Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα «Μαύρη τρύπα» στα σχολεία με το πρώτο κουδούνι

«Μαύρη τρύπα» στα σχολεία με το πρώτο κουδούνι

0
sxoleio-agiasmos

Χιλιάδες τα κενά εκπαιδευτικών για μια από τις πιο δύσκολες σχολικές χρονιές

Πάνω από 850 υπολογίζονται οι κενές θέσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Με τις περισσότερες, μεταπολιτευτικά, ελλείψεις προσωπικού προβλέπεται ότι θα ξεκινήσει η νέα σχολική χρονιά, καθώς τα κενά –οργανικά και λειτουργικά– στα σχολεία εκτιμώνται σε περίπου 24.000. Πέρυσι τον Σεπτέμβριο η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 22.000 κενά, πολλά εκ των οποίων καλύφθηκαν από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, το οποίο ωστόσο βρίσκεται σε μεταβατική περίοδο μέχρι να γίνει ο προγραμματισμός του επόμενου. Για να γίνει μεταφορά κονδυλίων από άλλη δράση του ίδιου προγράμματος, οι προτάσεις θα έπρεπε να έχουν ήδη κατατεθεί έως τα τέλη Ιουνίου. Τα προβλήματα αναμένονται μεγάλα, καθώς δεν φαίνεται να «βγαίνει» η αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών, με αποτέλεσμα χιλιάδες κενά που θα δημιουργήσουν χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες για τους μαθητές.

Καμία απόλυση αλλά και καμία πρόσληψη

Καμία απόλυση εκπαιδευτικού αλλά και καμία πρόσληψη φαίνεται ότι είναι η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για την ερχόμενη σχολική χρονιά. Το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη διαβεβαιώνει τις τελευταίες ημέρες τους εκπαιδευτικούς που επαναπροσλήφθηκαν από τη διαθεσιμότητα ότι δεν θα γίνει καμία απόλυση, μετά και τη σχετική δήλωση του ίδιου του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Την ίδια ώρα πληροφορίες κάνουν λόγο για μηδενικές προσλήψεις εκπαιδευτικών, αν και αρχικά είχε εκτιμηθεί ότι θα γίνουν περίπου 2.500 μόνιμοι διορισμοί, με αποτέλεσμα τα κενά που θα δημιουργηθούν να αυξάνονται. Η κατάσταση δυσκολεύει και με την συνταξιοδότηση περισσότερων από 10.000 εκπαιδευτικών, την τελευταία πενταετία, οι οποίοι λόγω των αλλαγών στο ασφαλιστικό προτίμησαν την συνταξιοδότηση. Η νέα σχολική χρονιά αναμένεται ιδιαίτερα δύσκολη, με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών να κάνουν λόγο για προβλήματα με το πρώτο χτύπημα του κουδουνιού, όπου οι μαθητές θα βρουν λιγότερους εκπαιδευτικούς στις τάξεις.

Το ΕΣΠΑ αναμένεται να ‘’σώσει’’ την κατάσταση

Το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη προχωρήσει στην επανασύσταση των ειδικοτήτων τεχνικής εκπαίδευσης προκειμένου να εργασθούν τη νέα σχολική χρονιά περισσότεροι από 300 εκπαιδευτικοί που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Ως λύση ανάγκης, για ακόμα μία χρονιά, φαίνεται ότι θα είναι οι προσλήψεις αναπληρωτών αλλά και μέσω ΕΣΠΑ χωρίς, ωστόσο, να έχει γίνει ακόμα καμία ενέργεια. Σε ό,τι αφορά τις πιστώσεις για τους διορισμούς αναπληρωτών το κονδύλι που έχει εξασφαλιστεί είναι 112 εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ, ποσό που δεν καλύπτει ούτε τις μισές αναγκαίες προσλήψεις. Σε εκκρεμότητα είναι επίσης θέματα όπως η αλλαγή του καθεστώτος των αναρρωτικών αδειών, η προσμέτρηση της υπηρεσίας σε δυσπρόσιτες περιοχές και η προϋπηρεσία στην γενική αγωγή για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 60.50 και ΠΕ 70.50 που εργάζονται στην ειδική αγωγή.

Γενικόλογες απαντήσεις από Κουράκη στους δασκάλους

Οι εκπρόσωποι των δασκάλων πάντως, οι οποίοι συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη, διαπίστωσαν ότι «οι απαντήσεις που έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός στο Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ήταν γενικόλογες και δεν περιελάμβαναν καμία δέσμευση». Συγκεκριμένα, σε όλα τα σημαντικά ζητήματα που έθεσε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. όπως: διορισμοί, προσλήψεις αναπληρωτών, κατάργηση των νόμων της αξιολόγησης, δημιουργία οργανικών θέσεων ειδικοτήτων-μετατάξεις, πειθαρχικό δίκαιο, συνταξιοδοτικά θέματα, ειδική αγωγή, προσχολική αγωγή, αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων, οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν οι παρακάτω: «Δεν είναι σε θέση το Υπουργείο να προσδιορίσει τον αριθμό και το χρόνο πραγματοποίησης μόνιμων διορισμών. Δεν έχει εξασφαλιστεί ακόμη καμία πίστωση για μόνιμους διορισμούς. Οι προσλήψεις αναπληρωτών θα γίνουν ‘’κατ’ ανάγκη’’ με βάση την ισχύουσα νομοθεσία (Νόμος Λοβέρδου)».

