Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Συμπλήρωση Εθνικής Απογραφής 2011 με ψηφιακή δήλωση

Συμπλήρωση Εθνικής Απογραφής 2011 με ψηφιακή δήλωση

0
apografh dimosion

Α. Η τελευταία Γενική Εθνική Απογραφή του πληθυσμού το 2011 στην Χώρα μας κατά γενική ομολογία παρουσίασε αδικαιολόγητα κενά και πλημμέλειες, που οδηγούν το αποτέλεσμα της διαδικασίας σε αναξιόπιστα και μη επιβεβαιωνόμενα συμπεράσματα, ακόμα και με πολιτικές ή και εθνικές συνέπειες.

Η … μείωση του πληθυσμού της Χώρας (!) χωρίς εξήγηση εκ δημογραφικών καταστροφών ή και της γήρανσης ως πρώτο και κύριο συμπέρασμα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (πρώην ΕΣΥΕ) υπό τον διάσημο Κο Γεωργίου φθάνει μέχρι και να εκθέτει την Χώρα σε πικρόχολα σχόλια, ενώ τελικά τα “greek statistics” ζουν και βασιλεύουν ! Δεν είναι άσχετο το ζήτημα, ότι την ίδια περίοδο με την αναξιόπιστη Εθνική Απογραφή και με καταβολή τεράστιου οικονομικού και διοικητικού κόστους επιμέρους Υπουργεία και Υπηρεσίες προέβησαν σε ενέργειες ελέγχου και επιβεβαίωσης των δεδομένων εκ των στατιστικών (λχ έλεγχοι στα Ασφαλιστικά Ταμεία για τους ασφαλισμένους, συγκρότηση Συστημάτων ΕΡΓΑΝΗ και ΑΡΙΑΔΝΗ στο Υπουργείο Εργασίας), που υπό άλλες συνθήκες, με μία επιστημονικά ορθή Απογραφή, δεν θα είχε προκύψει η ανάγκη για αυτό.

Για λόγους λήθης στο πολύ πρόσφατο πολιτικό παρελθόν ας μην αναφέρουμε ότι όλες οι Εκλογές της περιόδου 20122015 (δύο (2) Εθνικές Εκλογές το 2012 Ευρωεκλογές 05.2014, Εκλογές Α’ και Β’ βαθμού ΟΤΑ 05.2014, Εθνικές Εκλογές 01.2015) έγιναν κατά τα αναξιόπιστα δεδομένα της εν λόγω Απογραφής.

Β. 1. Η πλήρης απογραφή του Εθνικού Πληθυσμιακού Δυναμικού πρέπει να συμπληρωθεί διά ηλεκτρονικών μέσων προς αποφυγή του οικονομικού κόστους ακόμα και σήμερα για λόγους τάξης, συνέπειας και εγκυρότητας : αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι η εν λόγω “Στατιστική” και δεν υπολόγισε το δυναμικό μεταναστευτικό ρεύμα ιδιαίτερα των νέων στην ηλικία 180.000 Ελλήνων Επιστημόνων προς περίπου τριάντα (30) χώρες ανά τον κόσμο της περιόδου 2010-2014 και τον πραγματικό αριθμό των μη κοινοτικών αλλοδαπών, παρανόμων και μη στην Χώρα μας, δεν αποτύπωσε και τελικώς ούτε τον πραγματικό πληθυσμό των Ελλήνων δεν απέγραψε.

Η Απογραφή του 2011 πάσχει αθεράπευτα λάθη και ανακρίβειες. Ωστόσο η κοινωνία και οι ανάγκες της επιβάλλουν ορθά και αδιάσειστα δεδομένα και στοιχεία. Μόνος τρόπος αντιμετώπισης είναι η συμπλήρωση, αν όχι η επανάληψη, της Εθνικής Απογραφής με υποχρεωτική ψηφιακή / ηλεκτρονική δήλωση.

Η υποχρεωτική υποβολή ψηφιακής δήλωσης απογραφής :

(α) πρέπει να αφορά άπαντα τα φυσικά πρόσωπα, ημεδαπά και αλλοδαπά, κοινοτικά και μη, τα ευρισκόμενα σταθερώς στην Χώρα μας,

(β) να προκηρυχθεί και να οριοθετηθεί έως το τέλος του 2015,

(γ) να συνοδευθεί για την περίπτωση μη συμμόρφωσης από την άμεση διοικητική επιβολή του ήδη κατά Νόμον θεσπισθέντος προστίμου των 1.500 ευρώ ανά μη δηλούντα, (δ) η προσκομιδή του αποδεικτικού ψηφιακής απογραφής να αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση οποιασδήποτε συναλλαγής με το Δημόσιο (πχ έκδοση κάρτας απεριορίστων διαδρομών ΟΑΣΑ, εγγραφή παιδιών στο Δημοτικό Σχολείο, είσπραξη ποσών επιστροφών από την Εφορία, καταβολή μισθών και συντάξεων) έως το τέλος του 2016, οπότε και τα πρόστιμα τ ων ευρώ 1.500 θα μπορούν ευχερώς να επιβληθούν και να εισπραχθούν,

(ε) να αποτελεί η αυτή προσκομιδή απαραίτητη προϋπόθεση οποιασδήποτε συναλλαγής με όποιον Φορέα του Δημοσίου για όλους τους τους μη κοινοτικούς αλλοδαπούς, ενώ να μπορεί να αποτελέσει την πρώτη βάση για την επιβολή ετήσιου τέλους παραμονής στην Χώρα μας, (στ) να αποτελέσει την πρώτη ολοκληρωμένη απόπειρα απόκτησης ηλεκτρονικής ταυτότητας για τους ημεδαπούς και κάρτας αλλοδαπού για εκείνους,

(ζ) να συνοδεύεται από διαδικασίες ασφαλούς και ανέπαφης ταυτοποίησης και απόκτησης ψηφιακής υπογραφής από ένα έκαστο διαμένοντα, ημεδαπό ή αλλοδαπό φυσικό πρόσωπο, εκ του πραγματικού πληθυσμού στην Χώρα μας.

2. Διά της ηλεκτρονικής δήλωσης αδάπανα θα προκύψουν τα πραγματικά στοιχεία της Χώρας, η δε Εθνική Βάση Δεδομένων θα μπορεί να τύχει ευχερούς επεξεργασίας σε κάθε Τομέα Κυβερνητικής δράσης υπό τις εγγυήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την εκπόνηση τ ων καταλλήλων Προγραμμάτων για την έξοδο της Εθνικής Οικονομίας από την κρίση.

Γ. Το όφελος του Δημοσίου από την πρόταση είναι προφανές πέραν και των εθνικών παραμέτρων της πρωτοβουλίας.

Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Δικηγόρος ΔΣΑ ΝΥ ΟΑΕΔ
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Ιωάννης Ελ. Κυμιωνής
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Περί Μονταζιέρας

Γράφει ο Στέργιος Γιαλάογλου, δικηγόρος Μετά το Σαββατιάτικο πρωτοσέλιδο περί ΜΟΝΤΑΖΙΕΡΑΣ …