοξο πρότζεκτ;

0
sidiridromiki egnatia

Η δημιουργία σύγχρονου δικτύου χαρακτηρίζεται ως ένα από τα μεγαλύτερα ευρωπαϊκά σχέδια στον χώρο του σιδηρόδρομου

Συγκρατημένος ο Περιφερειάρχης Γ. Παυλίδης, μιλά για ένα έργο που θα χρειαστεί πολλά χρήματα και χρόνο για να υλοποιηθεί

Σε τροχιά υλοποίησης, έστω και σε αρχικό στάδιο, μπαίνει ένα από τα πιο φιλόδοξα project του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η σιδηροδρομική Εγνατία, με κόστος άνω των 6 δισ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και δεκαετίες, ωστόσο το τεράστιο κόστος του αλλά και ο χρόνος περάτωσής του το έχει αφήσει στα ‘’συρτάρια’’. Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, δεν έχει κρύψει την αδυναμία του σε αυτό το project, το οποίο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη θα καλύψει όλη τη βόρεια πλευρά της χώρας. Περιλαμβάνει τα τμήματα Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Ξάνθη (όλα νέα χάραξη) και αναβάθμιση των τμημάτων Προμαχώνα – Στρυμόνα – Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου. Πρόκειται για τη νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, που κινούνται στη φιλοσοφία αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου σε Ήπειρο, Μακεδονία και Θράκη, με σημαντικότερο λόγο την κίνηση εμπορευμάτων, της όλο και περισσότερο αναπτυσσόμενης τουρκικής αγοράς προς την Ευρώπη.

Αναμένεται η ευρωπαϊκή ενίσχυση για να ξεκινήσει το έργο

Ήδη, το πρώτο ώριμο προς δημοπράτηση τμήμα αφορά το υπάρχον κομμάτι από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, ενώ θα ακολουθήσει το τμήμα από το Στρυμόνα μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Μετά από αυτά τα δύο έργα μήκους 562 χλμ και συνολικού κόστους 300 εκατ. ευρώ, προγραμματίζεται η υλοποίηση της σιδηροδρομικής Εγνατίας μέσω του Πακέτου Γιούνκερ λόγω της κομβικής εμπορικά θέσης της χώρας. Το επόμενο χρονικά έργο θα είναι η νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και την Ξάνθη (στην περιοχή Τοξότες), γραμμή που θα ενώνει τη Θεσσαλονίκη με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα σε χρόνο που για την Καβάλα υπολογίζεται σε μία ώρα και για την Ξάνθη σε περίπου 90 λεπτά. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι παράλληλα να ωριμάσουν μελετητικά τα δυτικά τμήματα της σιδηροδρομικής Εγνατίας που είναι και τα πιο κοστοβόρα. Πρόκειται για τη νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Κοζάνη και τα Γρεβενά και το πλέον δύσκολο τεχνικά τμήμα από τα Γρεβενά μέχρι τα Ιωάννινα και από εκεί μέχρι το αναπτυσσόμενο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Στην πρόβλεψη ανάπτυξης της Σιδηροδρομικής Εγνατίας περιλαμβάνεται και η σύνδεση με την Καλαμπάκα και το θεσσαλικό δίκτυο από τη μία και τη σύνδεση με το νέο λιμάνι της Καβάλας από την άλλη.

Καβάλα και Σέρρες “ερείζουν” για την Σιδηροδρομική Εγνατία

Μετά την βουλευτή Σερρών της ΝΔ κ. Αραμπατζή, την Σερραία Υπουργό Μακεδονίας Θράκης κ. Κόλλια, και τον βουλευτή της ΕΝΩΣΗΣ ΚΕΝΤΡΩΩΝ Αν. Μεγαλομύστακα, ήρθε πρόσφατα και η σειρά του ΣΥΡΙΖΑ. Η νομαρχιακή συνέλευση του ΣΥΡΙΖΑ Σερρών ζητά σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με την πόλη των Σερρών και την πόλη της Δράμας. Ένα ακόμη μέσο πίεσης προκειμένου να αλλάξει ό,τι σχεδιάζεται και δεν περιλαμβάνει τους δύο νομούς. Στην Καβάλα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν ανησυχούν, υποστηρίζοντας ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξει η χάραξη. Μάλιστα, επικαλούνται την πρόσφατη συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών κ. Σπίρτζη αλλά και την δέσμευση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα για το θέμα. Τονίζουν μάλιστα ότι προτεραιότητα του έργου είναι η σύνδεση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας με τα λιμάνια Καβάλας-Αλεξανδρούπολης, ως εκ τούτου δεν γίνεται αυτά να παρακαμφθούν λόγω Δράμας και Σερρών.

Γ. Παυλίδης: «Χρειάζονται πολλά χρόνια για έργα τόσο μεγάλης εμβέλειας»

Το «Ε» επικοινώνησε με τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ, Γιώργο Παυλίδη, ο οποίος εμφανίστηκε συγκρατημένος. Όπως δήλωσε ο κ. Παυλίδης, σίγουρα πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο, το οποίο θα ωφελήσει και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά είναι πολύ νωρίς για να συζητούμε για την σιδηροδρομική Εγνατία. «Το έργο ναι μεν εξαγγέλθηκε, αλλά γνωρίζουμε ότι για έργα τόσο μεγάλα χρειάζονται και μεγάλα ποσά, αλλά και πολυετής σχεδιασμός με τεχνικές μελέτες», ανέφερε ο ίδιος. Αναφορικά με τα αιτήματα και τις πιέσεις που ασκούν διάφοροι κομματικοί εκπρόσωποι των Σερρών και της Δράμας για αλλαγή της χάραξης, ο κ. Παυλίδης σημείωσε ότι καλό θα είναι να μην απομονωθούν οι περιοχές αυτές και να συμπεριληφθούν σε ένα τέτοιο σύγχρονο έργο. Την σύγχρονη σιδηροδρομική υποδομή που να συνδέει την Ηγουμενίτσα με τη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλονίκη με την Αλεξανδρούπολη, την Αλεξανδρούπολη με την Κωνσταντινούπολη αλλά και την παράκαμψη των Δαρδανελίων μέσω της σύνδεσης με Βουλγαρία και με τον Εύξεινο Πόντο την θέλουν σχεδόν όλες οι παρευξείνιες χώρες, κάτι που αποτελεί αίτημα που έχει ακόμη και η Τουρκία, για να μπορέσουν να υπάρχουν γρήγορες μεταφορές από την Ασία προς την Ευρώπη.

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ

chdiafonidis@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΔΠΔ: Ένταλμα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ για εγκλήματα πολέμου

Η κατηγορία που απαγγέλθηκε κατά των δύο Ισραηλινών ηγετών αφορά τη δημιουργία συνθηκών λι…