Ο Μπαλτάς έχει, γραμματέα, Χασάπη. Συνήθως ο Χασάπης έχει Μπαλτά!!!
Θωμάς Βουγιουκλής
Η Σαμοθράκη
Μία από τις μεγαλύτερες εφημερίδες της Αγγλίας, ο Γκάρντιαν και ιστοσελίδες τουριστικού περιεχομένου, κάνουν αφιέρωση στη γειτονική μας Σαμοθράκη! Το νησί που είναι κοντά μας μεν, αλλά «μακριά» για τους περισσότερους.
Μάλιστα πολλοί Ξανθιώτες, ενώ έχουν επισκεφθεί τη Θάσο πολλές φορές, δεν έχουν πάει ούτε μία στην Σαμοθράκη. Ειδικά ο Γκάρντιαν τοποθετεί τη Σαμοθράκη στα «μυστικά» νησιά της Ευρώπης (!), αξιολογώντας την στα δέκα ωραιότερα νησιά στην Ευρώπη που πιθανότατα οι περισσότεροι δεν έχουν καν ακούσει.
Η αλήθεια είναι ότι όντως η Σαμοθράκη είναι ένα ξεχωριστό νησί. Μα τελείως ξεχωριστό σε όλα του. Γι’ αυτό όποιος το συμπαθήσει το νησί, το ερωτεύεται, κι όποιος όχι, δεν ξαναπάει εύκολα.
Είτε θα αρέσει πολύ, είτε όχι. Μέσος όρος για τη Σαμοθράκη δεν υπάρχει.
«Ε»
Η «μοσχοβολούσα» Καραολή
Οι μόνιμα διαβιούντες στην οδό Καραολή αλά και οι διερχόμενοι από την εν λόγω οδό, άρχισαν «ν’ απολαμβάνουν» τις ευωδιές που αναδύονται από κάποιες σχάρες ομβρίων.
Η εξήγηση είναι γνωστή μεν, μη λελυμμένη δε εδώ και χρόνια. Η αιτία όπως ΟΛΟΙ γνωρίζουν είναι η παράνομη σύνδεση κάποιων οικοδομών, των υπονόμων αυτών, με το δίκτυο ομβρίων. Κι επειδή άρχισαν οι ζέστες, άρχισαν και οι δυσάρεστες μυρωδιές.
Και βέβαια, βάσιμα ελπίζουμε όλοι ότι οι υπεύθυνοι της πόλης με τα χίλια χρώματα δεν θα δεχτούν την συνέχιση αυτής της υποβάθμισης του κέντρου της πόλης.
-Οψόμεθα.
«Ε»
Ο παραλογισμός της φορολογίας
Χρόνια χώρα στην Ελλάδα ακούμε τα ίδια και τα ίδια για την ανάγκη ενός σύγχρονου φορολογικού συστήματος που θα προσελκύει επενδύσεις στη χώρα και θα δίνει ώθηση στην επιχειρηματικότητα. Επιζητούμε δηλαδή το αυτονόητο, όμως αδυνατούμε να το πετύχουμε.
Κάθε κυβέρνηση, κάθε υπουργός, έχει τα δικά του σχέδια, παίζοντας ουσιαστικά με την τύχη του κάθε πολίτη, του κάθε επιχειρηματία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα με τις αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων που φέρεται να ετοιμάζει η κυβέρνηση.
Σενάρια για νέο φόρο στα πετρελαιοκίνητα, νέα επιβάρυνση στα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών. Όλα αυτά σε μια χώρα που μέχρι πρότινος σου έδινε κίνητρο να αγοράσεις πετρελαιοκίνητο, ενώ λίγα χρόνια νωρίτερα προωθούσε την ανανέωση του “στόλου” των IX. ωθώντας τους πολίτες να αγοράζουν μεγάλα αυτοκίνητα μιας και τότε λεφτά υπήρχαν…
Στην Ελλάδα, λοιπόν, δεν πρόκειται ποτέ και κανείς νοήμων άνθρωπος να επενδύσει. Γιατί πολύ απλά, αυτό που αγοράζεις σήμερα με το “Χ” καθεστώς φορολόγησης, δεν ξέρεις ποτέ πού θα σε οδηγήσει την επόμενη μέρα.
Αγοράζεις σπίτι και μετά σου βάζουν “χαράτσι”. Το “χαράτσι” το βαφτίζουν Εν.Φ.Ι,Α., τον καταργούν στα λόγια και μετά τον διατηρούν μέχρι νεοτέρας. Αγοράζεις αυτοκίνητο, πληρώνεις τέλη κυκλοφορίας, τα οποία πολλαπλασιάζονται λίγα χρόνια αργότερα και μένεις με τις… πινακίδες στο χέρι.
