3 γιατροί όλοι κι όλοι και 30 – 40 ραντεβού την εβδομάδα – Ουρές από τα χαράματα κάθε Δευτέρα για ένα ραντεβού
Διευθύντρια Υγειονομικού: «Κάθε μέρα καταθέτουμε την ψυχή μας για να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο…»
Έναν καθημερινό «Γολγοθά» ζουν οι γιατροί του ΠΕΔΥ Ξάνθης (πρώην ΙΚΑ) και οι ασφαλισμένοι του Ταμείου! Οι μεν γιατροί γιατί απέμειναν μόνο …τρεις και σηκώνουν όλο τον «σταυρό» μόνοι τους υπερβάλλοντας εαυτόν οι δε ασφαλισμένοι γιατί και ταλαιπωρούνται καθώς άλλοι περιμένουν από τα χαράματα κάθε Δευτέρα που ανοίγουν τα ραντεβού της εβδομάδας για να κλείσουν ένα ραντεβού και άλλοι που επιλέγουν να κλείσουν τηλεφωνικά στο 46700 ακόμη περιμένουν στο τηλέφωνό τους… Όσοι δε έχουν επείγουσα ανάγκη είτε τρέχουν στο νοσοκομείο είτε σε ιδιώτες γιατρούς! Αυτή σε γενικές γραμμές είναι η κατάσταση που επικρατεί στο ΠΕΔΥ Ξάνθης και σε καμιά περίπτωση δεν συνάδει με την υπηρεσία πρωτοβάθμιας υγείας ευρωπαϊκής χώρας!
Ουρές κάθε Δευτέρα στο ΠΕΔΥ για ένα ραντεβού
Το σκηνικό επαναλαμβάνεται κάθε Δευτέρα πρωί: Νύχτα ακόμη και η ουρά στο ΠΕΔΥ Ξάνθης φτάνει ως την αυλή! Οι ασφαλισμένοι ήρθαν πρωί – πρωί για να κλείσουν ραντεβού σε γιατρό μιας και είναι η μέρα που βγαίνει το πρόγραμμα και τα ραντεβού είναι περιορισμένα. Όμως την προηγούμενη Δευτέρα …ατύχησαν καθώς τα ραντεβού βγήκαν την Τρίτη γιατί – όπως εξήγησαν οι υπάλληλοι της Υγειονομικής υπηρεσίας – δεν υπήρχαν διαθέσιμοι γιατροί και δεν ενημερώθηκαν πιο μπροστά ώστε να ενημερώσουν με την σειρά τους για την αλλαγή της ημέρας. Αυτό προκάλεσε εκνευρισμό και δυσφορία στους ασφαλισμένους που έπρεπε να ξαναρθούν την Τρίτη αξημέρωτα και να περιμένουν στην ουρά! Â
3 όλοι κι όλοι οι γιατροί και 30 – 40 τα ραντεβού την εβδομάδα
Όλο το πρόβλημα ξεκινά από την έλλειψη γιατρών! 3 γιατροί όλοι κι όλοι στο ΠΕΔΥ από τους 37 που είχε παλιά το ΙΚΑ για να εξυπηρετούν πλήθος ασφαλισμένων και ανασφάλιστων καθώς όλοι οι δικαιούχοι προνοιακών επιδομάτων εξυπηρετούνται από το ΠΕΔΥ. Και από την 9 θέσεις επικουρικών που προκηρύχτηκαν μόνο 2 εκδήλωσαν ενδιαφέρον! Έτσι οι ανάγκες καλύπτονται από τους γενικούς γιατρούς των Κέντρων Υγείας του νομού.  Κατά συνέπεια και τα ραντεβού είναι περιορισμένα και φτάνουν στα 30 – 40 τα ραντεβού την εβδομάδα. Επιπρόσθετα, επειδή και το νοσοκομείο έχει έλλειψη γενικών γιατρών κάποιες φορές οι γενικοί γιατροί των Κέντρων Υγείας καλούνται για εφημερίες στο νοσοκομείο με αποτέλεσμα να μένει ακάλυπτο το ΠΕΔΥ και να πέφτει έξω το πρόγραμμα με τα ραντεβού!
Διευθύντρια Υγειονομικού: «Κάθε μέρα καταθέτουμε την ψυχή μας…»
Μια τάξη στην… αταξία και την δυσλειτουργία που προκαλεί η έλλειψη γιατρών προσπαθεί να βάλει η Διευθύντρια του Υγειονομικού του ΠΕΔΥ κα Σοφία Παπαγεωργίου: «Όλοι μας καταβάλλουμε μεγάλη προσπάθεια να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο. Αναγνωρίζουμε το πρόβλημα που δημιουργείται. Βλέπουμε την ταλαιπωρία των ασφαλισμένων και προσπαθούμε να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Κάθε μέρα καταθέτουμε την ψυχή μας! Με κόπο κρατάμε ανοιχτή την υπηρεσία! Έχουμε εκθέσει το πρόβλημα στον Υπεάρχη. Αναγνώρισε το δίκιο μας αλλά μας είπε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Ενημερώσαμε τους βουλευτές μας να πιέσουν στο υπουργείο Υγείας λόγω και της ιδιαιτερότητας της περιοχής μας. Αναγνωρίζουμε ότι οι συνθήκες στην χώρα και στον τομέα της υγεία είναι δύσκολες και κάνουμε υπομονή…», επισημαίνει η κα Παπαγεωργίου.
Παράπονα ασφαλισμένων
Πολλοί ασφαλισμένοι διαμαρτύρονται ότι δεν μπορούν να κλείσουν ραντεβού από το τηλέφωνο γιατί κανείς δεν απαντά! Όπως εξηγεί η κα Παπαγεωργίου αυτό όταν συμβαίνει η γραμμή είναι κατειλημμένη και απλά δεν είναι ενεργοποιημένη η υπηρεσία ενημέρωσης από τον ΟΤΕ.
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr