Σχόλια 08/04/16

0
Διαγραφές σε δημοσιογράφους που υποστήριξαν το ΝΑΙ και δικαιώθηκαν. Στο απυρόβλητο οι προπαγανδιστές του ΟΧΙ που έκαναν μετά κωλοτούμπα στο ΝΑΙ…


Διάλεξε άλλους δρόμους
“Ξέρουμε ότι το 2014 η Ελλάδα ήταν πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει το πρόγραμμά της. Τα πήγαινε καλά με τους δημοσιονομικούς στόχους, είχε επιστρέψει στην ανάπτυξη, είχε επιστρέψει στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, ακόμα είχε ήδη χτυπήσει την πόρτα των αγορών και ήταν εντός τροχιάς για να βγει από το μνημόνιο. Συζητούσαμε με την ελληνική κυβέρνηση ένα διάδοχο προληπτικό πρόγραμμα, με το οποίο π Ελλάδα θα γύρναγε στις αγορές. Ξέρουμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις οδήγησαν αλλού και αυτό αποδεικνύει το ότι η οικονομική σταθερότητα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική ανάπτυξη. Η νέα ελληνική κυβέρνηση που ανέλαβε το 2015 διάλεξε άλλους δρόμους για την οικονομική της πολιτική. Αυτό δυστυχώς υπονόμευσε την ανάπτυξη, υπονόμευσε την οικονομική σταθερότητα”.
Αυτά δεν τα λέει ούτε ο Σόιμπλε ούτε ο Βενιζέλος. Τα λέει ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκι από κάποια χώρα της Βαλτικής. Είναι η γλώσσα της λογικής απέναντι στην δημαγωγία και στη ιδεοληψία.
Γ.Λ.


Δύο υποψήφιοι πρόεδροι ΝΟΔΕ Ξάνθης
Δύο είναι αυτοί που – σύμφωνα με πληροφορίες – θα καταθέσουν υποψηφιότητα για πρόεδροι της ΝΟΔΕ Ξάνθης. Ο 37χρονος Νίκος Κιατύπης που ανακηρύχθηκε επίσης πρόεδρος στην ΔΗΜΤΟ Τοπείρου μετά την απόσυρση της υποψηφιότητα του Δαργινίδη και είναι γνωστός από τον συνδικαλισμό καθώς είναι πρόεδρος του σωματείου Εργαζομένων στην ΡΟΔΟΠΗ. Ο δεύτερος υποψήφιος είναι ο Πολιτικός Μηχανικός Βασίλης Ασημίδης, για τον οποίο – λέγεται – ότι έχει την υποστήριξη του ζεύγους Βώβου. Αν συνεχίσουν μέχρι τέλους και δεν αποσυρθεί ένας από τους δύο θα γίνουν εκλογές στις 17 Απριλίου και θα ψηφίσουν τα 60 μέλη ΝΟΣ.

Μ.Ξ.


Μάλλον έχει δίκιο
Πρωινό τηλεφώνημα από αγαπητό συμπολίτη στον οποίο διέκρινα μια ένταση και νευρικότητα στα λόγια του. Μπήκε κατευθείαν  στο θέμα μιλώντας για τους πρόσφυγες και μετανάστες. Είπε:
«Ο λαός μας απέδειξε, όπως και οι διάφοροι φορείς, Σύλλογοι και Σωματεία την συμπαράστασή τους προς τους ξεριζωμένους αυτούς ανθρώπους. Βοήθησαν με κάθε τρόπο και μέσο, ακόμη και από το υστέρημά τους. Όμως, πλέον αυτή η υπόθεση δεν μπορεί να είναι ευθύνη των ιδιωτών, του συναισθήματος και αλληλεγγύης τους. Όλα έχουν ένα όριο. Με ένα άσχημο οικονομικό περιβάλλον όπως είναι αυτό της χώρας, τα όρια βοήθειας – κάθε μορφής-  είναι δεδομένα. Γι’ αυτό πλέον, εκτιμώ, πως την ευθύνη θα πρέπει να την έχει η συντεταγμένη Πολιτεία και μόνον. Οι ιδιώτες, ό,τι ανθρωπίνως μπορούσαν να προσφέρουν, το προσέφεραν. Από δω και πέρα η ευθύνη είναι του κράτους.»
-Μάλλον ο συμπολίτης μας έχει δίκιο.
Γ.Δ.