Είναι από τις λίγες φορές στη νεότερη ιστορία της χώρας που στο οικονομικό επιτελείο υπάρχουν άνθρωποι αξιόλογοι, ακαδημαϊκοί και γνώστες της αγοράς. Κι όμως φαίνεται να συνεχίζουν τον παραλογισμό της φορολόγησης. Κρίμα…
Π.Π.
Και ο Βενιζέλος καρφώνει Κουβέλη
Μετά τον Αντώνη Σαμαρά και ο Ε. Βενιζέλος επιβεβαιώνει ότι είχε προταθεί στο Φώτη Κουβέλη από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ η Προεδρία της Δημοκρατίας και χαρακτήρισε προκλητική” τη διάψευσή του, ότι δεν του έγινε πρόταση.
Ο κ. Βενιζέλος όντας καλεσμένος στην εκπομπή “στον ενικό” με τον Νίκο Χατζηνικολάου, σημείωσε πως είχε συζητήσει σχετικά με τον Σπύρο Λυκούδη και πως ενώ ο κ. Κουβέλης εμφανιζόταν διατεθειμένος, τελικά άλλαξε τη στάση του. Κατηγόρησε μάλιστα τον Πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ για διπλή διαπραγμάτευση, που τελικά κατέληξε σε συμφωνία με τον Αλέξη Τσίπρα.
Ο Ευάγγελος Βενιζέλος συμπλήρωσε όλο νόημα πως τελικά ο κ. Τσίπρας «έκοψε τις σχέσεις με τον κ. Κουβέλη»…
Οι μύθοι του ασφαλιστικού
Την περασμένη Κυριακή βρέθηκε στην Ξάνθη ο πολιτικός υπεύθυνος του Ποταμιού, Θ. Σκόκος. Πρώην πρόεδρος του ΤΣΜΕΔΕ, του ταμείου των μηχανικών, αναφέρθηκε κάποια στιγμή στα προβλήματα του ασφαλιστικού στην Ελλάδα. Μέσα από μια προσωπική εμπειρία έδειξε ότι πολλά που θεωρούμε δεδομένα δεν ισχύουν. Η γνωστή φράση: «Τη σύνταξή μου την έχω προπληρώσει με τις εισφορές μου» είναι ανεδαφική, αφού μας παρακρατείται ένα μέρος μόνο της σύνταξης που θα λάβουμε. Κανείς δεν έχει καταβάλλει τα χιλιάδες ευρώ που λαμβάνει σε σύνταξη μηνιαία, ούτε φυσικά τα πενταψήφια και εξαψήφια εφάπαξ. Το σύστημα που ισχύει είναι αναδιανεμητικό και στηρίζεται στην αλληλεγγύη των γενεών. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, που ήταν λιγότεροι οι συνταξιούχοι, οι εισφορές των ενεργών εργαζομένων επαρκούσαν για την πληρωμή των συντάξεων. Με τις πρόωρες συντάξεις, τις υπερβολικές παροχές σε ΔΕΚΟ και δημόσιο, την εισφοροδιαφυγή, τις σπατάλες, τους ψευτοανάπηρους κ.ά. τα πράγματα έφτασαν εδώ. Ένα βιώσιμο ασφαλιστικό σύστημα απαιτεί ανάπτυξη, απασχόληση, καταβολή εισφορών και ορθολογικούς όρους συνταξιοδότησης. Αν δεν υπάρχει ανάπτυξη, το μέλλον των νέων είναι η ανεργία και των ταμείων η κατάρρευση.
Χ.Δ.
ΚΕΠ στα Επιμελητήρια
Στην τελευταία συνεδρίαση του Επιμελητηρίου Ξάνθης ο Πρόεδρος του ΕΒΕ, κ. Στ. Μωραΐτης, ενημέρωσε το Σώμα για την εξαγγελία του υπουργού Εργασίας, κ. Κατρούγκαλου, αναφορικά με την πρόθεση υιοθέτησης της πρότασης των Επιμελητηρίων, για λειτουργία των ΚΕΠ Επιχειρηματικότητας. Η Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος είχε προτείνει, μεταξύ άλλων, να λειτουργήσουν ‘’παραρτήματα’’ των ΚΕΠ μέσα στα Επιμελητήρια, τα οποία έχουν αφενός κεντρική παρουσία σε κάθε νομό και πανελλήνια δικτύωση, και αφετέρου έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία συνεργασίας με κεντρικές υπηρεσίες και ηλεκτρονική δικτύωση με αυτές, λόγω ΓΕΜΗ. Στα νέα ΚΕΠ αυτό το σύστημα θα πρέπει να δημιουργηθεί με πολύ μεγαλύτερο κόστος, επιβαρύνοντας περαιτέρω τις υπηρεσίες που λειτουργούν με πολύ αυξημένα καθήκοντα, ενώ στα Επιμελητήρια θα γίνει αποδοτικότερο και θα ενισχυθεί η παροχή one-stop shop υπηρεσιών προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αναμένουμε να δούμε αν, πότε και πώς θα λειτουργήσει.