Με τα ίδια βιβλία οι μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου

Χωρίς αλλαγές στα σχολικά βιβλία θα είναι και η ερχόμενη σχολική χρονιά, καθώς από τα ίδια βιβλία θα διδαχτούν και του χρόνου την ύλη οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου. Αν και ο αρχικός σχεδιασμός περιλάμβανε αλλαγές στα σχολικά εγχειρίδια της Α΄ και Β΄ λυκείου, τελικά δεν φαίνεται να αλλάζει κάτι. Ο υπουργός Παιδείας Αρ. Μπαλτάς είχε συμπεριλάβει την αναμόρφωση της διδακτέας ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων στην “ατζέντα” του, όπως επίσης και τη συγγραφή νέων βιβλίων. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η αλλαγή στη Β΄ Λυκείου, καθώς πέρυσι επικράτησε ‘’αλαλούμ’’ λόγω του ότι οι μαθητές έως τον Φεβρουάριο προετοιμάζονταν με το σύστημα του “Νέου Λυκείου”, το οποίο στη συνέχεια ανατράπηκε. Οι περσινοί μαθητές της Β’ Λυκείου έκαναν αγώνα δρόμου σε Χημεία και Λατινικά, καθώς δεν υπήρχαν στο προηγούμενο πρόγραμμα. Έτσι, αναγκάστηκαν να καλύψουν την ύλη δύο ετών, ενώ «βγήκε» μία ώρα Νεοελληνική Λογοτεχνία και «μπήκε» η Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών. Η Ένωση Ελλήνων Χημικών σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι, διπλασιάστηκε η ύλη της Χημείας στη Γ’ Λυκείου για την επόμενη σχολική χρονιά, χωρίς ωστόσο να συνοδευτεί με ανάλογη απόφαση αύξησης ωρών διδασκαλίας του μαθήματος. Και επισημαίνει ότι: «είναι αμφίβολο κατά πόσο οι μαθητές θα είναι σε θέση να αφομοιώσουν την έκταση της ύλης κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου, γεγονός που θα αυξήσει την ανάγκη προσφυγής σε εξωτερική υποστήριξη από τη Β΄ Λυκείου για να καλυφθεί το κενό που το Δημόσιο σχολείο δεν καλύπτει».

Π. Κεραμάρης: «Γίνονται τα αδύνατα δυνατά δεδομένης της οικονομικής κατάστασης»

Το «Ε» επικοινώνησε με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ, Παναγιώτη Κεραμάρη, αναφορικά με τα κενά που υπολογίζονται σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ο κ. Κεραμάρης ανέφερε ότι με ένα πρώτο υπολογισμό τα κενά στην ΑΜ-Θ ανέρχονται σε 850 περίπου στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, αριθμό που απέστειλε την Δευτέρα στον αρμόδιο υπουργό, ώστε βάσει των ελλείψεων προσωπικού να ζητηθούν πιστώσεις για την κάλυψη των θέσεων. Τα κενά, όπως είπε ο Περιφερειακός Διευθυντής, είναι περίπου τα ίδια για τις πέντε Π.Ε., με το πρόβλημα να εστιάζεται κυρίως σε ‘’βασικές’’ ειδικότητες, όπως μαθηματικών, φυσικών και φιλολόγων, που αναμένεται να καλυφθούν από αναπληρωτές. Όπως σημείωσε ο κ. Κεραμάρης: «Μας ζητήθηκε να είμαστε ‘’ειλικρινείς’’ στις δηλώσεις που θα κάναμε και να μην επικρατήσει η παλιότερη λογική: ‘’Ζήτα 30 για να πάρεις 15’’. Αυτό πρέπει να σταματήσει». Όπως μας ενημέρωσε ο ίδιος, ο υφυπουργός κ. Κουράκης συναντήθηκε την Τρίτη με τον υφυπουργό Οικονομικών κ. Μάρδα για να εξασφαλιστούν οι αναγκαίες πιστώσεις. Πάντως, ο κ. Κεραμάρης εμφανίζεται αισιόδοξος, θεωρώντας τους αριθμούς που ακούγονται για 25.000 περίπου κενά υπερβολικούς. Σύμφωνα με προσωπική του εκτίμηση, ο αριθμός των κενών ανέρχεται σε 15.000 περίπου. Ταυτόχρονα, ήταν κάθετος στο κάλεσμα που απηύθυνε ο υπουργός Παιδείας σε εθελοντές και άνεργους καθηγητές, θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο μόνο προβλήματα μπορεί να προκαλέσει.

 

ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ
chdiafonidis@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΑΔΕΔΥ Ξάνθης: Αντιδρά στην ατυχή καταγγελία ΕΣΠΕΕΞ και καλεί σε ανάκληση

Η ανακοίνωση-καταγγελία, σύμφωνα με την ΑΔΕΔΥ, βασίζεται σε ελλιπή στοιχεία και αποπνέει δ…