Ένα το θέμα
Πολλά λόγια, πολλά σούρτα φέρτα και δηλώσεις και αποτέλεσμα πολύ μικρό. Είναι καιρός πλέον να τελειώσει όλο αυτό το διαδικαστικό πάνε-έλα και να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση. Οφείλει η κυβέρνηση να κλείσει τη συμφωνία, να υπογράψει ότι δεσμεύτηκε και συμφώνησε. Κι αφού κάνει αυτό, να ξεκινήσει και ολοκληρωθεί η αξιολόγηση.
Άρα: Τελειώνει η ατέρμονη αυτή συζήτηση της διαπραγμάτευσης που έχει νεκρώσει τα πάντα στην οικονομία. Ξεκινάει η αξιολόγηση που θα βάλει μπρος τις μηχανές και κυρίως δίνει την προοπτική της εκκίνησης.
Τα πράγματα είναι απλά και συγκεκριμένα κι οφείλει η κυβέρνηση να προχωρήσει. Όσο καθυστερεί τόσο κακό γίνεται στην οικονομία και στη χώρα.
Γ.Δ.


Προς Γ. Σταθάκη
Οφειλόμενη προειδοποίηση στον Γιώργο Σταθάκη, υπουργό Οικονομίας. Μετά τις διαβεβαιώσεις σας ότι το χρέος είναι βιώσιμο μέχρι το 2022, οφείλουμε να σας υπενθυμίσουμε δύο τινά. Πρώτον αυτό υποστήριζαν και οι γερμανοτσολιάδες Σαμαράς και Βενιζέλος αλλά εσείς τότε άλλα υποστηρίζατε. Δεύτερον, να προσέχετε ιδιαίτερα να μη σας συναντήσει η Ζωή. Γνωρίζετε καλά για ποια Ζωή εννοούμε. Δε σας σώζει τίποτε…
Γ.Δ.


Έστω και τώρα
Το’ χουμε γράψει αρκετές φορές το φαινόμενο της διέλευσης μεγάλων φορτηγών από το επαρχιακό δίκτυο της περιοχής μας για να μην πληρώσουν διόδια. Επιτέλους υπήρξε αντίδραση από μερίδα βουλευτών που θέτουν το θέμα στα αρμόδια υπουργεία.
Έτσι, ερώτηση κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών & Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με καταγγελία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης για περιστατικά επικίνδυνης διέλευσης ξένων φορτηγών από οικισμούς, ώστε να παρακάμπτουν συγκεκριμένα σημεία της Εγνατίας, και την μη είσπραξη κλήσεων που βεβαιώνονται στους οδηγούς τους.
Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές ερωτούν με ποιες συγκεκριμένες και άμεσες δράσεις θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της παράνομης διέλευσης ξένων φορτηγών μέσα από οικισμούς, με την επικινδυνότητα που αυτή συνεπάγεται, της καταστροφής του εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας και της μη πληρωμής των κλήσεων εξαιτίας της απουσίας μηχανισμού είσπραξης σύμφωνα με τις καταγγελίες του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.
Γ.Δ.