Χ.Δ.
Παιδικές(;) χαρές
Ο καιρός φαίνεται να μπήκε σε καλοκαιρινή πορεία, η θερμοκρασία ανέβηκε αισθητά και ο κόσμος άρχισε να ξεχύνεται πιο εύκολα στους δρόμους και τις πλατείες. Οι νέοι γονείς, που έχουν μικρά παιδιά, ξεχύνονται και αυτοί σε δρόμους και πλατείες, γιατί παιδικές χαρές δεν βρίσκει πλέον κανείς για να αφήσει τα παιδιά να παίξουν με ασφάλεια. Η κεντρική πλατεία της πόλης γίνεται ένας μεγάλος παιδότοπος κάθε απόγευμα. Κάτι που έχει την χάρη και την ομορφιά του, βέβαια, αλλά δεν είναι και ό,τι καλύτερο και ασφαλέστερο για τα μικρά παιδιά. Δίπλα ακριβώς από την πλατεία στέκει μια υποτιθέμενη παιδική χαρά. Και λέμε υποτιθέμενη, γιατί έχει γίνει η χαρά κάποιων πολύ μεγαλύτερων περιθωριακών νεαρών, που τα έχουν κάνει κυριολεκτικά γυαλιά καρφιά. Σπασμένα μπουκάλια μπύρας, σκουπίδια, αποτσίγαρα και κάθε είδους ‘’διακοσμητικά’’. Κανείς γονιός, φυσικά, δεν πλησιάζει πλέον, και αναμένουμε να δούμε αν θα περάσει όλη η άνοιξη και το καλοκαίρι μέχρι να αναλάβει ο δήμος κάποια ενέργεια. Έργα για τα οποία δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα και κατέληξαν μέσα σε λίγο καιρό ‘’μνημεία’’ εγκατάλειψης και ντροπής.
Χ.Δ.
Περί του αποχετευτικού των Αβδήρων
Είναι ανεπίτρεπτο εν έτει 2015 τα Άβδηρα και οι γύρω οικισμοί να μην έχουν αποχετευτικό σύστημα όταν είχαν τα αρχαία Άβδηρα του 4οι αι. π.Χ.! Κι αυτό δεν το λέμε εμείς αλλά οι ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο των Αβδήρων. Είναι ανεπίτρεπτο επίσης κάποιοι κάτοικοι προκειμένου να μην βαρύνονται με τον καθαρισμό των βόθρων τους να τους συνδέουν με το δίκτυο των ομβρίων και όλα τα βοθρολύμματα να μεταφέρονται στη θάλασσα και να μολύνουν την θαλάσσια περιοχή με αποτέλεσμα οι ψαράδες να βρίσκουν καβούρια και ψάρια νεκρά, όπως γράψαμε σε χθεσινό μας ρεπορτάζ. Η ευθύνη βαρύνει αυτούς τους κατοίκους που μπορούν να χαρακτηριστούν ασυνείδητοι αλλά και όλες τις δημοτικές αρχές που τόσα χρόνια δεν μπόρεσαν να βρουν ένα κονδύλι από κάποιο πρόγραμμα και να φτιάξουν ένα αποχετευτικό σύστημα. Είναι ένα σημαντικότατο έργο υποδομής και όχι βιτρίνας. Οφείλει η νέα δημοτική αρχή να ξεσκονίσει τα συρτάρια να βρει μελέτες για το βιολογικό και να κινήσει τις διαδικασίες να γίνει κάποτε αυτό το έργο.
Μ.Ξ.
Η Ξάνθη δικαιούται ένα μεγάλο έργο…
Φαραωνικό χαρακτήρισε o περιφερειάρχης κ. Παυλίδης το έργο του κάθετου άξονα Ξάνθης έτσι όπως έχει σχεδιαστεί στην μελέτη . Κι αυτό γιατί έχει προϋπολογισμό 206 εκ. ευρώ. Ναι είναι πολλά τα λεφτά …Άρη – για να θυμηθούμε και τον προηγούμενο περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη καθώς η μελέτη που κόστισε 8 εκ. έγινε επί των ημερών του – και ειδικά σε τέτοιους καιρούς και η εξήγηση είναι η γεωμορφολογία του εδάφους. Όμως λιγότερο κόστισε ο κάθετος άξονας της Νυμφαίας στην Ροδόπη ή στην Εξοχή Δράμας που είναι επίσης δρόμοι προδιαγραφών Εγνατίας. Γιατί να είναι φαραωνικό μόνο ο κάθετος της Ξάνθης; Η Ξάνθη δεν δικαιούται ένα μεγάλο έργο; Λέγαμε για το αρδευτικό αυτό καλύτερα ας το ξεχάσουμε …Γιατί να μην έχουμε ένα μεγάλο έργο στο νομό μας κ.
Περιφερειάρχη;
Μ.Ξ.