Σε υψηλά επίπεδα η πληρότητα στα ξενοδοχεία του νομού όλο τον μήνα, με αύξηση των επισκέψεων από σχολικά γκρουπ
Ξεπερνά το 50% η πληρότητα για το Πάσχα στα περισσότερα ξενοδοχεία, καταγράφοντας αύξηση από τις τελευταίες ‘’παγωμένες’’ χρονιές
Πλησιάζει το Πάσχα, που φέτος θα είναι… Πρωτομαγιάτικο. Παρά την εγνωσμένη οικονομική στενότητα των περισσοτέρων Ελλήνων, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θα εκμεταλλευτούν τις μέρες της αργίας για μια σύντομη ‘’απόδραση’’ από την καθημερινότητα. Η Ξάνθη παραδοσιακά δεν θεωρείται κορυφαίος τουριστικός προορισμός, παρά τις πολλές ομορφιές που έχει να επιδείξει. Το τελευταίο διάστημα η Περιφέρεια ΑΜ-Θ καταβάλλει μια συντονισμένη προσπάθεια προβολής της περιοχής εντός και εκτός της χώρας, η οποία, σύμφωνα με τους ανθρώπους του τουρισμού, φαίνεται να αποδίδει τους πρώτους ‘’καρπούς’’.
Μ. Αμοιρίδης: «Υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για την ανάδειξη του τουριστικού μας προϊόντος»
Ικανοποιημένος, αλλά και αισιόδοξος για την κινητικότητα των επισκεπτών στην Ξάνθη με την έλευση της άνοιξης, εμφανίστηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουριστικής Ανάπτυξης, Μιχάλης Αμοιρίδης, ο οποίος για μια ακόμη φορά τόνισε τις μεγάλες δυνατότητες της περιοχής μας. Ειδικότερα, ο κ. Αμοιρίδης αναφέρθηκε στην μεγάλη επισκεψιμότητα μαθητών μέσω των σχολικών τους εκδρομών, που αναμένεται να αυξηθεί τον επόμενο μήνα. Πρόκειται, όπως είπε, για μια δυναμική που αναπτύσσεται ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα προς όφελος της πόλης μας. «Η Ξάνθη προσφέρεται και για σχολικές εκδρομές και για τον εσωτερικό τουρισμό και όχι μόνο. Αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι τα Στενά του Νέστου που συγκεντρώνουν τεράστια επισκεψιμότητα και αποτελούν σημείο που θα προσελκύσει και άλλους επισκέπτες στο μέλλον. Η προτίμηση αυτή αποδεικνύει σωστές και αποτελεσματικές τις επιλογές του Γιώργου Παυλίδη να επενδύσει στην περιοχή και ως Νομάρχης τότε και σήμερα ως Περιφερειάρχης», σημείωσε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι: «Καταβάλλεται συνεχής προσπάθεια, και σήμερα, τόσο η Ξάνθη όσο και η ΑΜΘ, βρίσκονται στα δίκτυα προβολής, σε ηλεκτρονικά μέσα και ταξιδιωτικά περιοδικά, σε τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Έχει πλέον δημιουργηθεί ένας προορισμός αναγνωρίσιμος και υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές για την ανάδειξη του τουριστικού μας προϊόντος».
Μεγάλος ανταγωνισμός με οικονομικά πακέτα διακοπών – Ανάγκη ενεργοποίησης των Ξανθιωτών
Ειδικά για την περίοδο του Πάσχα, ο κ. Αμοιρίδης σημείωσε ότι η εικόνα από τους ξενοδόχους είναι ικανοποιητική και αναμένεται να βρεθούν στην περιοχή μας αρκετοί επισκέπτες. Σχολίασε, ωστόσο, ότι διαπιστώνεται μεγάλος ανταγωνισμός κυρίως εξαιτίας των πολύ φτηνών ‘’πακέτων’’ εντός και εκτός χώρας σε δημοφιλέστερους προορισμούς. «Σε αυτό η Ξάνθη και οι επιχειρηματίες του τουρισμού πρέπει να απαντήσουν με λογικές τιμές και με την εξαιρετική ποιότητα, που άλλωστε έχει κάνει την περιοχή μας να ξεχωρίζει», ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την ποιότητα των υπηρεσιών σε καταστήματα εστίασης και ζαχαροπλαστεία της Ξάνθης. Τέλος, ο κ. Αμοιρίδης, δίνοντας το στίγμα της περαιτέρω αξιοποίησης της δυναμικής του νομού μας, αναφέρθηκε στο ορεινό κομμάτι, όπου υπάρχει και αναζήτηση προβολής, αλλά και μεγάλες προοπτικές, σημειώνοντας ότι: «Οι οικισμοί της ορεινής περιοχής πρέπει να ενεργοποιηθούν και οι ίδιοι. Να βρουν ξανά την παλιά ζωντάνια και το χρώμα τους. Να δώσουν στον επισκέπτη αυθεντικές εικόνες και επιλογές. Αυτό είναι ακόμη ένα στοίχημα που πρέπει να δούμε όλοι μαζί. Εμείς το έχουμε πιστέψει, θα πρέπει να το πιστέψουν και οι ίδιοι οι κάτοικοι». Ο πρόεδρος του Σωματείου Ξενοδόχων Ξάνθης, Απόστολος Αγκόρτσας, εκτιμά ότι η πληρότητα τις μέρες του Πάσχα θα κυμανθεί στο 70% περίπου, ενώ ανέφερε ότι η αυξημένη κίνηση έχει να κάνει και με τις μειωμένες τιμές.