39 στις 100 επιχειρήσεις θέλουν να φύγουν!
Το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας του στο εξωτερικό εξετάζει το 39% των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece, με το ποσοστό να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο.
Συνολικά, περισσότερες από 9.000 ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν αυτήν τη στιγμή τα συν και πλην της μεταφοράς τους σε χώρα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, σε ποσοστό 15%, οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι έχουν ήδη μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό. Οι κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό, είναι η τεχνολογία και η υγεία.
Βασικοί λόγοι φυγής σημειώνονται η φορολογική αστάθεια (60%), η πρόσβαση σε κεφάλαια (55%), η υψηλή φορολογία (51%) και η γραφειοκρατία (42%). Λιγότερο σημαντικοί λόγοι είναι η δυσκολία στις συναλλαγές λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.
Από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για το μέλλον ενώ το 80% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι αν άρχιζε σήμερα την επιχειρηματική του δραστηριότητα, θα το έκανε στο εξωτερικό (στη Δ. Ευρώπη ή τη Βουλγαρία) και όχι στην Ελλάδα.
Αυτή η έρευνα είναι μία ακτινογραφία του επιχειρηματικού κλίματος στη χώρα. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις θέλουν να φύγουν. Και αποκαλύπτει ότι αυτοί που περιμένουν και εξαγγέλλουν «εκτόξευση» και ξένες επενδύσεις είναι πολύ μακριά νυχτωμένοι…


Η αποτυχία μιας απεργίας
Αποτυχημένη κρίθηκε η χθεσινή 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ, κάτι που ήταν αναμενόμενο από ανθρώπους του χώρου. Μάθαμε μάλιστα ότι υπήρξαν αντιδράσεις και αντίθετες απόψεις με την ξαφνική προκήρυξη απεργίας, αφού μετά την μεγάλη και γενικευμένη κινητοποίηση στις 4 Φεβρουαρίου, πολλοί περίμεναν να γίνουν περιοδείες από την ΑΔΕΔΥ σε όλη την χώρα, ώστε να καταγραφούν οι επιθυμίες και οι προβληματισμοί της βάσης. Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αιφνιδιάστηκε από την κινητοποίηση, αφού ανέμεναν την προκήρυξη 48ωρης απεργίας κατά την ψήφιση του ασφαλιστικού από την Βουλή. Για άλλη μια φορά δεν αξιοποιήθηκε το κίνημα που άρχισε να διαμορφώνεται, όπως έγινε και με τους αγρότες τον Νοέμβριο. Μεμονωμένες κινήσεις και τουφεκιές στον αέρα, που εξυπηρετούν την κυβέρνηση η οποία σφυρίζει αδιάφορα και στέλνει με τον τρόπο της το μήνυμα ότι τα μέτρα θα εφαρμοστούν «ο κόσμος να χαλάσει». Στην συγκεκριμένη απεργία, μέλη της ΑΔΕΔΥ έκαναν λόγο για αποφάσεις που πάρθηκαν από τα κεντρικά χωρίς καμία ενημέρωση και προετοιμασία, ούτε και ερώτηση των κατά τόπους τμημάτων για το κλίμα που υπάρχει στην κάθε περιοχή. Όταν απαξιώνεις την επαρχία αλλά και τα ίδια τα όργανα που σε εκπροσωπούν εκεί, είναι αναμενόμενο να εισπράξεις πίσω απαξίωση, όπως έγινε χθες στην Ξάνθη. Με ένα ακόμη απεργιακό πυροτέχνημα λοιπόν δεν υπάρχει περίπτωση να «ιδρώσει το αυτί» των κυβερνώντων, που αυτή την φορά δεν χρειάστηκε ούτε καν να ‘’καπελώσουν’’ την απεργία. Ένα ανύπαρκτο κίνημα που έχει κουραστεί πριν καλά-καλά ξεκινήσει δεν θα μπορούσε παρά να αποδώσει… μηδέν εις το πηλίκον.
Χ.Δ.


