Ποιες εταιρείες θα κατασκευάσουν τα τμήματα του έργου στη Θράκη
Στα μέσα του έτους θα ξεκινήσει η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ στην Ελλάδα, ανέφερε ο διευθυντής του έργου για τη χώρα μας Ρίκαρντ Σκούφιας μιλώντας στο συνέδριο για την ενεργειακή αγορά που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα.
Ο αγωγός ξεκινά από τα ελληνοτουρκικά σύνορα και καταλήγει στην Ιταλία μέσω Αλβανίας και Αδριατικής και στέλνει, όπως είπε ο κ. Σκούφιας, μήνυμα επενδυτικής εμπιστοσύνης για τη χώρα μας, ενώ αναβαθμίζει παράλληλα το ρόλο της Ελλάδας στην περιοχή. Οπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του ΑΠΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, η Κοινοπραξία έχει υπογράψει συνεργασίες με 150 ελληνικές επιχειρήσεις, ορισμένες από τις οποίες κέρδισαν μεγάλους διαγωνισμούς για την προμήθεια σωλήνων και την εγκατάσταση του αγωγού. Επίσης έχουν γίνει 450 συναντήσεις με τις κοινότητες και τους κατοίκους των περιοχών από τις οποίες διέρχεται ο αγωγός και εφαρμόζεται πρόγραμμα αποζημίωσης για τους ιδιοκτήτες και χρήστες της γης.
Προσβλέπουμε στην ολοκλήρωση της συναλλαγής για τον ΔΕΣΦΑ, ανέφερε από την πλευρά του ο Άναρ Μαμάντοφ, διευθύνων σύμβουλος της SOCAR Ελλάδος που έχει αναδειχθεί πλειοδότης για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών του ΔΕΣΦΑ, χωρίς ωστόσο να έχει ολοκληρωθεί η συναλλαγή λόγω ενστάσεων από την ΕΕ. Ο ίδιος δεσμεύτηκε για την ολοκλήρωση των έργων στη Ρεβυθούσα καθώς και για διαφοροποίηση των πηγών εφοδιασμού της Ελλάδας και της περιοχής με φυσικό αέριο.
Για σημαντικές επενδυτικές ευκαιρίες στην έρευνα και παραγωγή υδρογονανθράκων, τις ανανεώσιμες πηγές, τη μεταφορά και τις υποδομές φυσικού αερίου και ηλεκτρισμού έκανε λόγο ο γενικός διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού των ΕΛΠΕ Γιώργος Αλεξόπουλος. Ζήτησε επιτάχυνση των διαδικασιών αξιολόγησης των προσφορών για τις έρευνες υδρογονανθράκων στο Ιόνιο όπου ο όμιλος έχει υποβάλει προσφορές για τρεις περιοχές, κατά μόνας ή σε κοινοπραξία με τη γαλλική Total και την ιταλική Edison. Για τον τομέα των ανανεώσιμων πηγών εκτίμησε ότι την πενταετία 2016-2020 μπορούν να γίνουν επενδύσεις ύψους 2,5 δισ. ευρώ για 2.000 νέα μεγαβάτ, ζήτησε ωστόσο νομοθετική, ρυθμιστική και φορολογική σταθερότητα, ανταγωνιστική χρηματοδότηση και απλοποίηση των διαδικασιών στο Δημόσιο.
Ποιες εταιρείες θα κατασκευάσουν τα τμήματα του έργου στη Θράκη
Στην κοινοπραξία της ιταλικής Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ ανατέθηκε η κατασκευή δύο εκ των τριών τμημάτων του αγωγού φυσικού αερίου TAP επί ελληνικού εδάφους. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εργολαβία του έργου, η οποία αφορά την κατασκευή αγωγού μήκους 760 χιλιομέτρων (από τα ελληνοτουρκικά σύνορα μέχρι τις ακτές της Αλβανίας) και «έσπασε» σε 5 κομμάτια τρία στην Ελλάδα και δύο στην Αλβανία
Η κοινοπραξία Bonatti-AVAX αναλαμβάνει το τμήμα από την Καβάλα μέχρι τα ελληνοαλβανικά σύνορα (Ιεροπηγή), μήκους 360 χιλιομέτρων, ενώ η SPIECAPAG θα κατασκευάσει τα 185 χιλιόμετρα του αγωγού από τους Κήπους μέχρι την Καβάλα καθώς και τα δύο τμήματα στην Αλβανία (συνολικά 215 χλμ.) μεταξύ των σημείων Bilisht και Topoje. Η ίδια εταιρεία θα αναλάβει και την διάβαση στον ποταμό Έβρο, όπου ο TAP θα διασυνδεθεί με τον αγωγό ΤΑΝΑΡ που ξεκινά από το Αζερμπαϊτζάν και καταλήγει στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Ο αγωγός θα έχει διάμετρο 48 ίντσες (1,2 μέτρα) και μεταφορική ικανότητα 10 δις κυβικών μέτρων αερίου ετησίως, σε πρώτη φάση. Οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2016 ενώ συγκεκριμένες εργασίες θα ανατεθούν σε υπεργολάβους.