Αύξηση στις κρατήσεις ξενοδοχείων μετά από αρκετά χρόνια
Ικανοποιημένοι εμφανίζονται οι ξενοδόχοι της Ξάνθης, αφού ο Απρίλιος ήταν ιδιαίτερα ‘’κινητικός’’, κυρίως μέσω των επισκέψεων σχολείων από όλη την χώρα. Η κα Νικολέτα Λαφτσοπούλου του Z Palace ανέφερε ότι μετά από αρκετά χρόνια σημειώθηκε μια αύξηση στις κρατήσεις, η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί και τον Μάιο. Η ίδια δεν δέχεται ότι η Ξάνθη δεν αποτελεί τουριστικό προορισμό, τονίζοντας ότι τα Πομακοχώρια, τα Στενά του Νέστου, η Βιστονίδα, τα αρχαία Άβδηρα, η Παλιά Πόλη και οι πολιτιστικές δράσεις στην Ξάνθη μπορούν να την κατατάξουν ανάμεσα στους δημοφιλείς προορισμούς, αρκεί να υπάρχει η ανάλογη προβολή. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: «Θα πρέπει να πούμε ως επιχειρηματίες ένα μεγάλο ευχαριστώ προς την Περιφέρεια για την προσπάθεια που καταβάλλεται, η οποία άρχισε να αποδίδει καρπούς, κάτι που φάνηκε από την αύξηση ζήτησης φέτος». Ο τουρισμός αυτής της περιόδου είναι κυρίως εσωτερικός, με τους ξένους τουρίστες να αποτελούνται συνήθως από μεμονωμένους επισκέπτες και λόγω των εργοστασίων της περιοχής. Για τον Μάιο, η κα Λαφτσοπούλου ανέφερε ότι υπάρχει μια μεγαλύτερη κινητικότητα από Τούρκους και Βούλγαρους επισκέπτες. Η ίδια εικόνα και στο ξενοδοχείο «Νατάσσα», όπου οι κρατήσεις για το ερχόμενο Σαββατοκύριακο αγγίζουν υψηλά ποσοστά πληρότητας. Όπως ανέφερε στο «Ε» ο Χρήστος Αναστασιάδης, όλο τον Απρίλιο υπήρχαν επισκέψεις σχολείων σχεδόν μέρα παρά μέρα, όπως και για την μέρα των εγκαινίων του Πολυχώρου Χατζιδάκι, ενώ για τις μέρες του Πάσχα η κίνηση δεν είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Εναλλακτικός τουρισμός χωρίς προβολή και γνώση
Στα ορεινά του νομού οι επισκέπτες αποτελούνται στην πλειοψηφία τους από Αθηναίους και Θεσσαλονικείς, ενώ είναι πολλοί αυτοί που καταφθάνουν από Βουλγαρία, Ρουμανία, Βέλγιο, Γερμανία, Ελβετία και Ολλανδία, θέλοντας να απολαύσουν τις διαδρομές στα Στενά του Νέστου, τα ιαματικά λουτρά σε Θέρμες και Ποταμιά, να παρατηρήσουν τα σπάνια είδη πουλιών στο Πόρτο Λάγος και να περιηγηθούν στην Παλιά Πόλη. Ο κ. Ιωάννης Ιερόπουλος από το Ξενοδοχείο Filoxenia στους Τοξότες, συνεργάζεται τα τελευταία χρόνια με τουριστικό γραφείο από την Βάρνα της Βουλγαρίας, το οποίο προβάλλει τις σπάνιες ομορφιές της περιοχής μας, φέρνοντας ομάδες τουριστών από την Ευρώπη. «Έρχονται σπηλαιολόγοι με εξοπλισμό από την Ολλανδία, για να παρατηρήσουν σπάνια πουλιά και να μαζέψουν από τα 26 διαφορετικά είδη βοτάνων που έχουμε. Αυτά δεν τα γνωρίζουμε ούτε εμείς που κατοικούμε εδώ, γιατί δεν υπάρχει οργάνωση και σωστή προβολή», αναφέρει ο ίδιος. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε, στην Αριδαία διαφημίζουν τα ιαματικά λουτρά που είναι 29 βαθμών Κελσίου και στην Ξάνθη δεν γίνεται κάτι ανάλογο ενώ έχουμε λουτρά που φτάνουν τους 60 βαθμούς.
Τον εναλλακτικό τουρισμό επιλέγουν εσχάτως και αρκετοί Έλληνες, με τον κ. Μιχαηλίδη της Riverland να αναφέρει ότι υπάρχουν πολλές κρατήσεις από την Μ. Παρασκευή μέχρι και όλη την εβδομάδα μετά το Πάσχα. Οι επισκέπτες επιλέγουν ως επί το πλείστον τις δραστηριότητες που γίνονται στον Νέστο, κυρίως το καγιάκ και λιγότερο το ράφτινγκ, ενώ τα σχολεία που επισκέφθηκαν αυτό το διάστημα την περιοχή επέλεξαν ένα πλήθος δράσεων (περίπατο στα Στενά, τοξοβολία, κανό κ.ά.)
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