Τουριστικά μονοπάτια στην Ξάνθη
Τα αφηγήματα για ανάκαμψη της βιομηχανίας, νεκρανάσταση των εργοστασίων της περιοχής μας και άλλα διάφορα φαιδρά, ακούγονται πλέον πιο ανέφικτα και από σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Όσο και αν δεν έχουμε τις πολλές υποδομές για στήριξη του τουρισμού, η παρουσία ξένου κόσμου στην πόλη μας, τουλάχιστον για λίγες μέρες και όχι μόνο για ένα πέρασμα, μπορεί να τονώσει ένα κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας. Γι’ αυτό και οι προσπάθειες που γίνονται για την εξασφάλιση ευρωπαϊκής πιστοποίησης για ένα μονοπάτι 70 περίπου χλμ στην Ξάνθη, που θα την διατρέχει όλη και θα αναδεικνύει τα αξιοθέατά της στους λάτρεις του περιπατητικού και ποδηλατικού τουρισμού, είναι αξιέπαινες και ελπιδοφόρες. Οι γερμανοί εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πεζοπορίας που βρέθηκαν αυτές τις μέρες στην πόλη μας και περπάτησαν μερικά από τα μονοπάτια της Ξάνθης έμειναν κατενθουσιασμένοι με την βιοποικιλότητα της περιοχής, την εναλλαγή τοπίων και την απόλυτη ησυχία –κάτι που δεν είναι συχνό στην Κεντρική Ευρώπη– και θεωρούν ότι με την ανάλογη δουλειά μπορεί να λάβει την πιστοποίηση και να ενταχθεί στα 13 συνολικά μονοπάτια σε όλη την Ευρώπη και τα δύο στην χώρα μας και το δικό μας μονοπάτι. Ας ευχηθούμε να υπάρξει η αντίστοιχη κινητοποίηση από τους εμπλεκόμενους φορείς για να προχωρήσει η διαδικασία, αφού αυτόματα θα προβληθεί διεθνώς η πόλη, από μια Ένωση που μόνη της αριθμεί περισσότερα από 3 εκατομμύρια μέλη.
Χ.Δ.


Α – κινητοποίηση από την ΑΔΕΔΥ Ξάνθης
Σε …ακινητοποίηση προχώρησε το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ Ξάνθης καθώς τα 10 – 20 άτομα που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για συμμετοχή στην πανελλαδική κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ και ξεδίπλωσαν ένα πανό στην κεντρική πλατεία… δεν το λες κινητοποίηση αλλά …ακινητοποίηση! Και φανερώνει για μια ακόμη φορά πόσο δεν έχουν απήχηση τα λόγια των συνδικαλιστών αλλά και πόσο έχουν κουραστεί όλοι οι εργαζόμενοι που εδώ που φτάσαμε πρέπει πολύ περισσότερο οι του δημοσίου τομέα να νιώθουν τυχεροί!
Πρώτον γιατί εργάζονται και χωρίς τον φόβο της απόλυσης και πληρώνονται έστω και με περικοπές του μισθού τους, δεύτερον γιατί ως γνωστόν υπάρχει κι ένας άλλος τομέας, ο ιδιωτικός που εκεί επικρατεί σε μισθό πλέον το «ότι προαιρείσθε κι αν…»! Αλλά και πάλι κι αυτό είναι κάτι σε σχέση με το τίποτε που έχουν οι άνεργοι! Κι αν κάποιοι έπρεπε ένα βγουν στους δρόμους είναι αυτοί, οι άνεργοι που πλέον είναι περισσότεροι από τους εργαζόμενους και με μακροχρόνια ανεργία και προπάντων χωρίς ελπίδα να μπουν ξανά στην αγορά εργασίας δεδομένου ότι δεν υπάρχουν δουλειές και καμιά προοπτική!
Αυτή είναι η κατάσταση και… εις άλλα με υγεία!

Μ.Ξ.


800×600

Διαγραφές σε δημοσιογράφους που υποστήριξαν το ΝΑΙ και δικαιώθηκαν. Στο απυρόβλητο οι προπαγανδιστές του ΟΧΙ που έκαναν μετά κωλοτούμπα στο ΝΑΙ…

 

 

 

Μάλλον έχει δίκιο

 

Πρωινό τηλεφώνημα από αγαπητό συμπολίτη στον οποίο διέκρινα μια ένταση και νευρικότητα στα λόγια του. Μπήκε κατευθείαν  στο θέμα μιλώντας για τους πρόσφυγες και μετανάστες. Είπε:

«Ο λαός μας απέδειξε, όπως και οι διάφοροι φορείς, Σύλλογοι και Σωματεία την συμπαράστασή τους προς τους ξεριζωμένους αυτούς ανθρώπους. Βοήθησαν με κάθε τρόπο και μέσο, ακόμη και από το υστέρημά τους. Όμως, πλέον αυτή η υπόθεση δεν μπορεί να είναι ευθύνη των ιδιωτών, του συναισθήματος και αλληλεγγύης τους. Όλα έχουν ένα όριο. Με ένα άσχημο οικονομικό περιβάλλον όπως είναι αυτό της χώρας, τα όρια βοήθειας – κάθε μορφής-  είναι δεδομένα. Γι’ αυτό πλέον, εκτιμώ, πως την ευθύνη θα πρέπει να την έχει η συντεταγμένη Πολιτεία και μόνον. Οι ιδιώτες, ό,τι ανθρωπίνως μπορούσαν να προσφέρουν, το προσέφεραν. Από δω και πέρα η ευθύνη είναι του κράτους.»

-Μάλλον ο συμπολίτης μας έχει δίκιο.

Γ.Δ.

 

 

Ένα το θέμα

 

Πολλά λόγια, πολλά σούρτα φέρτα και δηλώσεις και αποτέλεσμα πολύ μικρό. Είναι καιρός πλέον να τελειώσει όλο αυτό το διαδικαστικό πάνε-έλα και να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση. Οφείλει η κυβέρνηση να κλείσει τη συμφωνία, να υπογράψει ότι δεσμεύτηκε και συμφώνησε. Κι αφού κάνει αυτό, να ξεκινήσει και ολοκληρωθεί η αξιολόγηση.

Άρα: Τελειώνει η ατέρμονη αυτή συζήτηση της διαπραγμάτευσης που έχει νεκρώσει τα πάντα στην οικονομία. Ξεκινάει η αξιολόγηση που θα βάλει μπρος τις μηχανές και κυρίως δίνει την προοπτική της εκκίνησης.

Τα πράγματα είναι απλά και συγκεκριμένα κι οφείλει η κυβέρνηση να προχωρήσει. Όσο καθυστερεί τόσο κακό γίνεται στην οικονομία και στη χώρα.

Γ.Δ.

 

 

Προς Γ. Σταθάκη

 

Οφειλόμενη προειδοποίηση στον Γιώργο Σταθάκη, υπουργό Οικονομίας. Μετά τις διαβεβαιώσεις σας ότι το χρέος είναι βιώσιμο μέχρι το 2022, οφείλουμε να σας υπενθυμίσουμε δύο τινά. Πρώτον αυτό υποστήριζαν και οι γερμανοτσολιάδες Σαμαράς και Βενιζέλος αλλά εσείς τότε άλλα υποστηρίζατε. Δεύτερον, να προσέχετε ιδιαίτερα να μη σας συναντήσει η Ζωή. Γνωρίζετε καλά για ποια Ζωή εννοούμε. Δε σας σώζει τίποτε…

Γ.Δ.

 

 

Διάλεξε άλλους δρόμους

 

“Ξέρουμε ότι το 2014 η Ελλάδα ήταν πολύ κοντά στο να ολοκληρώσει το πρόγραμμά της. Τα πήγαινε καλά με τους δημοσιονομικούς στόχους, είχε επιστρέψει στην ανάπτυξη, είχε επιστρέψει στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης, ακόμα είχε ήδη χτυπήσει την πόρτα των αγορών και ήταν εντός τροχιάς για να βγει από το μνημόνιο. Συζητούσαμε με την ελληνική κυβέρνηση ένα διάδοχο προληπτικό πρόγραμμα, με το οποίο π Ελλάδα θα γύρναγε στις αγορές. Ξέρουμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις οδήγησαν αλλού και αυτό αποδεικνύει το ότι η οικονομική σταθερότητα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την οικονομική ανάπτυξη. Η νέα ελληνική κυβέρνηση που ανέλαβε το 2015 διάλεξε άλλους δρόμους για την οικονομική της πολιτική. Αυτό δυστυχώς υπονόμευσε την ανάπτυξη, υπονόμευσε την οικονομική σταθερότητα”.

Αυτά δεν τα λέει ούτε ο Σόιμπλε ούτε ο Βενιζέλος. Τα λέει ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκι από κάποια χώρα της Βαλτικής. Είναι η γλώσσα της λογικής απέναντι στην δημαγωγία και στη ιδεοληψία.

Γ.Λ.

 

 

Έστω και τώρα

 

Το’ χουμε γράψει αρκετές φορές το φαινόμενο της διέλευσης μεγάλων φορτηγών από το επαρχιακό δίκτυο της περιοχής μας για να μην πληρώσουν διόδια. Επιτέλους υπήρξε αντίδραση από μερίδα βουλευτών που θέτουν το θέμα στα αρμόδια υπουργεία.

Έτσι, ερώτηση κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, προς τους Υπουργούς Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών & Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με καταγγελία του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης για περιστατικά επικίνδυνης διέλευσης ξένων φορτηγών από οικισμούς, ώστε να παρακάμπτουν συγκεκριμένα σημεία της Εγνατίας, και την μη είσπραξη κλήσεων που βεβαιώνονται στους οδηγούς τους.

Συγκεκριμένα, οι Βουλευτές ερωτούν με ποιες συγκεκριμένες και άμεσες δράσεις θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της παράνομης διέλευσης ξένων φορτηγών μέσα από οικισμούς, με την επικινδυνότητα που αυτή συνεπάγεται, της καταστροφής του εθνικού και επαρχιακού δικτύου της χώρας και της μη πληρωμής των κλήσεων εξαιτίας της απουσίας μηχανισμού είσπραξης σύμφωνα με τις καταγγελίες του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Γ.Δ.

 

 

 

39 στις 100 επιχειρήσεις θέλουν να φύγουν!

 

Το ενδεχόμενο μεταφοράς της έδρας του στο εξωτερικό εξετάζει το 39% των ελληνικών επιχειρήσεων, σύμφωνα με έρευνα του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Endeavor Greece, με το ποσοστό να έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τον περσινό Ιούλιο.

Συνολικά, περισσότερες από 9.000 ελληνικές επιχειρήσεις αξιολογούν αυτήν τη στιγμή τα συν και πλην της μεταφοράς τους σε χώρα του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, σε ποσοστό 15%, οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι έχουν ήδη μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό. Οι κλάδοι των οποίων οι εταιρείες θεωρούν πιο πιθανή τη μεταφορά έδρας στο εξωτερικό, είναι η τεχνολογία και η υγεία.

Βασικοί λόγοι φυγής σημειώνονται η φορολογική αστάθεια (60%), η πρόσβαση σε κεφάλαια (55%), η υψηλή φορολογία (51%) και η γραφειοκρατία (42%). Λιγότερο σημαντικοί λόγοι είναι η δυσκολία στις συναλλαγές λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων και η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Από την έρευνα προκύπτει ότι υπάρχει μεγάλη απαισιοδοξία για το μέλλον ενώ το 80% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι αν άρχιζε σήμερα την επιχειρηματική του δραστηριότητα, θα το έκανε στο εξωτερικό (στη Δ. Ευρώπη ή τη Βουλγαρία) και όχι στην Ελλάδα.

Αυτή η έρευνα είναι μία ακτινογραφία του επιχειρηματικού κλίματος στη χώρα. Σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις θέλουν να φύγουν. Και αποκαλύπτει ότι αυτοί που περιμένουν και εξαγγέλλουν «εκτόξευση» και ξένες επενδύσεις είναι πολύ μακριά νυχτωμένοι…

 

 

 

Η αποτυχία μιας απεργίας

 

Αποτυχημένη κρίθηκε η χθεσινή 24ωρη πανελλαδική απεργία της ΑΔΕΔΥ, κάτι που ήταν αναμενόμενο από ανθρώπους του χώρου. Μάθαμε μάλιστα ότι υπήρξαν αντιδράσεις και αντίθετες απόψεις με την ξαφνική προκήρυξη απεργίας, αφού μετά την μεγάλη και γενικευμένη κινητοποίηση στις 4 Φεβρουαρίου, πολλοί περίμεναν να γίνουν περιοδείες από την ΑΔΕΔΥ σε όλη την χώρα, ώστε να καταγραφούν οι επιθυμίες και οι προβληματισμοί της βάσης. Η Περιφέρεια ΑΜ-Θ αιφνιδιάστηκε από την κινητοποίηση, αφού ανέμεναν την προκήρυξη 48ωρης απεργίας κατά την ψήφιση του ασφαλιστικού από την Βουλή. Για άλλη μια φορά δεν αξιοποιήθηκε το κίνημα που άρχισε να διαμορφώνεται, όπως έγινε και με τους αγρότες τον Νοέμβριο. Μεμονωμένες κινήσεις και τουφεκιές στον αέρα, που εξυπηρετούν την κυβέρνηση η οποία σφυρίζει αδιάφορα και στέλνει με τον τρόπο της το μήνυμα ότι τα μέτρα θα εφαρμοστούν «ο κόσμος να χαλάσει». Στην συγκεκριμένη απεργία, μέλη της ΑΔΕΔΥ έκαναν λόγο για αποφάσεις που πάρθηκαν από τα κεντρικά χωρίς καμία ενημέρωση και προετοιμασία, ούτε και ερώτηση των κατά τόπους τμημάτων για το κλίμα που υπάρχει στην κάθε περιοχή. Όταν απαξιώνεις την επαρχία αλλά και τα ίδια τα όργανα που σε εκπροσωπούν εκεί, είναι αναμενόμενο να εισπράξεις πίσω απαξίωση, όπως έγινε χθες στην Ξάνθη. Με ένα ακόμη απεργιακό πυροτέχνημα λοιπόν δεν υπάρχει περίπτωση να «ιδρώσει το αυτί» των κυβερνώντων, που αυτή την φορά δεν χρειάστηκε ούτε καν να ‘’καπελώσουν’’ την απεργία. Ένα ανύπαρκτο κίνημα που έχει κουραστεί πριν καλά-καλά ξεκινήσει δεν θα μπορούσε παρά να αποδώσει… μηδέν εις το πηλίκον.

Χ.Δ.

 

Τουριστικά μονοπάτια στην Ξάνθη

 

Τα αφηγήματα για ανάκαμψη της βιομηχανίας, νεκρανάσταση των εργοστασίων της περιοχής μας και άλλα διάφορα φαιδρά, ακούγονται πλέον πιο ανέφικτα και από σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Όσο και αν δεν έχουμε τις πολλές υποδομές για στήριξη του τουρισμού, η παρουσία ξένου κόσμου στην πόλη μας, τουλάχιστον για λίγες μέρες και όχι μόνο για ένα πέρασμα, μπορεί να τονώσει ένα κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας. Γι’ αυτό και οι προσπάθειες που γίνονται για την εξασφάλιση ευρωπαϊκής πιστοποίησης για ένα μονοπάτι 70 περίπου χλμ στην Ξάνθη, που θα την διατρέχει όλη και θα αναδεικνύει τα αξιοθέατά της στους λάτρεις του περιπατητικού και ποδηλατικού τουρισμού, είναι αξιέπαινες και ελπιδοφόρες. Οι γερμανοί εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πεζοπορίας που βρέθηκαν αυτές τις μέρες στην πόλη μας και περπάτησαν μερικά από τα μονοπάτια της Ξάνθης έμειναν κατενθουσιασμένοι με την βιοποικιλότητα της περιοχής, την εναλλαγή τοπίων και την απόλυτη ησυχία –κάτι που δεν είναι συχνό στην Κεντρική Ευρώπη– και θεωρούν ότι με την ανάλογη δουλειά μπορεί να λάβει την πιστοποίηση και να ενταχθεί στα 13 συνολικά μονοπάτια σε όλη την Ευρώπη και τα δύο στην χώρα μας και το δικό μας μονοπάτι. Ας ευχηθούμε να υπάρξει η αντίστοιχη κινητοποίηση από τους εμπλεκόμενους φορείς για να προχωρήσει η διαδικασία, αφού αυτόματα θα προβληθεί διεθνώς η πόλη, από μια Ένωση που μόνη της αριθμεί περισσότερα από 3 εκατομμύρια μέλη.

Χ.Δ.

 

 

Α – κινητοποίηση από την ΑΔΕΔΥ Ξάνθης

 

Σε …ακινητοποίηση προχώρησε το Νομαρχιακό τμήμα της ΑΔΕΔΥ Ξάνθης  καθώς τα 10 – 20 άτομα που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για συμμετοχή στην πανελλαδική κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ και ξεδίπλωσαν ένα πανό στην κεντρική πλατεία… δεν το λες κινητοποίηση αλλά …ακινητοποίηση! Και φανερώνει για μια ακόμη φορά πόσο δεν έχουν απήχηση τα λόγια των συνδικαλιστών αλλά και πόσο έχουν κουραστεί όλοι οι εργαζόμενοι που εδώ που φτάσαμε πρέπει πολύ περισσότερο οι του δημοσίου τομέα να νιώθουν τυχεροί!

Πρώτον γιατί εργάζονται και χωρίς τον φόβο της απόλυσης και πληρώνονται έστω και με περικοπές του μισθού τους,  δεύτερον γιατί ως γνωστόν υπάρχει κι ένας άλλος τομέας, ο ιδιωτικός που εκεί επικρατεί  σε μισθό πλέον το «ότι  προαιρείσθε κι αν…»! Αλλά και πάλι κι αυτό είναι κάτι σε σχέση με το τίποτε που έχουν οι άνεργοι! Κι αν κάποιοι έπρεπε ένα βγουν στους δρόμους είναι αυτοί, οι άνεργοι που πλέον είναι περισσότεροι από τους εργαζόμενους και με μακροχρόνια ανεργία και προπάντων χωρίς ελπίδα να μπουν ξανά στην αγορά εργασίας δεδομένου ότι δεν υπάρχουν δουλειές και καμιά προοπτική!

Αυτή είναι η κατάσταση και… εις άλλα  με υγεία!

Μ.Ξ.

 

Φωτο: pano_plateia

(να μπει οπωσδήποτε)

 

 

Δύο υποψήφιοι πρόεδροι ΝΟΔΕ Ξάνθης

 

Δύο είναι αυτοί που – σύμφωνα με πληροφορίες  – θα καταθέσουν υποψηφιότητα για πρόεδροι της ΝΟΔΕ Ξάνθης. Ο 37χρονος Νίκος Κιατύπης που  ανακηρύχθηκε επίσης πρόεδρος στην ΔΗΜΤΟ Τοπείρου μετά την απόσυρση της υποψηφιότητα του Δαργινίδη και είναι γνωστός από τον συνδικαλισμό καθώς είναι πρόεδρος του σωματείου Εργαζομένων στην ΡΟΔΟΠΗ. Ο δεύτερος υποψήφιος είναι ο Πολιτικός Μηχανικός  Βασίλης Ασημίδης, για τον οποίο – λέγεται  – ότι έχει την υποστήριξη του ζεύγους Βώβου. Αν συνεχίσουν μέχρι τέλους και δεν αποσυρθεί ένας από τους δύο θα γίνουν εκλογές στις 17 Απριλίου και θα ψηφίσουν τα 60 μέλη ΝΟΣ.

Μ.Ξ.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΣΧΟΛΙΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόσωπα & Γεγονότα, Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024

Συνεργαζόμενοι οι δασικοί υπάλληλοι Ο σχεδιασμός για τις δασικές πυρκαγιές αλλάζει. Θα εφα…